Milyen vitaminokat ajánlott szedni idős korban?

2018. április 22.

Kapcsolódó tünetek:

Vitaminhiány

Ideális esetben egy kiegyensúlyozott étrend biztosítja az összes vitaminból a szervezet számára ajánlott mennyiséget. Azonban a kor előre haladtával ez nem olyan egyszerű – még ha különös figyelmet fordítunk is étkezésünkre.

Milyen vitaminokat ajánlott szedni idős korban

Milyen vitaminokat ajánlott szedni idős korban

Étrend-kiegészítők és vitaminkészítmények bevétele előtt azonban célszerű konzultálni háziorvosunkkal. Míg több esetben elegendő lehet étkezési szokásainkon változtatni, hangsúlyosabbá tenni a szóban forgó vitaminokban gazdag fogásokat, addig vannak esetek, amikor ez nem lehetséges (pl. rágási, emésztési problémák vagy étvágytalanság miatt), és csak vitamintablettákkal érhetjük el a szükséges szintet. Multivitaminok szedése kevésbé ajánlott, mivel előfordul, hogy ezekben a napi ajánlott mennyiségnél sokkal kevesebb található meg a szükséges vitaminokból, így jobb inkább célzottan kialakítani étrendünket, és a hiányzó elemeket specifikusan pótolni.

Milyen vitaminokból érdemes egy kis pluszt magunkhoz venni 50 éves kor felett?

B12-vitamin

Az idegrendszer megfelelő működésében és a vörösvérsejtek előállításában játszik fontos szerepet. A kívánt mennyiség elérése azért okozhat gondot a kor előrehaladtával, mert ha eleget is veszünk magunkhoz belőle az étkezéssel, az idősebb szervezet már nem tudja olyan mértékben felszívni azt. A legtöbb B12-vitamin a halban, a baromfiban, a tojásban, a tejben és tejtermékekben található meg.

BENU Online Gyógyszertár ajánlata:

  • Vitamintár C-vitamin 1000 mg Csipkebogyó retard tabletta 30x

    Vitamintár C-vitamin 1000 mg Csipkebogyó retard ...

    <p><span>A C-vitamin hozzájárul az immunrendszer megfelelő működéséhez, a fáradtság és a kifáradás csökkentéséhez, valamint a normál energiatermelő anyagcsere-folyamatokhoz.</span><br /><span>Alkalmazása javasolt:</span><br /><span>- egyoldalú, vitaminhiányos táplálkozás esetén,</span><br /><span>- fokozott C-vitamin szükséglet idején,</span><br /><span>- betegségeket követő felépülés időszakában,</span><br /><span>- kimerültség, tavaszi fáradtság, jelentős fizikai igénybevétel esetén.</span></p>

    1 299 Ft

D-vitamin

Segít a kalcium felszívódásában, a csontok tömörségének megőrzésében, a csontritkulás elkerülésében. Kutatások kimutatták, hogy a D-vitaminnak szerepe van az 1-es típusú diabétesz, a rák, az ízületi gyulladások és az autoimmun betegségek elleni védelemben is. A természetes D-vitamin képződésben hatalmas szerepe van a napfénnyel érintkező bőrnek, mely azonban ezt a funkcióját kevésbé hatékonyan tudja ellátni idősebb korban. Ezért is ajánlott a kor előrehaladtával a D-vitamin készítményekkel történő pótlását. Kevés étel tartalmazza. Leginkább a tonhal, a lazac és a tojás. Azonban találhatunk többféle, D-vitaminnal dúsított élelmiszert a boltok polcain, ebből a leggyakoribbak a joghurt, a tej, a müzli és a gyümölcslevek.

B6-vitamin

Jelentősége több fiziológiai és élettani folyamatban megfigyelhető. Szerepet játszik az anyagcsere folyamatokban, a bőr egészségében, a hemoglobin (oxigént szállító fehérje a vörösvérsejtekben) előállításában, az aminosavak átalakulásában, és az idegrendszer megfelelő működésében is. Legjobb forrásai a máj, a tejtermékek, a száraz hüvelyesek, az élesztő és a tojássárgája. Bár változatos ételekben fellelhető – emiatt általában nem okoz gondot a szükséges mennyiség bevitele –, szintén az idősebb szervezet csökkent hatékonysága miatt (különösen 65 év után) csappanhat meg a test B6-vitamin szintje. Ilyenkor már érdemes jobban odafigyelni erre, és szükség esetén kiegészítő készítményeket szedni.

C-vitamin

A C-vitamin antioxidáns is egyben, amely segít a méreganyagok, kórokozók és betegségek elleni harcban. Rengeteg C-vitamin tablettát és C-vitamint tartalmazó étrend-kiegészítőt találhatunk a gyógyszertárakban és drogériákban, azonban szervezetünk igényeit rendszeres napi gyümölcs- és zöldségfogyasztással is fedezhetjük. C-vitamint tartalmaz többek között a kivi, az eper, a paradicsom és a paprika.

Kinek, mikor, mennyi D-vitamint kell szednie?

Kinek, mikor, mennyi D-vitamint kell szednie?

A D-vitamin egy zsírban oldódó vitamin, ami a szervezetben raktározódik és hiánya számos problémát okoz minden életkorban. A legveszélyeztetettebbek mégis a csecsemők és kisgyermekek.

Kinek, mikor, mennyi C-vitamint kell szednie?

Kinek, mikor, mennyi C-vitamint kell szednie?

Egy felnőtt szervezet napi C-vitamin igénye normál esetben nőknél 75 mg, férfiaknál 90 mg. Ám ez nem jelenti azt, hogy e mennyiség bevitele elegendő is. Eláruljuk miért!

Így vihet be influenzaszezon alatt több C-vitamint

Így vihet be influenzaszezon alatt több C-vitamint

Ha a közelgő influenzaszezonban az influenzát meg is ússzuk, akkor is könnyen megfázhatunk. De hogyan lehet ezt elkerülni? Például a megfelelő vitaminbevitellel, aminek egyik alapja a C-vitamin!

A legfontosabb nyári vitaminok

A legfontosabb nyári vitaminok

Készítse fel szervezetét és bőrét belülről a legfontosabb nyári vitaminokkal!

A szükséges C-vitamin mennyiség

Tisztelt Gyógyszerész! Mennyi C- vitamin fogyasztása ideális?

Összes cikk Vitaminok, táplálékkiegészítők témában