Milyen vitaminokat ajánlott szedni idős korban?

2018. április 22.

Kapcsolódó tünetek:

Vitaminhiány

Ideális esetben egy kiegyensúlyozott étrend biztosítja az összes vitaminból a szervezet számára ajánlott mennyiséget. Azonban a kor előre haladtával ez nem olyan egyszerű – még ha különös figyelmet fordítunk is étkezésünkre.

Milyen vitaminokat ajánlott szedni idős korban

Milyen vitaminokat ajánlott szedni idős korban

Étrend-kiegészítők és vitaminkészítmények bevétele előtt azonban célszerű konzultálni háziorvosunkkal. Míg több esetben elegendő lehet étkezési szokásainkon változtatni, hangsúlyosabbá tenni a szóban forgó vitaminokban gazdag fogásokat, addig vannak esetek, amikor ez nem lehetséges (pl. rágási, emésztési problémák vagy étvágytalanság miatt), és csak vitamintablettákkal érhetjük el a szükséges szintet. Multivitaminok szedése kevésbé ajánlott, mivel előfordul, hogy ezekben a napi ajánlott mennyiségnél sokkal kevesebb található meg a szükséges vitaminokból, így jobb inkább célzottan kialakítani étrendünket, és a hiányzó elemeket specifikusan pótolni.

Milyen vitaminokból érdemes egy kis pluszt magunkhoz venni 50 éves kor felett?

B12-vitamin

Az idegrendszer megfelelő működésében és a vörösvérsejtek előállításában játszik fontos szerepet. A kívánt mennyiség elérése azért okozhat gondot a kor előrehaladtával, mert ha eleget is veszünk magunkhoz belőle az étkezéssel, az idősebb szervezet már nem tudja olyan mértékben felszívni azt. A legtöbb B12-vitamin a halban, a baromfiban, a tojásban, a tejben és tejtermékekben található meg.

BENU Online Gyógyszertár ajánlata:

  • Vitamintár C-vitamin 1000 mg Csipkebogyó retard tabletta 30x

    Vitamintár C-vitamin 1000 mg Csipkebogyó retard ...

    <p><span>A C-vitamin hozzájárul az immunrendszer megfelelő működéséhez, a fáradtság és a kifáradás csökkentéséhez, valamint a normál energiatermelő anyagcsere-folyamatokhoz.</span><br /><span>Alkalmazása javasolt:</span><br /><span>- egyoldalú, vitaminhiányos táplálkozás esetén,</span><br /><span>- fokozott C-vitamin szükséglet idején,</span><br /><span>- betegségeket követő felépülés időszakában,</span><br /><span>- kimerültség, tavaszi fáradtság, jelentős fizikai igénybevétel esetén.</span></p>

    1 299 Ft

D-vitamin

Segít a kalcium felszívódásában, a csontok tömörségének megőrzésében, a csontritkulás elkerülésében. Kutatások kimutatták, hogy a D-vitaminnak szerepe van az 1-es típusú diabétesz, a rák, az ízületi gyulladások és az autoimmun betegségek elleni védelemben is. A természetes D-vitamin képződésben hatalmas szerepe van a napfénnyel érintkező bőrnek, mely azonban ezt a funkcióját kevésbé hatékonyan tudja ellátni idősebb korban. Ezért is ajánlott a kor előrehaladtával a D-vitamin készítményekkel történő pótlását. Kevés étel tartalmazza. Leginkább a tonhal, a lazac és a tojás. Azonban találhatunk többféle, D-vitaminnal dúsított élelmiszert a boltok polcain, ebből a leggyakoribbak a joghurt, a tej, a müzli és a gyümölcslevek.

B6-vitamin

Jelentősége több fiziológiai és élettani folyamatban megfigyelhető. Szerepet játszik az anyagcsere folyamatokban, a bőr egészségében, a hemoglobin (oxigént szállító fehérje a vörösvérsejtekben) előállításában, az aminosavak átalakulásában, és az idegrendszer megfelelő működésében is. Legjobb forrásai a máj, a tejtermékek, a száraz hüvelyesek, az élesztő és a tojássárgája. Bár változatos ételekben fellelhető – emiatt általában nem okoz gondot a szükséges mennyiség bevitele –, szintén az idősebb szervezet csökkent hatékonysága miatt (különösen 65 év után) csappanhat meg a test B6-vitamin szintje. Ilyenkor már érdemes jobban odafigyelni erre, és szükség esetén kiegészítő készítményeket szedni.

C-vitamin

A C-vitamin antioxidáns is egyben, amely segít a méreganyagok, kórokozók és betegségek elleni harcban. Rengeteg C-vitamin tablettát és C-vitamint tartalmazó étrend-kiegészítőt találhatunk a gyógyszertárakban és drogériákban, azonban szervezetünk igényeit rendszeres napi gyümölcs- és zöldségfogyasztással is fedezhetjük. C-vitamint tartalmaz többek között a kivi, az eper, a paradicsom és a paprika.

A vitaminhiány jelei gyermekkorban

A vitaminhiány jelei gyermekkorban

A vitaminok a szervezet egészséges működéséhez nélkülözhetetlenek, emiatt különösen fontos, hogy már gyermekkorban is megfelelő mennyiségben fogyasszunk belőlük. De miből vehetjük észre, hogy gyermekünk szervezete hiányol valamilyen vitamint?

4 vitamin, amit még az orvosok is szednek

4 vitamin, amit még az orvosok is szednek

Az étrendkiegészítő cseppek, tabletták és porok világában bonyolult feladat mindent számon tartani, és eldönteni, melyik pirulát vegyük le a polcról. Van azonban 4 vitamin, amelyet még a szakértők is szednek, így biztosan nem lőhetünk velük mellé.

Milyen vitaminra van szüksége egy gyereknek?

Milyen vitaminra van szüksége egy gyereknek?

Az emberi szervezetnek minden életkorban eltérő mennyiségű vitaminra van szüksége, annak érdekében, hogy rendesen tudjon működni. Ez a kisbabák, a gyerekek és tinik esetében megvannak a fő ajánlások erre.

Kinek, mikor, mennyi D-vitamint kell szednie?

Kinek, mikor, mennyi D-vitamint kell szednie?

A D-vitamin egy zsírban oldódó vitamin, ami a szervezetben raktározódik és hiánya számos problémát okoz minden életkorban. A legveszélyeztetettebbek mégis a csecsemők és kisgyermekek.

Kinek, mikor, mennyi C-vitamint kell szednie?

Kinek, mikor, mennyi C-vitamint kell szednie?

Egy felnőtt szervezet napi C-vitamin igénye normál esetben nőknél 75 mg, férfiaknál 90 mg. Ám ez nem jelenti azt, hogy e mennyiség bevitele elegendő is. Eláruljuk miért!

Összes cikk Vitaminok, táplálékkiegészítők témában