Legyen sikeres a diéta!

2016. május 18.

Kapcsolódó tünetek:

elhízás

A helyes étrend és a rendszeres mozgás alapvető. De a patikában is ott a segítség.

A régóta vágyott „bikiniforma” eléréséhez legtöbbször változtatni kell a táplálkozási szokásokon, gyakoribbá kell tenni a testmozgást és bizony néha életvezetési változtatás is szükséges.

A kalóriabevitel csökkentése

legyen_sikeresebb_dieta301Az egyik legegyszerűbb módja a kalóriabevitel mérséklésének, ha több növényi eredetű élelmiszert, illetve gyümölcsöt, zöldséget és teljes kiőrlésű gabonát fogyasztunk, ezek térfogatuknál fogva jóllakatnak, ugyanakkor tápanyagtartalmuk alacsonyabb és rosszabbul is szívódnak fel. Ellenben a növények bővelkednek rostban, ez serkenti a bélmozgást. A kalóriabevitel visszaszorítása egyszerűbb, ha korlátozzuk a finomított szénhidrátok (cukor, édességek), és a telített zsírok fogyasztását.

Orvossal érdemes konzultálni egy ideális fogyási programmal kapcsolatban. A hirtelen elkezdett és nagy megszorításokat tartalmazó diéta nem ajánlott, ugyanis a táplálékbevitel túlzott csökkentése alultápláltsághoz, sőt, vitaminhiányhoz vezethet. Az alacsony kalóriatartalmú folyadék diéta csak a nagyon elhízott betegeknek javasolt.

Ma már szerencsére a patikákban elérhetők a különböző szénhidrátmegkötő és étvágycsökkentő tabletták, ezek

  • a napi zsírbevitel akár 28%-át megkötik;
  • csökkentik az étvágyat és a nassolási vágyat;
  • segítik a táplálék gyomor-bélrendszeren való áthaladását.

Ilyen az XL-S Medical tabletta is.

Mozogjunk!

A napi 250 kalóriával csökkentett étrend hozzávetőlegesen fél kg fogyást eredményezhet heti szinten. Ha ehhez fél óra tempós sétát is hozzáadunk heti négyszer, a fogyás mértéke megduplázódhat. A testmozgás célja, hogy kalóriát égessünk el úgy, hogy az alapanyagcserénk ne csökkenjen (a sportnak vannak egyéb pozitív hozadékai is egyébként).

Az elégetett kalóriák mennyisége attól függ, milyen gyakori, menyire intenzív és alkalmanként meddig tart a mozgás.

A zsírégetés egyik legjobb módja a folyamatos aerob (légszomjhoz nem vezető) mozgás, vegyünk példaként 30 perc gyaloglást hetente legalább négyszer. A rendszeres aerob edzésen túl bármilyen többletmozgás segít a kalóriák égetésében.

Hogy lehet szülés után lefogyni?

Hogy lehet szülés után lefogyni?

7 tipp, hogy mihamarabb megszabaduljon a terhességi súlyfeleslegtől!

Íme az igazság a zsírokkal kapcsolatban!

Íme az igazság a zsírokkal kapcsolatban!

A jó, a rossz és ami közötte van.

Fogyókúra 40 éves kor felett – 6 fontos új szokás!

Fogyókúra 40 éves kor felett – 6 fontos új szokás!

20 és 30 éves kor között még nyugodtan evett és ivott este a barátokkal, majd adta le pikk-pakk az esetleges felesleget? 40 felett azonban hiába a régi módszerek, de a súlya meg sem mozdul?

Egészséges és diétás köretek karácsonyra

Egészséges és diétás köretek karácsonyra

Előzzük meg a karácsonyi plusz kilókat egy olyan menüvel, melynek legfontosabb elemei az egészséges és diétás köretek, ugyanis a hagyományos köretek azok, melyek a legtöbb problémát okozzák.

fitt nassolnivalók

6 fitt nassolnivaló

Az evés élvezetét diéta alatt sem kell megtagadnunk, de fontos, hogy olyan fitt nassolnivalók mellett döntsünk, amiket bűntudat nélkül fogyaszthatunk.