Legyen sikeres a diéta!

2016. május 18.

Kapcsolódó tünetek:

elhízás

A helyes étrend és a rendszeres mozgás alapvető. De a patikában is ott a segítség.

A régóta vágyott „bikiniforma” eléréséhez legtöbbször változtatni kell a táplálkozási szokásokon, gyakoribbá kell tenni a testmozgást és bizony néha életvezetési változtatás is szükséges.

A kalóriabevitel csökkentése

legyen_sikeresebb_dieta301Az egyik legegyszerűbb módja a kalóriabevitel mérséklésének, ha több növényi eredetű élelmiszert, illetve gyümölcsöt, zöldséget és teljes kiőrlésű gabonát fogyasztunk, ezek térfogatuknál fogva jóllakatnak, ugyanakkor tápanyagtartalmuk alacsonyabb és rosszabbul is szívódnak fel. Ellenben a növények bővelkednek rostban, ez serkenti a bélmozgást. A kalóriabevitel visszaszorítása egyszerűbb, ha korlátozzuk a finomított szénhidrátok (cukor, édességek), és a telített zsírok fogyasztását.

Orvossal érdemes konzultálni egy ideális fogyási programmal kapcsolatban. A hirtelen elkezdett és nagy megszorításokat tartalmazó diéta nem ajánlott, ugyanis a táplálékbevitel túlzott csökkentése alultápláltsághoz, sőt, vitaminhiányhoz vezethet. Az alacsony kalóriatartalmú folyadék diéta csak a nagyon elhízott betegeknek javasolt.

Ma már szerencsére a patikákban elérhetők a különböző szénhidrátmegkötő és étvágycsökkentő tabletták, ezek

  • a napi zsírbevitel akár 28%-át megkötik;
  • csökkentik az étvágyat és a nassolási vágyat;
  • segítik a táplálék gyomor-bélrendszeren való áthaladását.

Ilyen az XL-S Medical tabletta is.

BENU Online Gyógyszertár ajánlata:

  • XLS (XL-S) Medical Direct por 90x

    XLS (XL-S) Medical Direct por 90x

    <p>Az XL-S Medical por természetes és klinikailag igazolt hatóanyaga képes megkötni a táplálékkal bevitt zsír 28%-át, valamint csökkenti az étvágyat és a nassolási vágyat.</p>

    17 990 Ft

Mozogjunk!

A napi 250 kalóriával csökkentett étrend hozzávetőlegesen fél kg fogyást eredményezhet heti szinten. Ha ehhez fél óra tempós sétát is hozzáadunk heti négyszer, a fogyás mértéke megduplázódhat. A testmozgás célja, hogy kalóriát égessünk el úgy, hogy az alapanyagcserénk ne csökkenjen (a sportnak vannak egyéb pozitív hozadékai is egyébként).

Az elégetett kalóriák mennyisége attól függ, milyen gyakori, menyire intenzív és alkalmanként meddig tart a mozgás.

A zsírégetés egyik legjobb módja a folyamatos aerob (légszomjhoz nem vezető) mozgás, vegyünk példaként 30 perc gyaloglást hetente legalább négyszer. A rendszeres aerob edzésen túl bármilyen többletmozgás segít a kalóriák égetésében.

A diétás étrend aranyszabályai

A diétás étrend aranyszabályai

Annak érdekében, hogy a szervezetünk egészséges legyen, energiára és számos tápanyagra van szüksége. Mindegy, hogy fogyni szeretnénk vagy egyszerűen jobban szeretnénk táplálkozni, az alábbi szabályokat kell hozzá betartanunk.

Egészséges és diétás köretek karácsonyra

Egészséges és diétás köretek karácsonyra

Előzzük meg a karácsonyi plusz kilókat egy olyan menüvel, melynek legfontosabb elemei az egészséges és diétás köretek, ugyanis a hagyományos köretek azok, melyek a legtöbb problémát okozzák.

A ketogén diéta 6 aranyszabálya

A ketogén diéta 6 aranyszabálya

A ketogén diéta egy szénhidrátokban szegény, zsírban gazdag fogyókúra. Annak érdekében, hogy valóban sikereket érjünk el ezzel a módszerrel, be kell tartanunk néhány alapszabályt. Cikkünkből kiderül, hogy mire kell fokozottan figyelnünk.

Egészséges karácsonyi menü dietetikusok szemével

Egészséges karácsonyi menü dietetikusok szemével

Mennyire táplálkozunk helyesen az ünnepek alatt, és mit kell tennünk azért, hogy ne plusz kilókkal indítsuk a következő évet? Íme, a fő elvek.

Hogyan ne legyen káros a fogyókúra?

Hogyan ne legyen káros a fogyókúra?

Életében minimum egyszer mindenki megpróbálkozik a diétázással, hogy megszabaduljon a plusz kilóktól. Ezzel nincs is semmi baj, viszont annak érdekében, hogy ne károsítsuk a fogyókúra során a szervezetünket, oda kell figyelnünk néhány fontos dologra.