Legyen sikeres a diéta!

2016. május 18.

Kapcsolódó tünetek:

elhízás

A helyes étrend és a rendszeres mozgás alapvető. De a patikában is ott a segítség.

A régóta vágyott „bikiniforma” eléréséhez legtöbbször változtatni kell a táplálkozási szokásokon, gyakoribbá kell tenni a testmozgást és bizony néha életvezetési változtatás is szükséges.

A kalóriabevitel csökkentése

legyen_sikeresebb_dieta301Az egyik legegyszerűbb módja a kalóriabevitel mérséklésének, ha több növényi eredetű élelmiszert, illetve gyümölcsöt, zöldséget és teljes kiőrlésű gabonát fogyasztunk, ezek térfogatuknál fogva jóllakatnak, ugyanakkor tápanyagtartalmuk alacsonyabb és rosszabbul is szívódnak fel. Ellenben a növények bővelkednek rostban, ez serkenti a bélmozgást. A kalóriabevitel visszaszorítása egyszerűbb, ha korlátozzuk a finomított szénhidrátok (cukor, édességek), és a telített zsírok fogyasztását.

Orvossal érdemes konzultálni egy ideális fogyási programmal kapcsolatban. A hirtelen elkezdett és nagy megszorításokat tartalmazó diéta nem ajánlott, ugyanis a táplálékbevitel túlzott csökkentése alultápláltsághoz, sőt, vitaminhiányhoz vezethet. Az alacsony kalóriatartalmú folyadék diéta csak a nagyon elhízott betegeknek javasolt.

Ma már szerencsére a patikákban elérhetők a különböző szénhidrátmegkötő és étvágycsökkentő tabletták, ezek

  • a napi zsírbevitel akár 28%-át megkötik;
  • csökkentik az étvágyat és a nassolási vágyat;
  • segítik a táplálék gyomor-bélrendszeren való áthaladását.

Ilyen az XL-S Medical tabletta is.

Mozogjunk!

A napi 250 kalóriával csökkentett étrend hozzávetőlegesen fél kg fogyást eredményezhet heti szinten. Ha ehhez fél óra tempós sétát is hozzáadunk heti négyszer, a fogyás mértéke megduplázódhat. A testmozgás célja, hogy kalóriát égessünk el úgy, hogy az alapanyagcserénk ne csökkenjen (a sportnak vannak egyéb pozitív hozadékai is egyébként).

Az elégetett kalóriák mennyisége attól függ, milyen gyakori, menyire intenzív és alkalmanként meddig tart a mozgás.

A zsírégetés egyik legjobb módja a folyamatos aerob (légszomjhoz nem vezető) mozgás, vegyünk példaként 30 perc gyaloglást hetente legalább négyszer. A rendszeres aerob edzésen túl bármilyen többletmozgás segít a kalóriák égetésében.

Stop a nassolásnak – Így küzdd le a nassolás elleni vágyat!

Megebédelünk, de kis idő múlva ránk tör a sóvárgás, a vágy egy léleksimogató íz után. Egy ideig parancsolunk a késztetésnek, ellenállunk, amely aztán fölényes győzelemmel leteper bennünket. Az áhított örömérzet azonban pár perc múlva elillan, s nem marad más, csak a bűntudat.

Készüljön a bikiniszezonra! Így hozhatja formába magát!

Megmutatjuk, hogyan hozhatja magát csúcsformába a strandszezonig!

Diétázók tízparancsolata – A 10 legfontosabb szabály!

10 szabály, amelyek betartásával nyárra elérheti az álomalakot.

5 diétás étel, amely valójában hizlal

Ezek az ételek jelentik a legnagyobb mellényúlást, ha diétázik!

Ezeket a zöldségeket és gyümölcsöket egye, ha fogyni szeretne

A leghatékonyabb, fogyókúrát segítő zöldségek és gyümölcsök