5 életmódváltó tanács, amivel a nyáron fogyhatunk

2020. június 8.

Kapcsolódó tünetek:

elhízás

Egyre csak közeledik a nyári kánikula, amikor az idő nagy részét legszívesebben a strandon töltenénk. Ehhez azonban sokan még meg szeretnénk szabadulni a plusz kilóktól.

5 életmódváltó tanács, amivel a nyáron fogyhatunk

5 életmódváltó tanács, amivel a nyáron fogyhatunk

Tavasszal, amikor napról napra egyre feljebb szökik a hőmérő higanyszála és egyre rövidülnek a szoknyák, eszünkbe jut, hogy hamarosan a strandon fogunk feszíteni. Ez sokunkat aggodalommal tölt el, legalábbis, ha még nem sikerült leadnunk a télen felszedett súlyfelesleget. Egy pár trükkel, helyes táplálkozással és erősítő edzéssel azonban garantáltan elérhetjük kitűzött céljainkat. Lássuk, hogy melyek a legfontosabb szabályok.

  1. Magas minőségű fehérje

Fontos, hogy fehérjében gazdag ételeket fogyasszunk, ugyanis egyik legnagyobb előnyük, hogy sokáig adnak teltségérzetet anélkül, hogy számottevő kalóriát vagy rengeteg zsírt tartalmaznának. Egy fehérje shake tökéletes választás lehet vacsorára. Így akár napi 300 kalóriától is megóvhatjuk a testünket.

  1. Teljes kiőrlésű termékek

Helyezzük előtérbe a teljes kiőrlésű lisztből készült élelmiszereket a fehér lisztet tartalmazókkal szemben. Előbbiek tovább adnak teltségérzetet, több vitamint tartalmaznak, továbbá jótékonyan hatnak emésztésünkre és anyagcserénkre.

  1. Zöldség és gyümölcs

Naponta ötször ajánlott zöldséget, illetve gyümölcsöt enni. Előbbinek nem csupán alacsony a kalóriatartalma, de számos vitaminnal és létfontosságú anyaggal látja el a szervezetünket. A szakemberek javaslata szerint fogyasszunk naponta 3 adag zöldséget és 2 adag gyümölcsöt.

  1. Édesség

Az édességeket javasolt kerülni, hiszen a fogyás és az egészséges étkezés egyik fontos része, hogy mellőzzük a cukrot. Tény, hogy ez nyáron nagyon nehéz, hiszen úton útfélen fagylaltozókkal találkozunk, ennek ellenére próbáljunk ellenállni. Amennyiben már nem bírjuk édesség nélkül, akkor együnk egy kevés étcsokoládét, ez ugyanis kevesebb zsírt és cukrot tartalmaz a tejcsokinál.

  1. Víz

Ahogy nem javasolt az édességek fogyasztása, úgy a cukros üdítőket is ajánlott kerülni. Helyette igyunk sok vizet. Utóbbi szállítja a szervezetünkben a létfontosságú tápanyagokat, mindemellett pedig serkenti az anyagcserét. Víz helyett választhatunk cukormentes gyógyteát is.

BENU Online Gyógyszertár ajánlata:

Egészséges és diétás köretek karácsonyra

Egészséges és diétás köretek karácsonyra

Előzzük meg a karácsonyi plusz kilókat egy olyan menüvel, melynek legfontosabb elemei az egészséges és diétás köretek, ugyanis a hagyományos köretek azok, melyek a legtöbb problémát okozzák.

A ketogén diéta 6 aranyszabálya

A ketogén diéta 6 aranyszabálya

A ketogén diéta egy szénhidrátokban szegény, zsírban gazdag fogyókúra. Annak érdekében, hogy valóban sikereket érjünk el ezzel a módszerrel, be kell tartanunk néhány alapszabályt. Cikkünkből kiderül, hogy mire kell fokozottan figyelnünk.

Egészséges karácsonyi menü dietetikusok szemével

Egészséges karácsonyi menü dietetikusok szemével

Mennyire táplálkozunk helyesen az ünnepek alatt, és mit kell tennünk azért, hogy ne plusz kilókkal indítsuk a következő évet? Íme, a fő elvek.

Hogyan ne legyen káros a fogyókúra?

Hogyan ne legyen káros a fogyókúra?

Életében minimum egyszer mindenki megpróbálkozik a diétázással, hogy megszabaduljon a plusz kilóktól. Ezzel nincs is semmi baj, viszont annak érdekében, hogy ne károsítsuk a fogyókúra során a szervezetünket, oda kell figyelnünk néhány fontos dologra.

Kerülje őket! Ez az 5 leghizlalóbb nyári étel

Nyáron sokszor észre sem vesszük, hogy több kalóriát viszünk be, mint általában. Íme, a nyár 5 leghizlalóbb étele!

Összes cikk Fogyókúra, egészséges táplálkozás témában