5 dolog, amit mindennap tegyen meg az egészségéért

2019. január 14.

Kapcsolódó tünetek:

elhízás

Egészségesen élni nem csak azt jelenti, hogy heti négyszer zöldség turmixszal a kezünkben elindulunk a konditerembe. A legkisebb dolgok is számítanak, olyanok, amelyeket könnyű szerrel beépíthetünk mindennapi rutinunkba.

5 dolog, amit mindennap tegyen meg az egészségéért

5 dolog, amit mindennap tegyen meg az egészségéért

Folyadékfogyasztás komolyan

A vízfogyasztás nem játék, szervezetünknek nagyon is szüksége van az életet adó folyadékra, a dehidratáció ugyanis éhséghez, fejfájáshoz és fáradtsághoz vezethet. Ha odafigyelünk, hogy hidratáltan tartsuk testünket, az nagyban hozzájárul nem csak egészségünkhöz, de karcsúságunkhoz is, mivel a rendszeres és megfelelő mennyiségű vízfogyasztás segít megakadályozni, hogy túlegyük magunkat. Legjobb, ha a reggeli ébredés után, mielőtt bármit is csinálnánk, megiszunk egy nagy pohár vizet. Máris hidratáltan kezdjük a napot.

Kicsit több lépés

Nincs időnk hetente többször edzeni, esetleg eleve nem vagyunk sportoló típusok? Persze, az lenne a legjobb, ha minden nap mozognánk legalább fél órát, de azért már apró trükkökkel is tehetünk egészségünkért. Például azzal, hogy keressük a lehetőséget arra, hogy egy kicsit többet kelljen mozognunk, mint amennyi szükséges volna. Parkoljunk a parkoló legvégén, használjuk inkább a lépcsőt a lift helyett, hagyjunk ki egy-egy e-mailt, és inkább menjünk oda személyesen kollégánkhoz az irodában, vagy ha van egy kis plusz időnk, szálljunk le a villamosról egy megállóval előbb.

Tegyünk hozzá!

Igazán nem megerőltető dolog, mégis rengeteget számít, ha minden étkezésünk tartalmaz vitaminokban gazdag zöldséget vagy gyümölcsöt. De persze kinek van ideje arra, hogy egy egészen új menüsort találjon ki magának? Semmi gond! Egyszerűen adjunk hozzá a már megtervezett ebédünkhöz, vacsoránkhoz pár szem gyümölcsöt vagy egy kis extra zöldséget. Így a lelkünk is boldog marad, mert azt ettük, amit megkívántunk, de a testünk is örülhet, hiszen fontos tápanyagokhoz jutott.

Öltözzünk ki!

Az egészséges élethez nem csak fizikai erőnlétünk és szervezetünk jóléte, de mentális nyugalmunk, boldogságunk és magabiztosságunk is hozzátartozik. Ezekben pedig rengeteget segít a ’ma jól nézek ki’ érzése. Ezért, ha erőnk és időnk engedi, ne tétovázzunk valami olyat viselni, amitől igazán csinosnak, fessnek vagy divatosnak érezzük magunkat.

A tökéletes jutalom: étcsokoládé

Ezzel a szokással aztán nem nehéz azonosulni. Bűntudattal és szénhidráttal teli nassolás helyett válasszunk inkább egy minél magasabb kakaótartalommal rendelkező étcsokoládét. Ebből kevés cukrot, viszont a benne található jótékony zsírok miatt annál több energiát nyerhetünk. Sőt, az étcsokoládét a legegészségesebb édességek között tartják számon, mivel magas rosttartalma van, és még antioxidánsokban is gazdag.

Így kezdjünk el okosan mozogni az újévben

Így kezdjünk el okosan mozogni az új évben

Az újév kezdete sokunk számára legerősebb elhatározásaink megszületésének időszaka. Viszont ha fogyókúrába vagy a fittségért folytatott küzdelembe kezdünk, jól tesszük, ha okosan fogunk bele.

Tippek, melyekkel sikeres lehet az év eleji fogyásunk

Tippek, melyekkel sikeres lehet az év eleji fogyásunk

Az újévi fogadalmak közt talán a fogyás áll az első helyen, ennek ellenére nagyon sokan nem jutnak el az elhatározásuk megvalósításáig. Az alábbi tippekkel abban próbálunk segíteni, hogy jövőre ne csak álom maradjon a súlyvesztés.

Újévi életmódváltás

Újévi életmódváltás

Az új év kezdetével sokan életük, illetve életvitelük megváltoztatását tűzik ki célul, azonban ez az elhatározás gyakran kudarcba fullad. Ennek azonban nem kell így lennie! Az alábbi 5 tipp segíthet ebben.

Így maradjunk egészségesek az ünnepek alatt

Így maradjunk egészségesek az ünnepek alatt

Még az egészséges életmód követőinek is meggyűlik a baja az ünnepekkel. Ilyenkor nem egyszerű betartani a karcsúsághoz szükséges étrendet, vagy követni a fitten tartó edzéstervet. De itt van 4 tipp, melyekkel idén talán könnyebb lesz az évvége.

Így ússzuk meg hízás nélkül az adventi szezont

Így ússzuk meg hízás nélkül az adventi szezont

A karácsonyi időszak a meghitt pillanatokról, családi összejövetelekről és lakmározásról szól. Utóbbinak köszönhetően a plusz kilók is könnyedén feljönnek ránk. Ha ezt el szeretnénk kerülni, akkor próbáljuk ki az alábbi trükköket.

Összes cikk Aktuális, érdekességek témában