Tartsuk kordában testsúlyunkat az ünnepek alatt

Tartsuk kordában testsúlyunkat az ünnepek alatt

Kapcsolódó tünetek:

Bár az ünnepek sok finomságot kínálnak és a nagy "rokonjárásban" gyakran előfordul, hogy naponta kétszer vagy háromszor is ebédelünk, mégsem kell törvényszerűen meghízni. Érdemes az ünnepek alatt szem előtt tartani az alapigazságot, miszerint súlygyarapodás csak akkor következik be, ha felbomlik a táplálék felvételének és a felesleg leadásának egyensúlya. Ha odafigyelünk az egyensúly fenntartására, akkor karácsony után egészségesek maradhatunk. Ellenkező esetben – vagyis ha sokkal több kalóriát veszünk fel, mint amennyit később leadunk – a mérleg nem tartogat nekünk sok jót. A legfontosabb, hogy próbáljunk odafigyelni a táplálkozásunkra, és tartsuk magunkat a megszokott napi kalóriabevitelhez. Abban az esetben, ha az ünnepek alatt a szokásos táplálékmennyiség esszük meg, akár rosszullétet is eredményezhet. Magyarországon tradicionálisan az ünnepi fogásaink szénhidrátban és zsírban gazdagok, ami bár gazdaggá teszi az ételek ízét, annál kevésbé tesz jót a szervezetünknek, különösen, ha az egy betegség vagy a korunk miatt legyengült. Persze azért, hogy egészségesebb étel kerüljön az asztalra, nem kell teljesen új alapokra helyezni a család étkezési hagyományait, de mindenképpen érdemes legalább egy kicsit változtatni az összetevőkön és az arányokon. Hagyjuk ki a karácsonyi menüből a különösen zsíros és fűszeres ételeket, hiszen ezek többletterhelést jelentenek az emésztésünknek, illetve az immunrendszerünknek is. Érdemes a süteményekben felhasznált nagy mennyiségű cukrot is alternatív édesítőszerekkel helyettesíteni, hiszen a cukor felhalmozódása nagyban hozzájárul az ünnepek után észlelhető túlsúlyhoz. Fontos tudni, hogy a pezsgő, likőrök és egyéb alkoholos termékek is rengeteg cukrot tartalmaznak, emiatt fogyasztásukat igyekezzünk a minimumra csökkenteni. A táplálkozási szabályok betartása mellett igyekezzünk napi szinten mozogni is az ünnepek alatt. Tekintettel arra, hogy sok esetben nehezebb a mindennapokban bejáratott edzéstervet betartani, érdemes alternatív megoldásokon gondolkodni. Egy hosszabb séta a természetben, egy hosszú hétvégével összekötött kirándulás vagy akár a házunk előtti hókupac ellapátolása is elegendő mozgást biztosíthat számunkra, hogy megszabaduljunk az extra dekáktól.
2019. december 4.

Kiemelt ajánlatunk

Kapcsolódó cikkek