Ezeket a zöldségeket és gyümölcsöket egye, ha fogyni szeretne

2016. december 30.

Kapcsolódó tünetek:

elhízás

A leghatékonyabb, fogyókúrát segítő zöldségek és gyümölcsök

fogyókúrás zöldségek gyümölcsök

Kalóriagyilkos zöldségek

Brokkoli

A brokkoli értékes A-vitamin, C-vitamin, B6-vitamin, kalcium-, kálium-, vas-, folsav-, cink-, foszfor- és béta-karotin forrás, erősíti az immunrendszert, antioxidáns hatóanyagainak köszönhetően pedig a rákmegelőzésben is jelentős szerepe van, mindemellett nagyon kevés kalóriát tartalmaz – 10 dkg csupán 30 kalóriát –, könnyen emészthető, rosttartalmának köszönhetően serkenti és felgyorsítja az emésztést.

Spenót

Ez a zöld növény igazi vitaminbomba: jelentős mennyiségű A-, B-, E-, K-és C-vitamin található benne. Szabályozza a vérnyomást, erősíti az immunrendszert, serkenti a veseműködést, és antibakteriális hatású. Gazdag vas-, kalcium-, illetve flavonoidforrás. A spenótfogyasztás csökkenti a vércukorszintet, a benne található B-vitamin pedig gyorsítja a szervezet szénhidrát-, fehérje- és zsíranyagcseréjét. Rosttartalma szintén serkenti az anyagcserét és hihetetlenül alakbarát, hiszen 10 dkg spenót csupán 20 kalóriát tartalmaz.

Uborka

Ugyan sok vitamin és ásványi anyag nincs benne, azonban nagy százalékban vizet, a maradékban pedig rostokat tartalmaz, így nagyon jó hatással van az emésztésre, és megkönnyíti a fogyókúrát is. Amellett, hogy nyugtatja a beleket, serkenti is az anyagcserét. Energiaszegény, 100 grammja mindössze 10 kalóriát tartalmaz.

Zeller

Mind a zellergumó, mind a zellerszár rendkívül egészséges, hiszen nagy mennyiségben tartalmaz A-, B- és C-vitamint, foszfort, káliumot, vasat, magnéziumot, kalciumot, illetve szerves nátriumot. A fogyókúrát segítheti étvágycsökkentő, valamint a benne található rostoknak köszönhető emésztésserkentő hatása. Enyhe vízhajtó hatása segít a felesleges víz eltávolításában is.

Spárga

A spárga rostokban igen gazdag, ezáltal jótékonyan hat az emésztésre és így az anyagcsere folyamatokra is. Ugyanakkor a spárga a benne található anyagoknak köszönhetően a koleszterinszintet is egyensúlyban tartja. Akárcsak a spenót, a spárga 10 dekagrammja is mindössze 20 kalóriát tartalmaz.

Fogyókúrás gyümölcsök

Eper

Az epernek számos pozitív hatása van a fogyókúrára nézve: megtisztítja a bélrendszert, így könnyedén beindíthatók vele a méregtelenítési folyamatok. Aki vizesedésre hajlamos, annak az eper kiváló választás, mert segít a vízháztartás normalizálásában. Az eper nagyon gazdag rostokban, ezáltal hamar jóllakottság érzéssel tölt el anélkül, hogy hizlalna. 10 dkg ebből a mennyei gyümölcsből 35 kalóriát tartalmaz.

Ribizli

A rengeteg értékes anyagot tartalmazó bogyós gyümölcs magas víztartalma miatt fokozza a veseműködést, apró magvai és savtartalma révén pedig felgyorsítja a bélműködést is. Magas C-vitamin-, mangán- és magnéziumtartalma miatt az egyik legjobb zsírégető gyümölcs. Szinte bármennyit ehetünk belőle, 10 dekagrammban ugyanis csupán 35 kalória van.

Ananász

Az ananász tele van rostokkal, ennek köszönhetően felgyorsítja az anyagcserét, tisztítja az emésztőrendszert. Rengeteg ásványi anyagot és értékes vitamint tartalmaz: magas C-vitamin és magnéziumtartalma serkenti az anyagcserét, káliumtartalma segít szabályozni a vízháztartást, a benne található folsav pedig biztosítja a gyomor egészséges működését. A tízdekánként mindössze harminc kalóriát tartalmazó ízletes gyümölcs legértékesebb anyaga a bromélia nevű enzim, ami fontos szerepet játszik a fehérjék és a zsírok lebontásában.

Grapefruit

A grapefruit és a grapefruit leve bizonyítottan segít a zsír csökkentésében és az egészséges testsúly fenntartásában. A grapefruitnak alacsony a kalóriatartalma, 100 gramm gyümölcs csak 35 kalóriát tartalmaz, víztartalma magas, miközben gazdag vízben oldódó rostokban, ezen tulajdonságainak köszönhetően elfogyasztása teltségérzetet kelt. A grapefruitnak magas az enzimtartalma, amellyel csökkenthető a szervezet zsírtartalma.

élelmiszer függőség

Élelmiszer-függőség

Az élelmiszer-függőségről keveset beszélünk, pedig ez is egy létező dolog, ami evési rohamokhoz és általában súlyos elhízáshoz is vezet. Viszont jó hír, hogy odafigyeléssel kezelhető.

fogyókúra c-vitaminnal

Így segít a C-vitamin a fogyásban

Ha C-vitaminban gazdag ételeket fogyaszt, már a nap elején is, azzal felgyorsítja anyagcseréjét és így a fogyókúra C-vitaminnal sikeres lehet.

Túl kevés vagy túl sok – Számít, mennyit alszunk!

Túl kevés vagy túl sok – Számít, mennyit alszunk!

Legtöbbször vagy túl sokat alszunk vagy túl keveset. Általábban utóbbi a jellemző. Pedig az alvás mennyisége kimondhatatlanul fontos.

Ezek a leggyakoribb függőségek

Szinte bármi képes függőséget okozni, legyen az étel, ital, tevékenység, vagy bármi más. Léteznek fizikai és szellemi függőségek, és sajnos mindkét kategória nagyon veszélyes lehet.

Kevés szabadidő? Így mozogjon eleget a mindennapokban!

Egészségünk szempontjából nagyon fontos, hogy rendszeres mozgással is karban tartsuk a testünket. Ez nem csak megjelenésünk miatt lehet fontos, hanem sokféle betegség és mozgásszervi probléma megelőzésének szempontjából is elengedhetetlen. De mit tegyünk, ha alig akad időnk rá? Olyan tippeket gyűjtöttünk, melyek segítségével belecsempészhetjük a mozgást mindennapjainkba.

Összes cikk Életmód témában