A megbocsátás egészségesebbé tesz

2019. augusztus 9.

Kapcsolódó tünetek:

félelem

Rengeteg kutatás vizsgálta már a megbocsátás jótékony hatásait, és számos tanulmány arra a megállapításra jutott, hogy pozitívan hat az egészségünkre, ha inkább megenyhülünk, mintsem örökre haragot tartunk.

A megbocsátás egészségesebbé tesz

A megbocsátás egészségesebbé tesz

Egy, a Science Direct című folyóiratban megjelent tanulmány eredményei szerint a megbocsátás csökkenti a vérnyomást – annak ellenére, hogy nincs közvetlen kapcsolata a kardiovaszkuláris reakcióképességgel.

Egy másik kutatás, amit az American College of Cardiology nevű szaklapban publikáltak, arra a következtetésre jutott, hogy a düh és a gyűlölködés növeli a koszorúér betegségek kialakulásának a kockázatát, azaz nagyobb eséllyel kapnak szívinfarktust azok, akik nem képesek elengedni a haragjukat.

A John Hopkins Orvostudományi Egyetem klinikai pszichológusa, Neda F. Gould véleménye szerint a megbocsátás összefügg azzal, hogy mennyire vagyunk haragtartóak. Gould úgy véli, hogy a düh a stressznek egy olyan változata, aminek hatására harcolni kezdünk vagy elmenekülünk. Egy másik tanulmány, ami A Health Psychology című újságban jelent meg, szintén azt állítja, hogy a stresszes emberek mentális egészsége rengeteget javult, miután megbocsátóbbak lettek.

Hogyan legyünk megbocsátóbbak?

Az, hogy mennyire vagyunk megbocsátóak, függ a személyiségünktől és a génjeinktől. Everett Worthington, a Virginia Commonwealth Egyetem egyik pszichológia professzora például úgy véli, hogy akik életük során sok rossz tapasztalatot szereztek, sokkal nehezebben enyhülnek meg. A szakember szerint azok a személyek, akiknek rendkívül erős az igazságérzetük, azaz nehezen dolgozzák fel az igazságtalanságot, nagyon nehezen bocsátanak meg. Ha a vétkes elnézést kér és megbánást mutat, akkor talán képes megenyhülni.

A burnout szindróma

A burnout szindróma

A burnout szindrómáról már rengetegen hallottak, ennek ellenére sokan nem tudják, hogy mi ez. Pontos fordítása kiégést jelent, ami sajnos egyre több személyt érint. Legfőképpen az emberekre nehezedő állandó nyomás következtében alakul ki.

Így küzdjük le a repüléstől való félelmet

Így küzdjük le a repüléstől való félelmet

Mindegy, hogy először vagy századszor utazunk repülővel nyaralásra vagy üzleti útra, bárkivel előfordulhat, hogy rettegés fogja el felszállás előtt vagy a levegőben. Érdemes tenni szorongásunk ellen, illetve megfogadni néhány jó tanácsot.

5 dolog, amit minden nap mondjunk el egy nőnek

5 dolog, amit minden nap mondjunk el egy nőnek

Minden nő szereti a bókokat, azonban van pár dolog, amire érdemes odafigyelni, hogy ne nevetés vagy akár egy pofon legyen a vége.

Szerelmesek napján egyedül

Szerelmesek napján egyedül

A Valentin-nap a szerelmesek ünnepe, így a szinglik nem igazán várják február 14-ét, pedig az alábbi tippekkel nem kell mély depresszióba zuhanniuk. Épp ellenkezőleg, még élvezhetik is.

Anorexia, bulímia – Étkezési zavarok

Anorexia, bulímia – Étkezési zavarok

Bár a táplálkozás szükséges ahhoz, hogy életben maradjunk, zavarai mégis gyakoriak, hiszen a vékonyabb testalkat utáni vágy nem ismeretlen dolog a mai világban. Ezért pedig sokan képesek szinte bármit megtenni, amivel egy idő után az egészségüket is súlyosan veszélyeztetik.

Összes cikk Psziché témában