Ezeket igya, hogy erős legyen az immunrendszere!

2016. november 18.

Az őszi, téli fertőzéses időszakban nem mindegy, hogy mennyit és mit iszunk, de még az sem, hogy mikor, hiszen mindez hatással van immunrendszerünkre.

Ezeket igya, hogy erős legyen az immunrendszere!

Miért fontos a megfelelő folyadékpótlás?

Szervezetünk sokkal érzékenyebben reagál a szomjazásra, mint az éhezésre. Hiszen míg ennivaló nélkül akár 2-3 hétig is életben maradhatunk, a víz hiánya már 1-3 nap alatt is életveszélyes állapotot idéz elő. Azonban már a kisebb mértékű folyadék hiány is okozhat problémát, többek között hatással van védekező rendszerünk állapotára.

Az őszi-téli időszakban a tudatos folyadék-fogyasztással is segíthetjük immunrendszerünk normál működését. Ha legalább 6-8 pohár innivalót iszunk naponta, akkor sokat teszünk azért, hogy elegendő mennyiségben képződjön például a védekező rendszerünk számára is fontos  gyomorsav, mely az esetlegesen élelmiszerekkel bejutó kórokozókat feltartóztathatja, elpusztíthatja.

Tudni kell azt is, hogy a légúti betegségeket okozó, cseppfertőzéssel terjedő kórokozók, az erre az évszakra jellemző hideg időjárás, szél, vagy a rendszeres fűtés miatt kiszáradt orr vagy szájnyálkahártyán keresztül könnyebben jutnak szervezetünkbe. Az elegendő folyadék fogyasztás pedig hozzájárul ennek elkerüléséhez.

Ezeket igya, hogy erős legyen az immunrendszere!

Mikor igyunk?

Nem mindegy, hogy mikor isszuk meg a napi szükséges folyadék mennyiséget! Célszerű azt a nap folyamán egyenletesen elosztani. Ha egész nap elfelejtünk inni, és csak este fogyasztunk nagyobb mennyiséget, stresszhelyzet elé állítjuk szervezetünket, ami szintén ronthatja szervezetünk védekező képességét.

Mit igyunk?

A víz, ásványvíz mellet hasznosak a különböző gyógynövényekből készült teák (menta, citromfű, csipke, hársfa, kamilla, bodza). Ezek nem csak finomak, változatos ízvilágúak, hanem egyes összetevőik (például a menta illóolajai) segítik a légzést, hozzájárulnak az orrdugulás megszüntetéséhez, esetleg izzasztó hatásuk miatt a lázas állapot könnyebb elviseléséhez.

Jó választás immunrendszerünk erősítése érdekében frissen facsart vagy 100%-os gyümölcs és zöldségtartalmú leveket fogyasztani vitamin, és fitonutriens (biológiailag aktív növényi anyag) tartalmuk miatt. Az azonban kevésbé köztudott, hogy ez utóbbiak akkor szívódnak fel igazán jól, ha vízzel, ásványvízzel feles arányban, hígítjuk őket.

Az utóbbi években egyre több tanulmány foglalkozik a különböző színes zöldségekben (cékla, paradicsom, sütőtök, vöröskáposzta, brokkoli), és gyümölcsökben (áfonya, kökény, kivi, vérnarancs, vörösszőlő) készült italokban lévő biológiailag aktív növényi anyagokkal (például a polifenolokkal). Ezek egy része erős antioxidáns hatása miatt hozzájárul a sejtek épségének megőrzéséhez, így a nyálkahártya, és a keringési rendszer egészségének megtartásához, így közvetve az immunrendszer erősítéséhez.

9 tipp, hogy az ünnepek alatt is egészséges maradjon!

9 tipp, hogy az ünnepek alatt is egészséges maradjon!

Segítünk, hogy ezúttal elkerülje az emésztőrendszeri panaszokat és a betegségeket!

Milyen a bőröd? Ezekre az emésztési problémákra utal!

Bőrünk állapota többet mondd el rólunk, mint ahogy azt mi gondolnánk. Eláruljuk, mely jelekre figyeljen!

A leggyakoribb emésztőrendszeri problémák karácsonykor

A leggyakoribb emésztőrendszeri problémák karácsonykor

7 tipp a puffadtság, a gyomorrontás, hasmenés és a pluszkilók elkerüléséhez

5 hatásos étkezési szokás, amely megerősíti immunrendszerét!

5 hatásos étkezési szokás, amely megerősíti immunrendszerét!

Mikor, mit és milyen színűt együnk az egészségünk megőrzése érdekében?

Megy a hasa a gyereknek? Így kezelje!

Megy a hasa a gyereknek? Így kezelje!

7 bevált módszer a hasmenés kezelésére.