A dohányosok táplálkozása

2016. április 1.

Néhány tipp, mit érdemes fogyasztaniuk a dohányzóknak.

A cigarettáról történő leszokás után fellépő hízás csupán átmeneti, ha eddig azért nem szokott le, mert félt a hízástól, akkor már leteheti végleg a füstölgő élvezetet.

dohanyzas_taplalkozas301A dohányzók szervezetének több antioxidánsra van szüksége, mint nemdohányzó egyéneknek, a leghatékonyabbak az A-, E-, és C-vitaminok, ennek megfelelően több gyümölcsöt és zöldséget kell enniük, de a tablettaformában bevitt készítmények is hatásosak, jó felszívódással rendelkeznek.

Az E-vitamin sejtvédő hatású. A növényi olajok (pl. a repce-, és a napraforgóolaj), bővelkednek ebben a vitaminban, de a teljes kiőrlésű rozsból készült pékáruk, a zöld zöldségek (pl. brokkoli, spenót, stb.) is rengeteg E-vitamint tartalmaznak.

Érdemes kerülni a béta-karotin tartalmú italokat, a táplálékkiegészítő termékeket és a vitaminkészítményeket, mert az ezekben található nagy mennyiségű béta-karotin koncentráció a dohányosokat még inkább hajlamosíthatja a tüdőrák kialakulására. A kellő mennyiségben bevitt zöldségek, gyümölcsök épp a szükséges mennyiségben tartalmaznak béta-karotint.

Az elhízástól való aggodalom ne tartson vissza senkit a cigaretta letételétől: ha hirtelen pár kilót fel is szalad, bizonyos idő elteltével a testsúly visszaáll a korábbira, feltéve, ha helyes életmódot folytat az illető, sok mozgással, helyes táplálkozással. A hízás rizikója tehát közvetlenül a “cigistop” utáni időszak, már ebben az időszakban hasznos valamilyen testmozgást végezni hetente legalább három alkalommal, 30 percet.

Ami az étkezést illeti, leszokás után érdemes kisebb adagokat fogyasztani, mint korábban, és kerülni a zsírban bővelkedő ételeket. Jóllakottságérzet növelhető rozskészítményekkel, zöldségekkel, gyümölcsökkel. Kerülni kell a cukrozott, illetve energiaitalokat, az energiaszegény folyadékokat, vizet, gyógynövény-, és gyümölcsteákat érdemes előnyben részesíteni.

Ha hirtelen ránk tör az éhség, kalóriaszegény étel fogyasztása javasolt, például egy alma vagy egy répa segíthet, ezek viszonylagos jóllakottságérzetet adnak.

Ne stresszeljük magunkat a hízástól való aggodalommal, koncentráljunk inkább a sikerre! A dohányzás sokkal többet árt (szinte minden szervnek!), mint a pár kiló súlyfelesleg.

A nemdohányzók érzékei kifinomultabbak, így leszokás után újra felfedezhetők az ízek, az illatok és a közérzetünk is sokkal jobb lesz.

BENU Online Gyógyszertár ajánlata:

Miben van sok magnézium?

Miben van sok magnézium?

Izomgörcsök, fáradékonyság és fejfájás – ezek a magnéziumhiány leggyakoribb tünetei, melyeken azonban egy kiegyensúlyozott étrenddel enyhíteni tudunk. Ehhez sok olyan élelmiszert kell fogyasztanunk, melynek magas a magnéziumtartalma.

A vashiány veszélyei

A vashiány veszélyei

A vashiány világszerte az egyik leggyakoribb egészségügyi probléma. Tünetei a fáradékonyságtól kezdve az étvágytalanságon át a koncentrációs zavarokig terjedően rendkívül sokrétűek.

omega-3

Az omega-3 zsírsav természetes forrásai

Az omega-3 zsírsav fontos a szervezetünk számára, hiszen védi a szívünket, támogatja az agyműködésünket, továbbá fitté tesz. Összegyűjtöttük, melyik élelmiszerek tartalmazzák belőle a legtöbbet.

Hogyan lehet leszokni a cukorról? 10 hasznos tanács!

Hogyan lehet leszokni a cukorról? 10 hasznos tanács!

A finomított cukorról leszokni nem egyszerű, pedig a függőségünket megsínyli az egészségünk, az alakunk, a bőrünk és fogaink is. Íme, 10 tipp, amivel kizárhatjuk a cukrot az életünkből.

Jód: szükség van rá

A pajzsmirigy hormonjainak képzéséhez az emberi testnek jódra van szüksége.