Vitamin-bakik, amelyek elkövetéséről nem is tudunk

2018. október 24.

Kapcsolódó tünetek:

Vitaminhiány

Egyre többen szedünk különböző vitaminkészítményeket, gondolva, hogy a rengeteg pirulával nem árthatunk a szervezetünknek. Azonban van néhány dolog, amire ajánlott odafigyelni.

Vitamin-bakik, amelyek elkövetéséről nem is tudunk

Vitamin-bakik, amelyek elkövetéséről nem is tudunk

Multivitamin szedése

Amennyiben az orvos nem rendeli el a multivitamin szedését, ajánlott lenne erről a szokásról lemondanunk, ugyanis mindössze nagyon drága lesz tőle a vizeletünk. Egy 2013-as kutatás kiderítette, hogy a multivitamin szedése nem csökkenti a betegségek kialakulásának, illetve a hirtelen halálnak a kockázatát. Az orvosok inkább azt ajánlják, hogy a vitaminokat és ásványi anyagokat kiegyensúlyozott és egészséges táplálkozással vigyük be a szervezetünkbe.

Véletlenszerű vitaminkészítmény választás

Minden szervezet más, így nem biztos, hogy ami az egyik embernek bevált, az a másiknak is jó lesz. A legcélravezetőbb, ha először csináltatunk egy vérvizsgálatot, és kiderítjük, hogy milyen vitaminokra van egyáltalán szükségünk. Ezután az orvosunkkal közösen ki tudjuk választani a számunkra legmegfelelőbb készítményeket.

D-vitamin szedése

Télen igencsak megcsappan a D-vitamin raktárunk, ennek ellenére nem ajánlatos meglepetésszerűen valamilyen készítményt vásárolnunk, hiszen ebben az esetben is indokolt egy előzetes vérvizsgálat elvégzése. Annak ellenére, hogy általánosságban 600 nemzetközi egység az ajánlott napi D-vitamin szükséglet, lehet, hogy a mi szervezetünknek ennél sokkal többre van szüksége.

BENU Online Gyógyszertár ajánlata:

Kalcium szedése

A D-vitamin mellett a kalcium a másik olyan elem, ami hozzájárul csontjaink egészségéhez. Azonban a túl sok kalcium ártalmas is lehet, hiszen érszűkülethez és eltömődött artériákhoz, valamint vesekő kialakulásához vezethet. A kalciumdús ételek fogyasztása ellenben pozitív hatással van a szervezetünkre, így bátran együnk például joghurtot és túrót.

Probiotikum szedése

Ősszel és télen mindenki azon dolgozik, hogy valamilyen módon felturbózza az egészségét, hogy betegség nélkül vészelje át a hűvösebb évszakokat. Ehhez zömében probiotikumot is szedünk. Utóbbi esetében érdemes biztosra menni, és olyan készítményt választani, ami valóban megéri a pénzét. Rengeteg olyan termék van a piacon, ami nem tartalmaz elegendő baktériumtörzset, így nem igazán éri meg beszedni. Egy amerikai orvos, Dr. Emhof szerint olyan probiotikumot válasszunk, amiben legalább 10 baktériumtörzs található.

Túladagolás

Sokan azt gondolják, hogy abból nem lehet baj, ha a szükségesnél több vitamint szedünk be, de ebben nagyot tévednek! Amennyiben például E- és A-vitaminból a szükségesnél többet viszünk be a szervezetünkbe, akár meg is növelhetjük a szív- és rákos megbetegedések kialakulásának esélyét.

Nem hallgatunk az orvosra

Utánajártunk, hogy a naponta beszedett vitaminkészítményeink egyáltalán kompatibilisek-e az orvos által felírt gyógyszereinkkel? Gyakran azt gondoljuk, hogy ezek a termékek teljesen ártalmatlanok, azonban kölcsönhatásba léphetnek a vényköteles gyógyszereinkkel, ezzel pedig veszélybe sodorhatjuk magunkat. Mindig mondjuk el az orvosnak, hogy milyen vitaminokat szedünk, hogy ő ennek tudatában javasolhasson gyógyszert.

Vas szedése

A vérszegénység első számú ellensége a vas, azonban nem egyszerű eltalálni a szükséges mennyiséget, hiszen például olyan mellékhatások is felléphetnek, mint a hányinger vagy a szorulás. Ajánlott hosszabb időintervallumot hagyni az adagok bevétele között, ezáltal is segítve a felszívódást. Ne felejtsük el azonban, hogy a sok vas bevitele káros is lehet, így csak vérvizsgálat után, orvosunk tanácsára szedjünk vas készítményeket!

Kurkumát tartalmazó készítmények szedése

Manapság ez az egyik legfelkapottabb fűszer- és gyógynövény, így egyre több kurkuma alapú készítményt lehet már kapni. Ez továbbá annak köszönhető, hogy rengeteg kurkumint tartalmaz, ami többek közt a demencia kialakulása ellen nyújthat segítséget. Dr. Emhof véleménye szerint azonban a kurkumint a jobb felszívódás érdekében ajánlatosabb étellel, mintsem pirulák formájában bevinni a szervezetünkbe, .

A legfontosabb vitaminok a nagyvárosban élőknek

A legfontosabb vitaminok a nagyvárosban élőknek

A nagyvárosok egyik legnagyobb hátránya, a légszennyezettség, milliárdokat érintő probléma. Azonban egy nemrégiben készült amerikai kutatás szerint a vitaminok megoldást jelenthetnek erre.

10 étel, amiben több a kalcium, mint 1 pohár tejben

10 étel, amiben több a kalcium, mint 1 pohár tejben

A kalcium szó hallatán legtöbbünknek elsőre a tej jut az eszébe, pedig több olyan élelmiszer van, ami szintén sokat tartalmaz ebből a fontos ásványi anyagból. Lássuk, hogy melyek ezek.

Újszülöttkori D-vitamin hiány és skizofrénia

Újszülöttkori D-vitamin hiány és skizofrénia

Ausztrál és dán kutatók arra a kérdésre kerestek választ, hogy van-e összefüggés a csecsemőkori D-vitamin hiány és a skizofrénia kialakulása között. Az eredmény megdöbbentő.

A vitaminnal is óvatosan!

A vitaminnal is óvatosan!

Kutatások szerint már a fejlett országok lakosságának több mint fele fogyaszt rendszeresen legalább egy vitaminkészítményt. Azonban a sok vitamin nem feltétlenül jelent jobb egészséget. Mutatjuk is, melyekkel kell óvatosan bánnunk.

Így tarthatjuk szinten gyerekeink vitaminkészletét

Így tarthatjuk szinten gyerekeink vitaminkészletét

Az emberi szervezetnek minden életkorban eltérő mennyiségű vitaminra van szüksége. Csecsemőkorban kiemelten fontos ezen mennyiség biztosítása, hiszen ekkor rengeteg olyan folyamat megy végbe a picik testében, amihez elengedhetetlenek a vitaminok.

Összes cikk Vitaminok, táplálékkiegészítők témában

Kulcsszavak: , ,