Tanácsok karácsonyi depresszió ellen

2020. december 22.

Kapcsolódó tünetek:

depresszió érzése

Bár csak egy mítosz, hogy az öngyilkosságok a karácsonyi ünnepek körül a leggyakoribbak (valójában tavasszal), mégis hajlamosak vagyunk ilyenkor depresszióssá válni. De miért van ez és hogyan kerülhetjük el?

Tanácsok karácsonyi depresszió ellen

Tanácsok karácsonyi depresszió ellen

Miért leszünk depressziósak karácsonykor?

A magas elvárások, a pénzveszteség bárki számára megnehezíthetik az ünnepet, de különösen azok veszélyeztetettek ebben az időszakban, akik depresszióra hajlamosak. Szeretett családtagjaink elvesztése után egyedül érezhetjük magunkat, a szép ünnep fájdalmassá válhat, ha nem figyelünk oda néhány dologra, melyekkel viszont megkönnyíthetjük a kikapcsolódást!

Fogadja meg tippjeinket és élvezze családja, vagy barátai körében, de akár egyedül is a karácsonyt!

Tervezzen előre!

Készítsen egy naptárt, ahol feljegyzi, milyen tennivalói lesznek az ünnepek alatt! Egy könyv olvasása, vagy a délutáni pihenő ugyanúgy programpont legyen, mint egy korcsolyázás vagy karácsonyi vásár látogatás. A naptárban látni fogja, hogy nem tétlenül telik az idő!

Kerülje a családi konfliktusokat!

Ha tudja előre, hogy konfliktusokra számíthat készüljön semleges válaszokkal például: “Beszéljünk erről máskor”, vagy csak üsse el egy tréfával a dolgot! Ezután meneküljünk a mosdóba, vagy felajánlhatjuk a konyhában való segítségnyújtást, vagy játszhatunk a gyerekekkel.

Felejtse el a tökéletességet!

A tökéletes ajándék megtalálása, a díszítés, a sok házimunka és főzés mind fokozzák a depresszióját! Ne arra törekedjen, hogy minden úgy legyen, ahogy kell, hanem arra, hogy olyanná válhasson az ünnep, amit élvez Ön és családja is! Figyeljen a gyerekekre, akik önfeledten élik meg a karácsonyt és velük Ön is oldott hangulatba kerül majd!

Tanuljon meg gyászolni és megemlékezni!

Nem kell bűntudatot éreznie amiatt, hogy élvezni szeretné az ünnepet! A gyász ebben az időszakban szóljon a kellemes közös emlékek felelevenítéséről, de leginkább az élőkkel töltött időről!

Ütemezze az alvást!

A szabadidős tevékenységek könnyen befolyásolhatják az alvási menetrendet. Vizsgálatok kimutatták, hogy az alvásvesztés és a depresszió között van kapcsolat, ezért óvatosnak kell lenni az alvásmegvonással.  Próbáljon lefeküdni minden nap ugyanabban az időben! Lefekvés előtt kerülje a nagy étkezést és a fizikai aktivitást, például a táncolást.

Fogadja el a segítséget!

Az ünnepek alatt is elfogadhat segítséget! Ha a családon belül ez nem megoldható, akkor támaszkodhat barátaira, vagy akár a karácsonyi nagytakarításhoz hívhat profi segítőt. Nem történik semmilyen tragédia akkor sem, ha a bejgli bolti lesz ebben az évben!

Az edzések prioritása

A testmozgás az első dolog, melyet elhanyagolunk ünnepekkor, pedig sokat segítene! A testmozgás ugyanis javít a hangulatán! Egy gyors séta heti 5 x 35 percben, vagy heti 3 x 60 percben képes lesz fenntartani a jó hangulatát!

Vegye figyelembe a fénykibocsátást!

Télen a napfény megvonástól is szenvedhetünk depresszióban. A szabadban töltött idő akkor is hatásos, ha a nap nem süt hétágra. Ha úgy érzi a sötétség nyomasztja, figyeljen oda, hogy otthona is fényesebb legyen az ünnepekkor! Ne csak a félhomályos hangulatfények égjenek, hanem a természetes fényt idéző nagy teljesítményű lámpák is!

BENU Online Gyógyszertár ajánlata:

  • Béres Porcerő+Csont-izom komplex filmtabletta DUO 2x90x

    Béres Porcerő+Csont-izom komplex filmtabletta DU...

    <p><span>A </span><span>Béres Porcerő + CSONT-IZOM KOMPLEX</span><span> filmtabletta Ízületi megbetegedésben szenvedők különleges táplálkozási igényeihez igazított összetételű speciális gyógyászati célra szánt tápszer, akiknél a csontozat és az izomzat állapota miatt nagyobb hangsúlyt kell fordítani egyes vitamin és ásványi anyagok megfelelő bevitelére. </span></p>

    9 999 Ft
Depressziót okozhat a nőknél a túl hosszú munkaidő

Depressziót okozhat a nőknél a túl hosszú munkaidő

Ennek a hírnek valószínűleg nem örülnek a munkáltatók. Brit kutatók ugyanis kiderítették, hogy a hosszú munkaidő depressziót okozhat a nőknél. Azaz ha kiegyensúlyozott munkaerőt szeretnének, akkor jobban teszik, ha nem dolgoztatják túl őket.

Téli depresszió – A fényhiány-betegség

Téli depresszió – A fényhiány-betegség

A napfényben szegény téli időszakban az arra érzékeny emberek folyton levertnek, fáradtnak, erőtlennek érezhetik magukat. Sokan nem figyelnek eléggé a tünetekre, pedig ha ez az állapot tartósan fennáll, az súlyos egészségügyi panaszokhoz vezethet.

Orrspray depresszió ellen?

Orrspray depresszió ellen?

Az amerikai élelmiszer-és gyógyszerhatóság új gyógykészítmény piacra való bevezetését engedélyezte. A termék egy ketamin származékot is tartalmazó, depresszió elleni orrspray, amelyet a különösen súlyos esetek kezelésére lehet majd használni.

Alzheimer-kór tünetei, kialakulása és kezelése

Alzheimer-kór tünetei, kialakulása és kezelése

Az Alzheimer-kór viszonylag gyakori betegség, amely főként idősebb korban jelentkezik. Felismerni ma már jól lehet, viszont tökéletes gyógymódja nincs. Ám odafigyeléssel és megfelelő kezeléssel késleltethetőek a súlyosabb tünetek.

Anorexia, bulímia – Étkezési zavarok

Anorexia, bulímia – Étkezési zavarok

Bár a táplálkozás szükséges ahhoz, hogy életben maradjunk, zavarai mégis gyakoriak, hiszen a vékonyabb testalkat utáni vágy nem ismeretlen dolog a mai világban. Ezért pedig sokan képesek szinte bármit megtenni, amivel egy idő után az egészségüket is súlyosan veszélyeztetik.

Összes cikk Egészség A-Z témában