Kiderült! Erre is jó a D-vitamin

2018. december 15.

Kapcsolódó tünetek:

Vitaminhiány

Régóta tudjuk: a D-vitaminnak rendkívül fontos szerepe van a csontfejlődésben. Most azonban kiderült, hogy ezen kívül még másra is jó.

Kiderült! Erre is jó a D-vitamin

Kiderült! Erre is jó a D-vitamin

A következő területekre kifejezetten jótékony hatással van a D-vitamin:

  • Segít a diabetes kialakulásának megakadályozásában.
  • Jótékony hatással van az immunrendszer fejlődésére.
  • D-vitamin hiányos gyerekek esetében nagyobb eséllyel alakulnak ki légzőszervi megbetegedések.
  • Az elhízással foglalkozó obezitológiai kutatások bizonyították, hogy a D-vitamin hiányos személyek előbb híznak el, mint azok, akik elegendő D-vitamint visznek be a szervezetükbe.
  • Különféle rákos megbetegedések (végbélrák, prosztatarák, méhrák, hasnyálmirigyrák, tüdőrák) esetén jóval alacsonyabb D-vitamin szint figyelhető meg.
  • Pozitívan hat a pajzsmirigy működésére és csökkenti a gyulladást.
  • Jótékony hatással van az izmokra, ugyanis támogatja az izmok és az idegrendszer közötti koordinációt.
  • A reumás betegek esetében is D-vitamin hiány figyelhető meg.
  • D-vitamin hiány esetében gyakrabban alakulnak ki szív- és érrendszeri megbetegedések, így ha csökkenteni akarjuk ezen betegségek kialakulását, akkor ajánlott a szervezetünk D-vitamin raktárainak folyamatos töltése.

Napi szükséges mennyiség

A legújabb kutatások szerint 1000-2000 nemzetközi egység bevitelére van szüksége egy felnőtt szervezetnek. A napi szükséges mennyiséget azonban több tényező is befolyásolja, ilyen például az életkor, egy esetleges várandósság, szoptatás stb.

Aki nem gyógyszertári készítményekkel szeretné bevinni a szervezetébe a D-vitamint, annak az alábbi élelmiszerek fogyasztását javasolják a szakemberek:

  • gomba
  • szardínia
  • tonhal
  • lazac
  • hering
  • máj
  • méz
  • méhpempő
  • tejtermékek
  • tojás
  • zabpehely
Milyen vitaminra van szüksége egy gyereknek?

Milyen vitaminra van szüksége egy gyereknek?

Az emberi szervezetnek minden életkorban eltérő mennyiségű vitaminra van szüksége, annak érdekében, hogy rendesen tudjon működni. Ez a kisbabák, a gyerekek és tinik esetében megvannak a fő ajánlások erre.

A K-vitamin pótlás fontosabb, mint hinné

A K-vitamin pótlás fontosabb, mint hinné

A K-vitamin szerepe széleskörű a szervezetben a csontképzés, véralvadás, öregedési folyamatok és az immunerősítés szempontjából is. Ismerje meg a K-vitamin fontosságát közelebbről a cikkünkből!

A D-vitamin túladagolás veszélyei

A D-vitamin túladagolás veszélyei

Abban az esetben beszélünk D-vitamin túladagolásról, ha táplálék-kiegészítők formájában magas dózisban és hosszú távon fogyasztjuk ezt a zsírban oldódó vitamint. Lássuk, hogy milyen okai, tünetei és veszélyei lehetnek a D-vitamin túladagolásának.

Az 5 legjobb vitamin és nyomelem nőknek

Az 5 legjobb vitamin és nyomelem nőknek

Bár bonyolult feladatnak tűnhet kiválasztani a leghatékonyabb vitamin- és táplálékkiegészítő-kombinációt, ne ijedjünk meg tőle. Mutatjuk is, nőként melyek a legjobb választások egészségünkre és szépségünkre nézve.

Így tarthatjuk szinten gyerekeink vitaminkészletét

Így tarthatjuk szinten gyerekeink vitaminkészletét

Az emberi szervezetnek minden életkorban eltérő mennyiségű vitaminra van szüksége. Csecsemőkorban kiemelten fontos ezen mennyiség biztosítása, hiszen ekkor rengeteg olyan folyamat megy végbe a picik testében, amihez elengedhetetlenek a vitaminok.

Összes cikk Vitaminok, táplálékkiegészítők témában