Így segít a C-vitamin a fogyásban

2017. december 1.

Kapcsolódó tünetek:

elhízás

Ha C-vitaminban gazdag ételeket fogyaszt, már a nap elején is, azzal felgyorsítja anyagcseréjét és így a fogyókúra C-vitaminnal sikeres lehet.

fogyókúra c-vitaminnal

fogyókúra c-vitaminnal

A C-vitamin az a vízben oldódó vitamin, amely hatékonysága ismert a skorbut kezelésében és az immunrendszer támogatásában, de amit kevesebben tudnak, hogy hozzájárul a kollagén és a karnitin termeléshez a szervezetben, ami a súlykezelés egyik fő tényezője. Fogyókúra C-vitaminnal? Teszi fel most a kérdést. Igen! Mivel a szervezet nem tárolja a vízben oldódó vitaminokat, fontos, hogy minden nap magához vegye őket. Fogyasszon C-vitaminban gazdag ételeket reggel, hogy felgyorsítsa az anyagcserét és fogyjon!

Fogyókúra C-vitaminnal

Napi C-vitamin igényünk

A felnőtt férfiak napi 90 milligramm C-vitamint, a nők pedig körülbelül 75 milligrammot igényelnek. A dohányosoknak napi extra 35 milligrammot kell fogyasztania. Nagyobb mennyiségű C-vitamin pedig hatékony lehet bizonyos betegségek vagy hiányosságok kezelésében. A multivitaminok tipikusan 60 milligramm C-vitamint tartalmaznak, önállóan C-vitamin pedig, tablettánként 1000 milligrammig különböző mennyiségeket tartalmazhat. Figyelem, a mindennapi, több, mint 2000 milligramm C-vitamin fogyasztása emésztési zavart okozhat! Az étrend-kiegészítők alkalmazása nem feltétlenül kockázatmentes, forduljon orvosához, mielőtt táplálékbevitelét kiegészíti. Vegyen magához C-vitamint reggel, hogy az éjszakai pihenő állapotot felváltsák az energikus és zsírégető nappali tevékenységek, melyekhez kedvezően járul hozzá a C-vitamin! 

BENU Online Gyógyszertár ajánlata:

  • Vitamintár C-vitamin 1000 mg Csipkebogyó retard tabletta 30x

    Vitamintár C-vitamin 1000 mg Csipkebogyó retard ...

    <p><span>A C-vitamin hozzájárul az immunrendszer megfelelő működéséhez, a fáradtság és a kifáradás csökkentéséhez, valamint a normál energiatermelő anyagcsere-folyamatokhoz.</span><br /><span>Alkalmazása javasolt:</span><br /><span>- egyoldalú, vitaminhiányos táplálkozás esetén,</span><br /><span>- fokozott C-vitamin szükséglet idején,</span><br /><span>- betegségeket követő felépülés időszakában,</span><br /><span>- kimerültség, tavaszi fáradtság, jelentős fizikai igénybevétel esetén.</span></p>

    1 299 Ft

Zsír oxidáció

Azok a személyek, akiknek az ajánlott C-vitamin szintje megfelelő, 30%-kal több zsírt oxidálnak a testmozgás során, mint akiknek kimerültek a C-vitamin forrásai, állítja egy 2005-ös a témában végzett tanulmány. Ezért fogyasszon C-vitaminban gazdag ételeket – vagy vegyen be egy C-vitamin étrendkiegészítőt, ha az orvosa is egyetért ezzel – reggel, mielőtt megkezdi napját a zsírégetés növelése érdekében. A reggeli C-vitamin fogyasztás azért fontos, mert még strukturált edzésprogram nélkül is, az emberek aktívabbak napközben, mint éjszaka és a C-vitamin napi ürülése miatt nem tudná hasznosítani a más időben bevett C-vitamint a szervezet.

Karnitin

A karnitin a májban és a vesében előállított anyag, amely a vázizmokban, a szívben, az agyban és a spermiumokban tárolódik. Fontos a zsír energiává alakításához, a karnitint pedig a C-vitamin aktiválja. Ez egy újabb ok arra, hogy minden reggel fogyasszunk C-vitamint, hogy a szervezet megkezdje ezt a zsírégetési folyamatot. Az ezzel kapcsolatban végzett tanulmány eredményei szerint, a test C-vitaminnal való ellátása elengedhetetlen a derékbőség és a testtömeg-index (BMI) csökkentéséhez.

Élelmiszerforrások

A C-vitamin jó táplálékforrásai közé tartoznak a citrusfélék, például a narancs, a citrom és a grapefruit, amelyek mindegyike jól ismert a magas C-vitamin tartalmáról. Egy közepes narancs például 75 milligramm C-vitamint tartalmaz. Kiemelten magas C-vitamin tartalmú ételek az édes piros paprika, a petrezselyem, a brokkoli, a karfiol, az eper, a mustárlevél, a papaya, a grapefruit, a kivi, a narancs, a dinnye, a káposzta, a paradicsom, a málna, a zeller, a spenót, az ananász, a mandarin, a zöldcitrom, az áfonya vagy a guava.

Ezeknek a tippeknek és tanácsoknak a betartásával a fogyókúra C-vitaminnal egy sikeres és hosszútávú eredmény lehet.

4 terhesség alatti tévhit, ami ellen lehet tenni

4 terhesség alatti tévhit, ami ellen lehet tenni

A legtöbb kismama végighallgatta már, mekkorát fog nőni a lába, mire világra hozza babáját. Azonban az efféle hiedelmeknek nem szabad feltétel nélkül hinnünk. Összeszedtünk 4 terhesség alatti tévhitet, ami nem teljesen úgy van, ahogyan azt állítják.

Tényleg hízunk menstruáció előtt és alatt?

Tényleg hízunk menstruáció előtt és alatt?

Valójában számos fiziológiai és pszichológiai oka van annak, hogy a menstruáció súlygyarapodással járhat és ezekkel jobb tisztában lenni.

Hogy lehet szülés után lefogyni?

Hogy lehet szülés után lefogyni?

7 tipp, hogy mihamarabb megszabaduljon a terhességi súlyfeleslegtől!

Íme az igazság a zsírokkal kapcsolatban!

Íme az igazság a zsírokkal kapcsolatban!

A jó, a rossz és ami közötte van.

Fogyókúra 40 éves kor felett – 6 fontos új szokás!

Fogyókúra 40 éves kor felett – 6 fontos új szokás!

20 és 30 éves kor között még nyugodtan evett és ivott este a barátokkal, majd adta le pikk-pakk az esetleges felesleget? 40 felett azonban hiába a régi módszerek, de a súlya meg sem mozdul?

Összes cikk Életmód témában