Így vihet be influenzaszezon alatt több C-vitamint

2017. november 17.

Kapcsolódó tünetek:

Vitaminhiány, láz, orrdugulás, orrfolyás

Ha a közelgő influenzaszezonban az influenzát meg is ússzuk, akkor is könnyen megfázhatunk. De hogyan lehet ezt elkerülni? Például a megfelelő vitaminbevitellel, aminek egyik alapja a C-vitamin!

c-vitamin

c-vitamin

A C-vitamin különösen fontos szereplő a megfázás és az influenza elleni harcban, ugyanis kedvező hatással van immunrendszerünkre, hiszen segít növelni a fehérvérsejtek számát és fokozza működésüket. Persze ez csak egy a számos jótékony hatása közül, melyek miatt olyan fontos a megfelelő C-vitamin bevitel influenzaszezon idején.

Alapvetően azt mondhatjuk, hogy ha valaki megfelelően egészségesen és változatosan táplálkozik, akkor nagy valószínűséggel a napi szükséges aszkorbinsav bejut a szervezetébe (amit egyébként testünk nem tud megtermelni). Viszont, ha jobban ki akarjuk használni a C-vitamin előnyeit, például a megfázások időszakában, hasznos rásegíteni arra, hogy elég legyen belőle a szervezetünkben. Egyébként túladagolni nehéz, hiszen vízben oldódik, így azt, amit nem használtunk fel, testünk a vizelettel kiválasztja.

Amikor nátha tüneteit véljük észrevenni magunkon, esetleg egyre többen betegszenek meg körülöttünk, akkor jó egy kisebb C-vitamin kúrába fogni. De hogyan vihetünk be belőle többet a szervezetünkbe?

C-vitamin készítmények

A legegyszerűbb módja a vitaminpótlásnak az, ha gyógyászati készítmények segítségével tesszük ezt meg. Választhatunk ma már nagyon sokféle készítmény közül, melyek eltérő mennyiségben tartalmazzák a vitamint. Túlzásokba esni felesleges, kérdezzük meg a gyógyszerészt, melyiket javasolja személyre szabottan. Olyan készítmények is vannak, melyek egyenletes felszívódást biztosítanak a nap folyamán, mások egyszerre kisebb adagokat tartalmaznak csak.

C-vitaminnal dúsított termékek

Az üzletekben rengeteg olyan terméket kapni, melyet felturbóztak egy kis extra C-vitaminnal. Hasznos lehet influenzaszezonban a kedvenc gyümölcsleveinkből, üdítőinkből és más mindennapi élelmiszerekből olyan változatot venni, ami hozzáad egy kis plusz napi C-vitamin bevitelünkhöz. De teából is választhatunk olyat, ami nagyobb arányban tartalmazza ezt az összetevőt – ilyen például a csipkebogyó tea is!

Gyümölcsök és zöldségek

A legtermészetesebb módja a C-vitamin pótlásának az, ha olyan zöldségeket és gyümölcsöket fogyasztunk nagyobb arányban, melyek eleve sok C-vitamint tartalmaznak. Ilyenek például a citrusfélék, a narancsok, citromok, grapefruitok – de tévhit, hogy csak ezek lennének az igazi nagyágyúk! C-vitamint nagymértékben tartalmaznak olyan zöldségek is, mint az édes pirospaprika, a karfiol, a brokkoli, a kelfélék, a zeller vagy a petrezselyem. De olyan gyümölcsök is, mint a kivi, a papaya, az ananász, az áfonya és más bogyófélék, vagy a guava, a mangó a körte és a szilva. De fűszernövényekkel is fogyaszthatjuk, mint a bazsalikom vagy az oregánó.

BENU Online Gyógyszertár ajánlata:

Fontos tudni, hogy a C-vitamin önmagában nem csodaszer, de segítségként jól jön, ezért érdemes foglalkozni azzal, hogy elegendő mennyiség kerüljön belőle naponta a szervezetünkbe.

10 étel, amiben több a kalcium, mint 1 pohár tejben

10 étel, amiben több a kalcium, mint 1 pohár tejben

A kalcium szó hallatán legtöbbünknek elsőre a tej jut az eszébe, pedig több olyan élelmiszer van, ami szintén sokat tartalmaz ebből a fontos ásványi anyagból. Lássuk, hogy melyek ezek.

Újszülöttkori D-vitamin hiány és skizofrénia

Újszülöttkori D-vitamin hiány és skizofrénia

Ausztrál és dán kutatók arra a kérdésre kerestek választ, hogy van-e összefüggés a csecsemőkori D-vitamin hiány és a skizofrénia kialakulása között. Az eredmény megdöbbentő.

Betegségek, amelyeket állatoktól kaphatunk el

Betegségek, amelyeket állatoktól kaphatunk el

Az állatokról emberekre terjedő betegségeket zoonózis gyűjtőnévvel illette az orvostudomány. Az ilyen jellegű fertőzéseket pedig nem csak trópusokon kaphatjuk el, hanem akár kedvenc ételünk vagy saját házi kedvencünk is megfertőzhet vele. Mutatjuk is a leggyakoribbakat.

A vitaminnal is óvatosan!

A vitaminnal is óvatosan!

Kutatások szerint már a fejlett országok lakosságának több mint fele fogyaszt rendszeresen legalább egy vitaminkészítményt. Azonban a sok vitamin nem feltétlenül jelent jobb egészséget. Mutatjuk is, melyekkel kell óvatosan bánnunk.

Így tarthatjuk szinten gyerekeink vitaminkészletét

Így tarthatjuk szinten gyerekeink vitaminkészletét

Az emberi szervezetnek minden életkorban eltérő mennyiségű vitaminra van szüksége. Csecsemőkorban kiemelten fontos ezen mennyiség biztosítása, hiszen ekkor rengeteg olyan folyamat megy végbe a picik testében, amihez elengedhetetlenek a vitaminok.

Összes cikk Egészség A-Z témában