Tavaszi életmódtippek szíve egészségéért

2017. május 13.

Kapcsolódó tünetek:

elhízás, fáradtság

Ezek a módszerek segítenek, hogy szíve egészséges maradjon!

1. Szívbarát mozgásforma választása

Aki hosszú ideig nem mozgott rendszeresen, az kezdje napi 20-30 perc kiadós sétával a szívbarát életmódra váltást! A biciklizés is ideális mozgásforma. Ha vidéken élünk, akár munkába, iskolába is kerekezhetünk. Könnyen megtanulható sport a rollerezés is, és egy összecsukható roller a segítségünkre lehet, hogy gyorsan odaérjünk a célállomásra.

2. Kiránduljunk!

A szabadban töltött időnek számos előnye van, többek között a hangulatunk is javul, a napsugárzás hatására szintetizálódó D-vitaminnak pedig gyulladáscsökkentő és immunerősítő hatásai is vannak. Érdemes megbarátkozni a nordic walking botokkal: ez a két, állítható magasságú túrabot bármely korosztály számára használható, ízületkímélő, és könnyebbé teszi a kirándulást az egyenetlen talajviszonyok között. Ha tehetjük, menjünk minél messzebb a nagyvárosoktól, több kutatás is kimutatta ugyanis, hogy a szmog rossz hatással van a szívünk, az ereink egészségére, emellett a zajterhelés is komoly rizikófaktort jelent.

3. Piacozzunk!

A piacozás nem csak kiváló program, de az egészségünk miatt is fontos, hogy onnan szerezzük be a friss zöldségeket, gyümölcsöket. Vegyünk friss retket, paprikát, paradicsomot, jégsalátát, de érdemes további egészséges zöldségeket is felfedezni! A szárzeller, vagy más nevén angol zeller alacsony kalóriatartalma mellett igen gazdag ásványi anyagokban és rostokban, így az egészséges életmódba könnyedén illeszthető. Elterjedt szívbarát zöldség a brokkoli és a spenót, melyek K-vitamin tartalma az érelmeszesedést segít megelőzni, a kálium és folsav pedig csökkenti a vérnyomást. Bár nem hazai zöldség, mégis érdemes rendszeresen fogyasztani avokádót is, mert normalizálja a vér koleszterinszintjét. Hamarosan itt a spárga szezonja is, ebből is érdemes minél többet fogyasztanunk, hiszen kitűnő értisztító hatású, segít megelőzni a vérrögök kialakulását. Hetente legalább egyszer, de inkább kétszer szerezzünk be friss halat is a piacon, a benne lévő Omega 3-zsírsavak ugyanis védik szívünk egészségét.

BENU Online Gyógyszertár ajánlata:

  • LIVSANE Omega-3 halolaj 1000mg kapszula 60x

    LIVSANE Omega-3 halolaj 1000mg kapszula 60x

    <p>Étrend-kiegészítő Omega-3 halolajjal és E-vitaminnal.</p> <p> </p> <p>* az Inspira Visionary Research 2000 fős közvélemény-kutatása alapján a termék díjnyertes lett saját márkás étrend-kiegészítő kategóriában</p>

    1 999 Ft

4. Fogyasszunk vörösbort!

A vörösbor nagy koncentrációban tartalmaz antioxidánsokat és polifenolokat, többek között rezveratrolt, amiről több vizsgálat is kimutatta, hogy javítja az erek működését, ugyanakkor csökkenti a véralvadás bekövetkezését, ami az érkatasztrófák alapvető tényezője. Ha azonban egy pohárkánál többet fogyasztunk el, az már kedvezőtlenül hat a szívre, gyorsul a pulzusszám és emelkedik a vérnyomás – vagyis a második pohár már stresszorként hat a szervezetre, így növeli a szívbetegségek kockázatát.

5. Menjünk el kivizsgálásra!

Ha nincs problémánk, 40 éves kor felett akkor is érdemes évente egyszer részt venni egy alapos kontroll vizsgálaton. Ennek része egy általános beszélgetés, majd EKG-vizsgálat és szívultrahang, amely az esetleges rejtett szívproblémákat hivatott felderíteni. Ezután megmérik a testösszetételünket, és részt veszünk egy aerob teljesítmény vizsgálaton, azaz terhelés alatt futnunk kell, vagy kerékpározni, esetleg evezni. Vérvétel után értékelik a laboreredményeket is, mutatnak-e kóros eltéréseket. Az orvosok egybehangzó véleménye, hogy a megelőzés nagyon fontos, ne adjunk esélyt a betegség kialakulásának!

influenza korai tünetei

Az influenza 6 korai tünete

Az influenza korai tüneteinek időben való felismerése megakadályozhatja a vírus terjedését, és elősegítheti a betegség kezelését, mielőtt rosszabbodna. Minden évben heteket vesz el az életünkből, idén ne hagyja, hogy az influenza győzzön!

megfázás elleni tippek

6 tanács, hogy NE fázzunk meg

Íme a leghasznosabb megfázás elleni tippek!

gigantizmus

Gigantizmus – Ha hirtelen túl nagyot nő a gyerek

A gigantizmus, vagy óriásnövés egy gyerekkorban előforduló betegség, amit a növekedési hormon túlzott termelődése okoz. A betegség miatt a gyerekek hirtelen és nagyon megnőnek, aminek kellemetlen következményei is lehetnek. De hogyan állapítható meg ez a jelenség és lehet-e kezelni?

Az inzulinrezisztencia jelei gyerekeknél

Az inzulinrezisztencia jelei gyerekeknél

Az inzulinrezisztencia egy igen elterjedt betegség, mely akár egészen fiatal korban is kialakulhat. Cikkünkben összegyűjtöttük, milyen jelei lehetnek gyerekeknél.

Megfázás gyerekkorban – Fő a megelőzés!

Megfázás gyerekkorban – Fő a megelőzés!

Ahogy beköszönt az ősz, egyre gyakoribbá válnak a felső légúti megbetegedések. Ez nem véletlen, hiszen a nyirkos, hűvös környezet jót tesz a kórokozók szaporodásának és terjedésének. Ráadásul fogékonyabbak is vagyunk a fertőzésekre, hiszen kevesebbet mozgunk és kevesebb vitaminhoz jutunk. Így vannak ezzel a gyerekek is, akiknél nem is olyan nehéz megelőzni a náthát, kezelni pedig szintén könnyű lehet!

Összes cikk Egészség A-Z témában