Nem tud reggel felkelni? Ezeket a módszereket próbálja ki!

2018. március 27.

Kapcsolódó tünetek:

fáradtság

Ki korán kel, aranyat lel. De mi van akkor, ha Ön erre szinte képtelen mostanában? Mindenkinek megvan a maga trükkje a felkelésre, de ha nem válik be, elárulunk ötöt, amivel biztosra mehet!

reggeli ébresztő tippek

reggeli ébresztő tippek

Az alvás-ébrenlét ciklust, a hormonszintet, az anyagcserét és a testhőmérsékletet mind a ‘biológiai óránk’ az úgynevezett cirkadián ritmusunk befolyásolja. Ha a cirkadián ritmusa ki van kapcsolva, akkor többet kockáztathat, mint pár pocsék napot, amikor csak az ágyra vágyik! A helytelenül működő belső ritmus krónikus egészségi állapotokhoz vezethet, mint például az elhízás, a cukorbetegség, a depresszió, a bipoláris zavar és a szezonális érzelmi zavar.

Öt módszert javaslunk azonban most, mellyel elősegítheti az időben történő felkelést és ezáltal beállíthatja biológiai óráját!

Tudatosítsa magában, miért szeretné javítani az ébresztő rutinját!

Ha tudjuk, hogy másnap korán kell kelnünk egy fontos esemény miatt, sokszor tapasztalhatjuk, hogy még az óra előtt felkelünk. A tudat, hogy fel kell kelni valamilyen okból, ami kivételes, segít önmagunk felébresztésében. Ezt a módszert kezdetben csak ébresztőóra együttes használatával javasoljuk, ugyanis a cirkadián ritmus megléte nélkül nem számíthatunk önmagunk állandó tudatos felébresztésére.

Korrigálja a reggeleket, hogy időt nyerjen!

Figyelje meg reggeleit és a kevésbé fontos tevékenységeket rövidítse le az alvás javára! Adjon magának annyi időt, hogy elkészülhessen, de ne hagyjon túl sok időt, amit reggel az óra “szundi” gombjával elhúzhat.

Legyen nagyobb kihívás a “szundi gomb” lenyomása!

Tegye minél messzebb az ébresztőórát, melynek kikapcsolásához fel kell álljon. A hangerő, vagy csengőhang ne legyen zaklató, de semmiképp nem ajánlatos kellemes zenét, vagy rádiót használni ébresztőként, mert annak hangját kizárhatja az agyunk és tovább alhatunk.

Ismerje meg a belső óráját jobban!

Lehet, hogy a rendszeres későn ébredés oka, hogy nem jókor próbál felkelni. Az okos órák alvásfigyelő funkciói ma már segítenek abban, hogy jókor ébredjünk fel.

Töltse fel melatonin szintjét!

Próbáljon ki egy melatonin tartalmú táplálékkiegészítőt. A test ugyanis melatonint termel, hogy stimulálja az alvást, de ha nem elegendő a természetes melatonin a szervezetben, az alvás minősége romlik és az ébredés is nehezebbé válik. Próbálja a lehető legalacsonyabb adaggal kezdeni – 0,5-5 milligramm hatóanyaggal, melyet öt-hat órával a lefekvés előtt vesz be néhány napig.

BENU Online Gyógyszertár ajánlata:

Tényleg létezik tavaszi fáradtság?

Tényleg létezik tavaszi fáradtság?

Biztosan hallottuk már a ’tavaszi fáradtság’ kifejezést. De miközben minden ébredezik és életre kel, mi miért érezzük ennek az ellenkezőjét? És ami még fontosabb: tehetünk valamit a jelenség ellen?

Tippek tavaszi fáradtság ellen

Tippek tavaszi fáradtság ellen

A hideg téli hetek után egyre inkább várjuk a tavaszt, azonban a napsütéses napok elérkeztével úrrá lesz rajtunk a tavaszi fáradtság. De az alábbi tippek segítenek, hogy fitten és energikusan köszöntsük a melegebb évszakot.

Vitaminok a tavaszi fáradtság ellen

Vitaminok a tavaszi fáradtság ellen

A tavasz elérkezésével sokan érzik magukat ingerlékenyebbnek, kimerültnek, stresszesnek vagy rosszkedvűnek. Ez a tavaszi fáradtság, amely a szervezet normális reakciója a változó környezeti hatásokra. Nézzük, mely vitaminok lendíthetnek túl rajta.

Jót tehet egészségünknek a túlóra?

Jót tehet az egészségünknek a túlóra?

A Wharton Egyetem kutatásai arra az eredményre jutottak, hogy a munkamániának két fajtája létezik, a köztük lévő különbség pedig jelentős. Lássuk, hogy mi ez.

Így kezeljük a stresszt az ünnepi őrület alatt

Így kezeljük a stresszt az ünnepi őrület alatt

A legtöbb embernek a karácsony kedvenc ünnepe, hiszen ekkor minőségi időt tölthetünk a szeretteinkkel, pihenhetünk és jókat ehetünk. Ezeken kívül azonban rengeteg stresszel is jár az év ezen időszaka.

Összes cikk Alvás témában