Hajszépítő csodaszerek – 3 módszer a gyönyörű hajkoronáért

2016. december 10.

Kapcsolódó tünetek:

Vitaminhiány, hajhullás

Ezek a módszerek valóban segítenek, ha egészséges, fényes hajkoronát szeretne!

Hajszépítő csodaszerek – 3 módszer a gyönyörű hajkoronáért

Természetes módszerek

Már nagyanyáink is alkalmazták ezeket a praktikákat, hogy hajkoronájuk teljes pompájában ragyoghasson. Egy egyszerű olívaolajos pakolást bármikor elkészíthetünk otthon is. Főként a száraz, töredezett hajra nyújt megoldást, arra kell csupán figyelni, hogy a fejbőrre és a hajtövekre ne kenjünk belőle, mert elnehezíti a hajat. Miután jól bemasszíroztuk a hajvégekbe, hagyjuk fenn, amíg csak lehet, majd mossuk ki alaposan!

A nagyon igénybevett, száraz, töredezett hajra gyógyír a két evőkanál ricinusolajból, egy evőkanál mézből és két tojássárgájából kikevert pakolás. Mossuk meg a hajunkat samponnal a szokásos módon, majd kenjük rá a pakolást és hagyjuk hatni legalább fél óráig! A hatást fokozhatjuk, ha a fejünkre zuhanysapkát húzunk és betekerjük törölközőbe. A fél óra leteltével ismét mossuk meg a hajunkat samponnal, de balzsamot, hajhabot ne tegyünk rá!

Ha fakó, fénytelen a hajunk, a sörös öblítés lesz számunkra a megoldás. A sör biotint és folsavat, valamint B2- és B6-vitaminokat tartalmaz, amelyek külsőleg is segítenek, hogy hajkoronánk visszanyerje eredeti fényét. Hajmosás után öblítsük le a hajunkat egy üveg sörrel, fésüljük át, majd öblítsük ki vízzel!

Hajépítés belülről

Ha szép, egészséges hajkoronát szeretnénk, a legjobb, ha a szervezetünket belülről töltjük fel a szükséges vitaminokkal és nyomelemekkel. Az erős hajszerkezethez elengedhetetlen a megfelelő mennyiségű vas fogyasztása, hiánya esetén hajunk hullani kezd. A friss spenót rengeteg vasat, béta-karotint, C-vitamint és folsavat tartalmaz, a hajhagymákat kitűnően regenerálja. A tőkehal tele van magnéziummal, amely kiváló hajnövesztő, hetente legalább egyszer érdemes fogyasztani! Az olajos magvak, mint például a dió hozzájárulnak hajunk egyik alkotóeleme, az elasztin termeléséhez. A dió fogyasztásával nemcsak ragyogóbb lesz a hajkoronánk, de sokkal gyorsabban is nő majd. A sárgarépa béta-karotinban gazdag, ami a szervezetünkbe jutva A-vitaminná alakul és szabályozza a fejbőrön található természetes olajok mennyiségét. A téli hónapokban különösen fontos, hogy D-vitaminban gazdagon táplálkozzunk, ami segít abban, hogy a hajunk erős és életteli legyen. Fogyasszunk rendszeresen tojást és görög joghurtot!

Vitaminpótlás

A keratin a haj legfőbb alkotóeleme, egy olyan szerkezeti fehérjéje, ami a haj rugalmasságáért, ellenállóképességéért és fényességéért felelős. Kéntartalmú aminosavakból szintetizálódik, cink és B vitaminok segítségével. Az A-vitamin szintén nélkülözhetetlen az egészséges hajhoz, mint ahogyan az antioxidáns C-, és E-vitamin is. A nyomelemek és ásványi anyagok közül a cinken kívül a vas, a magnézium, a kalcium és a szelén is nagyon fontos, ha erős hajkoronát szeretnénk. Téli időszakban, amikor kevésbé tudunk változatosan táplálkozni, érdemes kifejezetten a bőr, a köröm és a haj számára nélkülözhetetlen vitaminokat és ásványi anyagokat ideális arányban tartalmazó, komplex vitaminkészítményt szedni.

A 7 legfontosabb szűrővizsgálat nőknek

A megelőzés nagyon fontos kulcsszó a betegségek elkerülése tekintetében. Sok, akár halálos kimenetelű betegség is elkerülhető, ha időben felfedezik. Ehhez azonban rendszeresen vizsgálatokon kell részt vennünk. Összegyűjtöttük a legfontosabb női szűrővizsgálatokat. Ne sajnáljuk rájuk az időt, tervezzük meg pontosan és tegyük életünk szerves részévé azokat!

A legfontosabb nyári vitaminok

A legfontosabb nyári vitaminok

Készítse fel szervezetét és bőrét belülről a legfontosabb nyári vitaminokkal!

Férfimeddőség - 4 meglepő ok, ami meddőséget okozhat férfiaknál!

Férfimeddőség – 4 meglepő ok, ami meddőséget okozhat férfiaknál!

Hazánkban a meddőség mára minden ötödik párt érint. A meddőség arányának növekedésében óriási szerepe van annak, hogy a férfiak nemzőképessége folyamatosan csökken.

A szükséges C-vitamin mennyiség

Tisztelt Gyógyszerész! Mennyi C- vitamin fogyasztása ideális?

Multivitamin mellett vitamin szedése javasolt?

Multivitamin mellett szabad más vitaminokat is szedni? (pl. C-vitamin, D-vitamin, stb.)

Összes cikk Életmód témában