Hajszépítő csodaszerek – 3 módszer a gyönyörű hajkoronáért

2016. december 10.

Kapcsolódó tünetek:

Vitaminhiány, hajhullás

Ezek a módszerek valóban segítenek, ha egészséges, fényes hajkoronát szeretne!

Hajszépítő csodaszerek – 3 módszer a gyönyörű hajkoronáért

Természetes módszerek

Már nagyanyáink is alkalmazták ezeket a praktikákat, hogy hajkoronájuk teljes pompájában ragyoghasson. Egy egyszerű olívaolajos pakolást bármikor elkészíthetünk otthon is. Főként a száraz, töredezett hajra nyújt megoldást, arra kell csupán figyelni, hogy a fejbőrre és a hajtövekre ne kenjünk belőle, mert elnehezíti a hajat. Miután jól bemasszíroztuk a hajvégekbe, hagyjuk fenn, amíg csak lehet, majd mossuk ki alaposan!

A nagyon igénybevett, száraz, töredezett hajra gyógyír a két evőkanál ricinusolajból, egy evőkanál mézből és két tojássárgájából kikevert pakolás. Mossuk meg a hajunkat samponnal a szokásos módon, majd kenjük rá a pakolást és hagyjuk hatni legalább fél óráig! A hatást fokozhatjuk, ha a fejünkre zuhanysapkát húzunk és betekerjük törölközőbe. A fél óra leteltével ismét mossuk meg a hajunkat samponnal, de balzsamot, hajhabot ne tegyünk rá!

Ha fakó, fénytelen a hajunk, a sörös öblítés lesz számunkra a megoldás. A sör biotint és folsavat, valamint B2- és B6-vitaminokat tartalmaz, amelyek külsőleg is segítenek, hogy hajkoronánk visszanyerje eredeti fényét. Hajmosás után öblítsük le a hajunkat egy üveg sörrel, fésüljük át, majd öblítsük ki vízzel!

Hajépítés belülről

Ha szép, egészséges hajkoronát szeretnénk, a legjobb, ha a szervezetünket belülről töltjük fel a szükséges vitaminokkal és nyomelemekkel. Az erős hajszerkezethez elengedhetetlen a megfelelő mennyiségű vas fogyasztása, hiánya esetén hajunk hullani kezd. A friss spenót rengeteg vasat, béta-karotint, C-vitamint és folsavat tartalmaz, a hajhagymákat kitűnően regenerálja. A tőkehal tele van magnéziummal, amely kiváló hajnövesztő, hetente legalább egyszer érdemes fogyasztani! Az olajos magvak, mint például a dió hozzájárulnak hajunk egyik alkotóeleme, az elasztin termeléséhez. A dió fogyasztásával nemcsak ragyogóbb lesz a hajkoronánk, de sokkal gyorsabban is nő majd. A sárgarépa béta-karotinban gazdag, ami a szervezetünkbe jutva A-vitaminná alakul és szabályozza a fejbőrön található természetes olajok mennyiségét. A téli hónapokban különösen fontos, hogy D-vitaminban gazdagon táplálkozzunk, ami segít abban, hogy a hajunk erős és életteli legyen. Fogyasszunk rendszeresen tojást és görög joghurtot!

BENU Online Gyógyszertár ajánlata:

  • Parusan Energizáló tonik nőknek 200ml

    Parusan Energizáló tonik nőknek 200ml

    <p>Hajritkulás, diffúz hajhullás esetén - Serkenti a fejbőr vérkeringését - Javítja a fejbőr tápanyaggal történő ellátását - Csökkenti a hajhullást és elősegíti a haj növekedési fázisát</p>

    5 099 Ft
  • Parusan Stimuláló sampon nőknek 200ml

    Parusan Stimuláló sampon nőknek 200ml

    <p>Hajritkulás, diffúz hajhullás esetén - Serkenti a fejbőr vérkeringését - Javítja a fejbőr tápanyaggal történő ellátását - Csökkenti a hajhullást és elősegíti a haj növekedési fázisát</p>

    5 099 Ft

Vitaminpótlás

A keratin a haj legfőbb alkotóeleme, egy olyan szerkezeti fehérjéje, ami a haj rugalmasságáért, ellenállóképességéért és fényességéért felelős. Kéntartalmú aminosavakból szintetizálódik, cink és B vitaminok segítségével. Az A-vitamin szintén nélkülözhetetlen az egészséges hajhoz, mint ahogyan az antioxidáns C-, és E-vitamin is. A nyomelemek és ásványi anyagok közül a cinken kívül a vas, a magnézium, a kalcium és a szelén is nagyon fontos, ha erős hajkoronát szeretnénk. Téli időszakban, amikor kevésbé tudunk változatosan táplálkozni, érdemes kifejezetten a bőr, a köröm és a haj számára nélkülözhetetlen vitaminokat és ásványi anyagokat ideális arányban tartalmazó, komplex vitaminkészítményt szedni.

Miben van sok folsav?

Miben van sok folsav?

A folsav nagyon fontos a szervezetünk számára, hiszen többek közt a sejtosztódásban is központi szerepe van. Hiánya kihatással lehet a nyálkahártyáinkra, a bőrünkre és a körmeinkre. Cikkünkben sorra vesszük a legjobb folsavtartalmú ételeket.

Ezek a legfontosabb vitaminok – életkor szerint

Ezek a legfontosabb vitaminok – életkor szerint

Életünk során rengeteg vitaminra van szükségünk, azonban folyamatosan változik, hogy melyikből mennyit kell bevinnünk a szervezetünkbe.

A D-vitamin előnyei - Életmentő is lehet

A D-vitamin előnyei – Életmentő is lehet

A D-vitamin jelentősége leginkább a téli időszakban kerül előtérbe, amikor a kevesebb napsütés miatt fokozottan oda kell figyelnünk a pótlására. Felmerül a kérdés, hogy egyáltalán miért olyan fontos eme vitamin a szervezetünknek. Most megtudjuk.

Ennyi mindenre jó a fokhagyma

Ennyi mindenre jó a fokhagyma

Sokan inkább lemondanak a fokhagyma fogyasztásáról annak intenzív illata miatt. Ez azonban nagy hiba, ugyanis ez az egyik legegészségesebb zöldség. Cikkünkben sorra vesszük, milyen pozitív hatásai vannak.

A legfontosabb vitaminok a nagyvárosban élőknek

A legfontosabb vitaminok a nagyvárosban élőknek

A nagyvárosok egyik legnagyobb hátránya, a légszennyezettség, milliárdokat érintő probléma. Azonban egy nemrégiben készült amerikai kutatás szerint a vitaminok megoldást jelenthetnek erre.

Összes cikk Életmód témában