Így vihet be influenzaszezon alatt több C-vitamint

c-vitamin

Kapcsolódó tünetek:

A C-vitamin különösen fontos szereplő a megfázás és az influenza elleni harcban, ugyanis kedvező hatással van immunrendszerünkre, hiszen segít növelni a fehérvérsejtek számát és fokozza működésüket. Persze ez csak egy a számos jótékony hatása közül, melyek miatt olyan fontos a megfelelő C-vitamin bevitel influenzaszezon idején. Alapvetően azt mondhatjuk, hogy ha valaki megfelelően egészségesen és változatosan táplálkozik, akkor nagy valószínűséggel a napi szükséges aszkorbinsav bejut a szervezetébe (amit egyébként testünk nem tud megtermelni). Viszont, ha jobban ki akarjuk használni a C-vitamin előnyeit, például a megfázások időszakában, hasznos rásegíteni arra, hogy elég legyen belőle a szervezetünkben. Egyébként túladagolni nehéz, hiszen vízben oldódik, így azt, amit nem használtunk fel, testünk a vizelettel kiválasztja. Amikor nátha tüneteit véljük észrevenni magunkon, esetleg egyre többen betegszenek meg körülöttünk, akkor jó egy kisebb C-vitamin kúrába fogni. De hogyan vihetünk be belőle többet a szervezetünkbe?

C-vitamin készítmények

A legegyszerűbb módja a vitaminpótlásnak az, ha gyógyászati készítmények segítségével tesszük ezt meg. Választhatunk ma már nagyon sokféle készítmény közül, melyek eltérő mennyiségben tartalmazzák a vitamint. Túlzásokba esni felesleges, kérdezzük meg a gyógyszerészt, melyiket javasolja személyre szabottan. Olyan készítmények is vannak, melyek egyenletes felszívódást biztosítanak a nap folyamán, mások egyszerre kisebb adagokat tartalmaznak csak.

C-vitaminnal dúsított termékek

Az üzletekben rengeteg olyan terméket kapni, melyet felturbóztak egy kis extra C-vitaminnal. Hasznos lehet influenzaszezonban a kedvenc gyümölcsleveinkből, üdítőinkből és más mindennapi élelmiszerekből olyan változatot venni, ami hozzáad egy kis plusz napi C-vitamin bevitelünkhöz. De teából is választhatunk olyat, ami nagyobb arányban tartalmazza ezt az összetevőt – ilyen például a csipkebogyó tea is!

Gyümölcsök és zöldségek

A legtermészetesebb módja a C-vitamin pótlásának az, ha olyan zöldségeket és gyümölcsöket fogyasztunk nagyobb arányban, melyek eleve sok C-vitamint tartalmaznak. Ilyenek például a citrusfélék, a narancsok, citromok, grapefruitok – de tévhit, hogy csak ezek lennének az igazi nagyágyúk! C-vitamint nagymértékben tartalmaznak olyan zöldségek is, mint az édes pirospaprika, a karfiol, a brokkoli, a kelfélék, a zeller vagy a petrezselyem. De olyan gyümölcsök is, mint a kivi, a papaya, az ananász, az áfonya és más bogyófélék, vagy a guava, a mangó a körte és a szilva. De fűszernövényekkel is fogyaszthatjuk, mint a bazsalikom vagy az oregánó.

Fontos tudni, hogy a C-vitamin önmagában nem csodaszer, de segítségként jól jön, ezért érdemes foglalkozni azzal, hogy elegendő mennyiség kerüljön belőle naponta a szervezetünkbe.
2021. január 11.

Akciós ajánlataink

Kapcsolódó cikkek