5 hasznos tanács frontérzékenyeknek

2017. május 2.

Kapcsolódó tünetek:

fáradtság, alvászavar, fejfájás

Így kezelheti természetes módszerekkel frontérzékenységét!

A hőmérséklet ingadozása, a páratartalom és a légnyomás változása hatással van szervezetünkre. Vannak olyanok, akik panaszok nélkül átvészelik a kritikus időszakot. A frontérzékenyeknél azonban rendkívül erősen jelentkezhetnek a kellemetlen tünetek.

Hideg- és melegfrontok

A melegfront hatására általában nő a pulzusszám, csökken az összpontosító képesség, ingerlékenység, fáradtság, bágyadtság léphet fel, a migrénes fejfájás is gyakoribb. Felerősödhetnek a műtéti hegek fájdalmai, a szívbetegségek és az allergiák tünetei, megnő az infarktus- és a trombózisveszély.

Hidegfronti hatás esetén csökken a levegő hőmérséklete és páratartalma, növekszik a légnyomás. Ez nyugtalanságot, alvászavarokat, heves szívdobogást, vérnyomás-emelkedést idézhet elő, ugyanakkor erősödhetnek a reumatikus panaszok is.

A frontérzékenység okát a mai napig kutatják, egyes szakemberek szerint a vegetatív idegrendszer zavarára vezethető vissza. A változó korban lévő nők, az érrendszeri betegségben szenvedők, a cukorbetegek, a kisgyerekek, az 50 év felettiek, a túlsúllyal és immunproblémákkal küzdők különösen érzékenyen reagálnak az időjárás hirtelen változásaira.

Hogyan kezelhetjük természetes módon a tüneteket?

Teázzunk!

Ha a front miatt levertebbek vagyunk, vagy erősebben fáj a fejünk, akkor jó szolgálatot tehet a cickafark vagy orbáncfű tea. Egy evőkanál cickafarkfüvet 5-10 percig hagyjuk állni 2dl forró vízben, szűrjük le és kortyolgassuk el!  Az orbáncfű teát 1,5dl forró vízből és 2 teáskanál orbáncfűből lehet elkészíteni 10 perc alatt.

Mozogjunk!

Ha nem mozgunk eleget, az frontérzékenységhez vezethet, ezt akár már napi fél óra kellemes sétával meg lehet előzni. A mozgás javítja a vérkeringést, az egész test –így az agy- oxigénellátottsága nő, ráadásul hosszabban tartó, monoton mozgás hatására a szervezetben boldogsághormon, endorfin szabadul fel, ami csökkenti a fájdalmat.

Váltózuhany

Javíthatjuk a szervezet változástűrő képességét, ha a meleg és hideg vizet váltakozva használjuk zuhanyzáskor, majd a váltózuhanyt hideggel fejezzük be, ami serkenti a vérkeringést, edzi az ereket, így a migrénes fejfájás megelőzésében is sokat segíthet.

Illóolajok

A levendula és a citromfű olaj párologtatása segít a front okozta ingerlékenység megszüntetésében. Párologtassunk vagy cseppentsünk a fürdővízbe!

Megfelelő táplálkozás, vitaminbevitel

A megfelelő táplálkozás is segíthet megszűntetni a frontérzékenység tüneteit. Főleg a B2, C és K vitamin, valamint a kálium és magnézium fejt ki ilyen hatást. Utóbbiakat a paradicsom, karfiol, karalábé és az olajos magvak tartalmazzák nagyobb mennyiségben, míg az említett vitaminokat a citrom, csipkebogyó, savanyú káposzta, valamint a tejtermékek.

Így változik meg az élete, ha lemond a cukorról!

Mi történik, ha elhagyja a cukrot? A cukormentes élet előnyei.

Nyári útipatika – Milyen gyógyszert vigyünk nyaralásra?

Ezeket vigye magával, ha utazik! A leggyakoribb panaszok a nyaralás alatt.

Kullancsveszély! Így védekezhet ellenük!

Megelőzés és teendők kullancs csípés esetén.

A legfontosabb nyári vitaminok

A legfontosabb nyári vitaminok

Készítse fel szervezetét és bőrét belülről a legfontosabb nyári vitaminokkal!

A stroke oka, tünetei és kezelése

Mi a stroke? Mi okozhatja? Hogyan ismerhetjük fel és mit tehetünk, ha szélütés jeleit érzékeljük?

Összes cikk Egészség A-Z témában