Anyagcsere gyorsítás – 5 bevált módszer!

2017. január 31.

Kapcsolódó tünetek:

elhízás, székrekedés

Mi okozhat lelassult anyagcserét? Hogyan gyorsíthatja fel? Íme 5 bevált módszer az anyagcsere gyorsítására.

anyagcsere gyorsítás

Mitől függ az anyagcsere gyorsasága?

Az anyagcsere sebessége függ az életkortól, a nemtől, a testtömeg összetételétől, genetikától és egészségi állapottól. 30 éves korunk tájékán elkezdődik a lassulási folyamat, 40 éves kor felett tízévente átlagosan 5%-al csökken az anyagcsere gyorsasága az ülő életmódot folytató emberek esetében. Mivel a férfiak izomtömege nagyobb, mint a nőké, ezért ők nyugalmi állapotban is több kalóriát égetnek, gyorsabb az anyagcseréjük. A testtömeg összetétele ugyancsak befolyásolja a kalóriaégetés intenzitását: minél magasabb az izom aránya a zsírhoz képest a testünkben, annál hatékonyabb kalóriaégetésre képes szervezetünk. Ugyanakkor vannak olyan szerencsések, akik genetikailag gyorsabb anyagcserét örököltek. Lassító tényező, ha valakinek pajzsmirigy alulműködése van, vagy egyéb hormonális problémákkal küzd.

Hogyan gyorsíthatjuk anyagcserénket?

Ha egészségesek vagyunk és nem áll fent pajzsmirigy-, illetve más hormonális probléma, akkor a következők segíthetnek anyagcserénk felpörgetésében:

  1. A rendszeres súlyzós-, és kardioedzések felgyorsítják az anyagcserét. Mozogjunk hetente legalább három-négy alkalommal egy-két órát és váltogassuk a különféle edzéstípusokat, hogy a szervezetünk ne szokjon hozzá a terheléshez!
  2. Figyeljünk oda a bevitt és elégetett kalóriák egyensúlyára! Ha többet eszünk, mint amennyit elhasználunk, hízni fogunk, ha kevesebbet, akkor fogyni. Tanuljuk meg, hogy az általunk fogyasztott ételeknek milyen a kalóriatartalma és mindig kis mennyiséget együnk belőlük!
  3. Sokszor együnk, keveset! Az egyik legnagyobb tévhit, hogy úgy próbálunk karcsúsodni, hogy kihagyunk egy-egy étkezést. Kisebb, gyakoribb étkezésekkel (3-4 óránként) egész nap pörgésben tartható az anyagcsere, míg ha túl ritkák az étkezések, akkor a szervezet, az energia elraktározása céljából lelassítja az anyagcserét, ráadásul az ingadozó vércukorszint farkaséhséget okoz és következő étkezésnél hajlamosak leszünk többet enni a kelleténél.
  4. Táplálkozzunk kiegyensúlyozottan! Étrendünk tartalmazzon vitaminban, ásványi anyagokban, rostokban gazdag zöldségeket, gyümölcsöket, de teljes kiőrlésű tésztaféléket és fehérjét egyaránt! Az egyoldalú táplálkozás hiánybetegségekhez vezet és az emésztést is károsan befolyásolja.
  5. Pihenjünk eleget! Kutatások bizonyítják, hogy a kevés pihenés (a napi 5 óra, vagy annál kevesebb időtartamú alvás) károsan hat az anyagcserére. Ezért figyeljünk oda a nyugodt éjszakai pihenésekre!

BENU Online Gyógyszertár ajánlata:

  • XLS Medical Direct por 90x

    XLS Medical Direct por 90x

    <p>Az XL-S Medical por természetes és klinikailag igazolt hatóanyaga képes megkötni a táplálékkal bevitt zsír 28%-át, valamint csökkenti az étvágyat és a nassolási vágyat.</p> <div style="padding-top: 10px; clear: both;"> </div> <div style="display: table; width: 100%;"> <div style="display: table-row-group;"> <div style="display: table-row;"> <div style="display: table-cell; padding: 3px 0px;"><img src="../../../../../../../../../wp-content/uploads/img/mpl.jpg" border="0" width="30" /></div> <div style=";display: table-cell; padding: 6px 0 10px 0; vertical-align: middle;">Kiszállítás futárszolgálattal: ingyenes</div> </div> <div style="display: table-row;"> <div style="display: table-cell; padding: 3px 0px;"><img src="../../../../../../../../../wp-content/uploads/img/benu.jpg" border="0" width="30" /></div> <div style="display: table-cell; padding: 6px 0 10px 0; vertical-align: middle;">Személyes átvétel több, mint 100 gyógyszertárban: ingyenes</div> </div> </div> </div>

    16 490 Ft

+1 tipp: Reggelizzünk minden nap! Szakértők szerint, a legrosszabb, amit tehetünk, ha gyorsítani szeretnénk az anyagcserénket, ha kihagyjuk a reggeli étkezést. Nagyon fontos, hogy felkelés után maximum 1 óra teljen el az első étkezésig. Ne feledkezzünk meg a megfelelő folyadékfogyasztásról sem!

Székrekedés gyerekkorban – Így segíthetünk rajta

Székrekedés gyerekkorban – Így segíthetünk rajta

A székrekedés minden életkorban kellemetlen, és tartóssága esetén szövődményekkel járó jelenség. A legkisebbek számára pedig különösen veszélyes lehet.

örökölhető a cukorbetegség

Örökölhető-e a cukorbetegség?

A cukorbetegség népbetegség, a modern életmód egyik jellemző problémája, de helyes táplálkozással és életvitellel elkerülhetjük, vagy az örökölt genetikai tényezők miatt nincs mit tennünk ellene?

8 étel, ami székrekedést okoz

8 étel, ami székrekedést okoz

A székrekedés és a lassú anyagcsere napjaink egyik nagy problémája. A fennálló problémát néha már csak súlyos betegségek okán vesszük észre, amikor már késő! Változtasson étrendjén, hogy elkerülje a bélrendszert érintő betegségek kialakulását!

legjobb ételek székrekedés ellen

A legjobb ételek székrekedés ellen

Székrekedéssel küzd? Először keresse a megoldást a székrekedést megszüntető ételekben!

aranyér megelőzése

Az aranyér kialakulásának okai, megelőzése

Az egyetlen arany, aminek nem örülünk: az aranyér. Sokan szenvednek tőle, mégis tabu téma! Most megtudhatja, hogy mi is ez a jelenség, mennyire súlyos, mitől alakulhat és hogyan előzheti meg!

Összes cikk Egészség A-Z témában