Állandó fáradtság gyötri? Íme az okai és a megoldások!

2016. augusztus 15.

Kapcsolódó tünetek:

alvászavar

Nem mindig csupán az alváshiány a felelős a fáradtságért! Ezek az okok állhatnak a krónikus fáradtság hátterében.

Állandó fáradtság gyötri?

Érzelmi kiürülés

  • Amit érzünk: Ha legszívesebben ki sem bújnánk az ágyból, ok nélkül levertek vagyunk.
  • Ami történik: Ha mindig kimerültnek, kedvetlennek érezzük magunkat, lehet, hogy érzelmi raktáraink ürültek ki. Sokszor a szomorúság hátterében egy régi esemény áll, pl. szakítás, amelyet a mai napig nem tudtunk feldolgozni, de hasonló levertséget okoznak a megoldhatatlannak tűnő magánéleti vagy munkahelyi konfliktusok is.
  • A megoldás: A közismert nassolási technikán kívül – miszerint csokival esszük a csipszet – próbáljunk ki mást is! A cél, hogy endorfin szabaduljon fel a szervezetünkben, mely az agyalapi mirigyben termelődik és nem csak a boldogságérzet kialakulásáért, de a fájdalomérzet csökkentéséért is felelős.
    A testmozgás, a tánc az egyik legjobb módszer az endorfintermelés beindítására.

Krónikus fáradtság

Ha nem tudunk kikapcsolni

  • Amit érzünk: Kimerültek, ólmosan fáradtak vagyunk, mégsem bírunk pihenni és aludni.
  • Ami történik: A negatív érzelmek, félelmek, a stressz, a rossz gondolatok nem hagyják nyugodni az agyunkat, a fokozott agyműködés pedig álmatlanságot okoz, így a kiadós alvás helyett csak forgolódunk az ágyban.
  • A megoldás: Alvás előtt törekedjünk arra, hogy gondolataink nyugvópontra kerüljenek. Mindenkinek más segíthet abban, hogy ezt az állapotot el tudja érni: egy csésze citromfüves-levendulás-mézes tea, egy jó regény olvasása, jógagyakorlat vagy relaxációs zene hallgatása.

Semmiképpen se hanyagoljuk el az alvásproblémánkat, mert hosszú távon teljesen lemerül a szervezetünk és megbetegedünk!

Ha nincs energiánk

  • Amit érztünk: Egész nap álmossággal küzdünk és nem tudunk koncentrálni
  • Ami történik: Ha eleget alszunk, mégis álmosság gyötör, lehet, hogy alacsony a vérnyomásunk vagy vérszegények vagyunk. Az is lehet, hogy a táplálkozásunkon kell változtatni, mert túl sok finomított élelmiszert fogyasztunk és nem viszünk be elegendő vitamindús tápanyagot.
  • A megoldás: Kávé helyett igyunk zöld teát és használjuk ki az olyan gyógynövények frissítő hatását, mint a Ginkgo biloba, amely javítja az agyi vérellátást vagy a ginzeng, amely az immunrendszert stimulálja. Ezen kívül sportoljunk, tartózkodjunk sokat a friss levegőn, hogy a testünk, agyunk oxigénellátása javuljon!

Ez történik a testünkkel, ha nem alszunk eleget

Szinte népbetegségnek számít napjainkban az alváshiány, pedig nagyon fontos, hogy kellő időt fordítsunk a pihenésre. Annak ugyanis, ha szervezetünk nem tud kellően regenerálódni és felkészülni egy újabb napra, akár súlyos következményei is lehetnek.

5 hibás alvási szokás, amit a legtöbben elkövetünk

Ezek a leggyakoribb, alvással kapcsolatos rossz szokások és a megoldások, hogyan változtathatunk rajtuk!

Az alvászavarok típusai, jelei és kezelése

Az alvászavarok típusai, jelei és kezelése

A mennyiségileg és minőségileg kielégítő alvás a szervezet alapvető szükséglete. Nélkülözhetetlen a regenerálódáshoz, a szellemi munkához és a fizikai tevékenységek végzéséhez.

A 3 legjobb alvást segítő gyógynövény

A 3 legjobb alvást segítő gyógynövény

Íme, a legkiválóbb nyugtató gyógynövények, melyek zavartalan éjszakai pihenést biztosítanak!

Ideális hőmérséklet a lakásban

Mennyi az ideális hőmérséklet az egyes helyiségekben? A szakértő megmondja.

Összes cikk Alvás témában