5 hatékony tipp a celluit ellen!

2016. augusztus 15.

Kapcsolódó tünetek:

elhízás, száraz bőr

Íme, az 5 legjobb narancsbőr-gyilkos módszer!

Bár a neve meglehetősen édesen cseng, a narancsbőr (más néven cellulit) egyáltalán nem kedves fogalom a nők körében, hiszen megkeseríti a mindennapjaikat, legalábbis, ha vetkőzésről, strandról, vagy ruhavásárlásról van szó. Az esztétikai probléma biológiai okokra vezethető vissza, és szerencsére lehet tenni a megelőzéséért, illetve a már kialakult narancsbőr ellen is.

Hogyan jön létre a narancsbőr?

A narancsbőr kialakulásának elsődleges oka, hogy a nők bőr alatti kötőszövetének tartó rostjai a bőrfelszínre merőlegesek, viszont egymással párhuzamosak – ellentétben a férfiak cikk-cakk öltéshez hasonló tartó rostjaival. A helytelen életmód hatására a zsírsejtek megnagyobbodnak és nyomást gyakorolnak a hajszálerekre, így lassítják a nyirok- és vérkeringést, akadályozzák a szövetfolyadék útját és a salakanyagok távozását a szervezetből, amelyek így helyileg rakódnak le főként a felső comb, a csípő és a fenék területén. A hajszálerekből kilépő víz nem szállítódik el, így apró ödémák, puklik jönnek létre. Emellett a zsírszövet lebenykéi betüremkednek a bőr felső rétegeibe, mivel a kötőszövet nem tudja kordában tartani őket, és így létrejön a citrusok héjára jellemző mintázat.

A kötőszövet szerkezete genetikai adottság, ezért a testzsír mennyisége önmagában még nem a probléma oka. Vannak, akik igen kevés zsírszövettel is narancsbőrösek, míg mások jó sok felesleggel sem lesznek azok.

A kötőszövet szerkezetét, ami genetikai sajátosságunk igen nehéz megváltoztatni, de vannak praktikák, amivel azért javíthatunk a helyzeten, vagy megelőzhetjük a cellulit kialakulását.

A narancsbőr megelőzés 5 +1 módszere

1. Fogyasszunk sok folyadékot!

A bőséges – cukormentes – folyadékbevitel meggyorsítja a nyirokkeringést, és elősegíti a salakanyagok gyorsabb kiürülését. Minden étkezés előtt fogyasszunk el két pohár vizet! Amerikai tudósok 12 héten keresztül figyeltek két tesztcsoportot. Az egyik csoport tagjai minden étkezés előtt megittak fél liter vizet és a tesztidőszak végére 44 százalékkal több zsírt épített le a szervezetük, mint azoké, akik nem tették azt.

BENU Online Gyógyszertár ajánlata:

  • JutaVit D-vitamin 4000NE Forte tabletta 100x

    JutaVit D-vitamin 4000NE Forte tabletta 100x

    <p>JutaVit D3-vitamin 4000NE (100μg) 100 db-os terméke: A D3-vitamin hozzájárul a kalcium és foszfor normál felszívódásához/hasznosulásához, a vér normál kálciumszintjéhez, az egészséges csontozathoz, az egészséges izomfunkció fenntartásához.</p> <p> </p>

    1 999 Ft

2. Növeljük edzésünk hatékonyságát!

Köztudott, hogy a rendszeres – heti 3-4 alkalommal végzett, legalább 40 perces – mozgás fontos része a narancsbőrrel szemben vívott harcnak. Azt viszont már kevesebben tudják, hogy nem szabad csupán a kardio (a szív teljesítményét növelő)  mozgásra korlátozni az edzéseket, a súlyzókkal végzett, izomtömeg növelésére alkalmas gyakorlatok épp olyan fontosak, sőt. Minél magasabb ugyanis testünk izom aránya, annál több kalóriát képes elégetni. Az edzések hatékonyságát növelhetjük, ha előtte vérbőségfokozó hatóanyagot pl.koffeint, algát tartalmazó anticellulit krémmel masszírozzuk be az érintett testrészeket.

Female squeezes cellulite skin on her legs - close-up shot on white background

3.  Étkezzünk tudatosan!

A mozgás mellett a helyes táplálkozás a legfontosabb, amivel tehetünk a jelenség ellen. Együnk naponta ötször, kisebb adagokat, hogy a kiegyensúlyozott vércukorszintet biztosítsuk és elkerüljük a falási rohamokat. Minden étkezésünk tartalmazzon rostot, hogy a felszívódás elnyújtott legyen! A csilivel, a borssal, gyömbérrel fűszerezett ételek hatására az agy teltségérzetért felelős központja jóval hamarabb jelez, így kisebb adagokkal is beérjük. A test méregtelenítésében segítenek a gyógyteák pl. a zsúrló és a csalán.

Milyen ételeket kerüljünk el?

  • adalékanyagokban gazdag élelmiszerek
  • zacskós, dobozos ételek
  • “mű kaják”, ételízesítők, leveskockák, gyorséttermi dolgok
  • tipikus nasik
  • fehér cukor, fehér liszt
  • petefészek-hormon dominancia esetén a zsíros tejtermékek

Jótékony étkek

  • piros bogyós gyümölcsök
  • uborka, saláta
  • belsőségek
  • magvak

4. Járjunk nyirokmasszázsra!

A nyirokdrenázs olyan speciális masszázsfajta, amely javítja a nyirokelfolyást, segíti a szövetekben felhalmozódott víz és salakanyagok elvezetését. Rendszeres alkalmazása megszűnteti a szöveti nyirokpangást, aktiválja az immunrendszert, serkenti a sejtek és a szövetek regenerálódását is. A vér- és nyirokkeringés megfelelő stimulálása illetve “dolgoztatása” elkerülhetetlen a narancsbőr elleni küzdelemben.

5. Felszíni kezelések

Járjunk rádiófrekvenciás terápiára!

A rádiófrekvenciás terápiának két típusa van: az egyikkel csökkenthető a zsírsejtek száma, a másik rugalmasabbá teszi a bőrt, ugyanis összehúzza, újrarendezi a megnyúlt kollagén-rostokat. Kúraszerű használata új kollagén termelésére ösztönzi a bőrsejteket, erősíti a kötőszövetet. Segíti a zsírsejtekben felhalmozódott zsír és salakanyagok kiürülését, így hozzájárul a zsírsejtek méretének csökkenéséhez, amelyek zsugorodásával kevésbé lesz látható a narancsbőr.

Vessünk be krémeket!

Testmozgás után (vagy előtt) alkalmazhatunk krémeket, amelyek serkentik a nyirokkeringést. Illetve már önmagában az, hogy belemasszírozzuk a bőrbe ezeket, jótékonyan hat a kötőszövetre, stimulálja azt. Hatékony lehet a fahéj ill.fahéjolaj tartalmú krém vagy gél, a paprikaolaj ill.kivonat, és a kávé tartalmú készítmények. Serkenthetjük a szöveti keringést hideg meleg zuhany váltakoztatásával is, és a masszázst végezhetjük direkt erre kifejlesztett luffával, vagy masszázskesztyűvel.

Ha időnk engedi, elmehetünk szaunázni és infraszaunázni is.

+ 1 Tipp: Előzzük meg a vitaminhiányt!

A falási rohamokat sok esetben vitaminhiány is okozhatja, az agy folyamatosan evésre ingerel, jelezve, hogy a szervezet tápanyag-ellátottsága még nem érte el a kívánt szintet. A cink felel a teltségérzés jelzéséért, akadályozza a túlevést. A D-vitamin ugyancsak nélkülözhetetlen a sikeres diétához. Az édesség utáni sóvárgás gyakran az agy szerotonin hiányára utal. Fogyasszunk omega-3 zsírsavakban gazdag ételeket pl. tengeri halat, szóját, diót!

A narancsbőr kezelésének egyéb módjai

Az orvostudomány és a kozmetikai ipar egyre fejlődik, így újabb és újabb módszerek jelennek meg, amelyek a biztos sikert ígérik. Csoda sajnos nincsen, de természetesen, aki teheti, kipróbálhatja ezeket az úttörő dolgokat. Viszont ne feledkezzünk meg a fentiekről: a legfontosabb a mozgás, és a helytelen táplálkozás elkerülése.

A különleges terápiák legmodernebb formái a vákumos kezelések, a mezoterápia (tűvel vagy tű nélkül), az oxigénionos kezelések, illetve a zsírbontást célzó, enyhe elektromos impulzussal történő kezelések.

Folyadékpótlás nyáron – Mit, mikor és mennyit igyunk?

A folyadékpótlás szükségességét nem lehet elégszer hangsúlyozni. Legfőképp a nyári, forró hónapok alatt kell erre a leginkább odafigyelnünk. Körbejártuk: mikor, mit és mennyit ajánlott innunk.

Nyárra készülünk: A helyes borotválkozás szabályai

Nyárra készülünk: A helyes borotválkozás szabályai

Most már tényleg jön a tavasz, és egyre gyakrabban kerülnek elő a szoknyák, majd a rövidnadrágok. Ezekhez viseléséhez pedig sima láb dukál, aminek eléréséhez az egyik legkönnyebb és leggyorsabb mód a borotválkozás.

A téli bőrápolás 5 legfontosabb szabálya

A téli bőrápolás 5 legfontosabb szabálya

A hideg beköszöntével nem csupán a ruhatárunkat kell lecserélnünk, de ápolószereinket is, hiszen télen teljesen más ápolásra van szüksége bőrünknek.

Naptej kisokos – Tippek, típusok és faktorszámok

Naptej kisokos – Tippek, típusok és faktorszámok

Nyáron gyakran elfeledkezünk bőrünk védelméről, pedig komoly egészségügyi következményei is lehetnek ennek. Bár bőrünk védelmi rendszerrel rendelkezik, egy átlagos felnőtt csak 20 percet tud eltölteni direkt napfényben leégés nélkül.

Fényvédelem sportolás közben

Fényvédelem sportolás közben

Elérkezett a szép nyári idő, így nem meglepő, ha egyre többen vesszük a természet felé az irányt, ha sportolásra kerül a sor. Azonban a nyári edzések alatt elengedhetetlen, hogy extra figyelmet fordítsunk bőrünk védelmére. Mutatjuk is, hogyan.