Fényvédelem sportolás közben

Fényvédelem sportolás közben

Kapcsolódó tünetek:

Tiszta bőrrel Természetesen a testmozgás utáni bőrtisztítás fontosabb, mint az előtte lévő, azonban ha sminket viseltünk edzés előtt, azt mindenképpen távolítsuk el. A kánikula, az izzadás, a szennyeződések és vastag alapozó vagy púder ugyanis nem jó kombináció, ha bőrünk egészségéről van szó. Használjunk kíméletes tisztítógélt vagy micellás vizet, majd vigyünk fel ápoló, fényvédő faktorral rendelkező krémet. Mindenhol kötelező Bőrünk egészsége érdekében a fényvédőkrém használata minden nap kötelező a nyári hónapok alatt, hiszen ilyenkor a legerősebb a káros UV-sugárzás. Testmozgás során pedig különösen oda kell figyelnünk egyrészt arra, hogy bőrfelületünk egészét védjük, másrészt arra, hogy fenn is maradjon az a védelem. Az izzadás, testünk ruhához vagy valamilyen eszközhöz való dörzsölődése vagy a víz csak még gyorsabban oldja le az általunk használt fényvédőt, ezért fontos, hogy sportolás előtt bőven kenjük be magunkat. Ha pedig hosszú időtartamú edzésre készülünk, óránként kenjünk újra. Ne feledkezzünk el az olyan bőrfelületekről sem, melyek öltözékünk alatt találhatók, mivel a vékony, világos anyagok a káros UV-sugarak nagyobb részét áteresztik. Nem mindegy, mikor A bőrünkre veszélyes sugárzás délelőtt 10 és délután 4 óra között a legerősebb, így – akárcsak nyaralás vagy strandolás esetén a napozást – ilyenkor tanácsos kerülni a testedzést a szabadban. Ha azonban mindenképpen ebben az időszakban sportolnánk, használjunk a megszokottnál erősebb, széles spektrumú fényvédelmet biztosító készítményt, és ne feledkezzünk meg fejbőrünk védelméről sem. Mivel ezek az órák jelentik a nap legmelegebb időszakát, a hidratáltságra és a megfelelő folyadékbevitelre szintén fordítsunk különleges figyelmet.

Edzés után A nyári, szabadban végzett testmozgás után fontos, hogy hazaérve megnyugtassuk és ápoljuk bőrünket, hiszen intenzív igénybevételnek volt kitéve. Arcbőrünket tisztítsuk meg, hogy eltávolítsuk róla a pórusokban felgyülemlett verejtéket és szennyeződéseket, majd használjunk hidratáló és bőrnyugtató összetevőket tartalmazó krémet. Jó ötlet, ha olyan bőrtisztítót vagy arckrémet választunk, amely mentát vagy aloe verát tartalmaz, ezek ugyanis az átforrósodott bőr hűsítésében is gyorsan segítenek. Zuhanyzás után egész bőrfelületünkön alkalmazzunk nyugtató testápolót. A leghatékonyabb összetevők a kamilla, az aloe vera, az olíva- és a lenmagolaj.
2021. július 30.