Az ülőmunka egészségügyi hatásai

2018. január 28.

Kapcsolódó tünetek:

fejfájás, izomfájdalom, izommerevség

Egyre több egészségügyi problémát okoz az, hogy ülő munkát végzünk és nem mozgunk eleget napközben, míg a munkahelyünkön vagyunk. Elhízás, rossz testtartás, mozgásszervi problémák – de mit tehetünk ellenük?

ülőmunka hatásai

ülőmunka hatásai

Manapság rengetegen végeznek ülőmunkát, ami egyre több egészségügyi problémát okoz, főleg azért, mert nem mozgunk eleget a munkavégzés közben. Sajnos az ülő életmód nem is a felnőtt életben kezdődik az irodai környezetben, hanem már gyerekkorban, az iskolapadban és a számítógép előtt. Káros hatásai pedig egyre gyűlnek, fokozódnak, míg nem ott tartunk, hogy már a munkavégzésünket veszélyeztetik.

De hogyan is károsítja egészségünket az ülőmunka? Egyrészt elősegíti korunk egyik népbetegségét, az elhízást. Hiszen nem mozgunk eleget, nem égetjük azokat a kalóriákat, hanem inkább munka közben nassolunk. Emellett mozgásszervi megbetegedések is felléphetnek, hiszen az ülőmunka következtében kóros izomtónus eloszlás alakul ki a szervezetünkben. Ettől például a gerinc stabilitása is veszélybe kerül, görcsösek lehetnek a nyaki izmok és összességében romlik a testtartás is. Kialakulhat még porckorongsérv, a nyakizmok eltérései miatt pedig gyakori fejfájás is.

BENU Online Gyógyszertár ajánlata:

  • Béres Porcerő+Csont-izom komplex filmtabletta 60x

    Béres Porcerő+Csont-izom komplex filmtabletta 60...

    <p><span>A </span><span>Béres Porcerő + CSONT-IZOM KOMPLEX</span><span> filmtabletta Ízületi megbetegedésben szenvedők különleges táplálkozási igényeihez igazított összetételű speciális gyógyászati célra szánt tápszer, akiknél a csontozat és az izomzat állapota miatt nagyobb hangsúlyt kell fordítani egyes vitamin és ásványi anyagok megfelelő bevitelére. </span></p>

    4 799 Ft

Az ülőmunka káros hatásai egy idő után olyan sokat ártanak a szervezetünknek, hogy valóban veszélyeztethetik a munkaképességünket is.

Mit tehetünk ellene?

Az egyik legfontosabb az, hogy a kóros izomtónus eloszlást enyhítsük, megszüntessük. Ennek érdekében pedig be kell vezetni a rendszeres sportolást, szinte mindegy is, hogy milyen formában. Legyen szó biciklizésről, csapatsportokról, teniszről, aerobikról vagy bármi másról, mindegyik jót fog tenni.  Az úszás kifejezetten hasznos abból a szempontból, hogy erősíti a törzs tartóizmait és javítja az állóképességet is.

A rendszeres sportolás mellett be kell vezetni a rendszeres szünetet is. Azt a szünetet, amelynek keretében óránként legalább 10 percre felkelünk a helyünkről, és akár csak a munkahelyen sétálunk egy kicsit, nyújtózunk, kar- és törzskörzéseket, nyújtó gyakorlatokat végzünk. Szerencsés, ha rendszeresen tudunk járni masszázsra is, vagy akár a munkahely biztosítja ezt a lehetőséget számunkra. Ezzel hatékonyan lehet oldani az izomfeszültségeket.

Nem mindegy az sem, hogy hogyan ülünk, és milyen széken tesszük ezt egész nap. Fontos, hogy a csípőnket toljuk hátra, és a hátunkat és derekunkat megfelelően támasszuk meg. És ha valami miatt közelebb kell hajolni az asztalhoz, akkor ne a nyakunkat nyújtsuk, inkább a székkel guruljunk közelebb. A szék pedig rendelkezzen jó ergonómiai kialakítással, és az egészséges anatómiai viszonyoknak megfelelő legyen.

Mi a különbség nátha és influenza között?

Mi a különbség nátha és influenza között?

Nátha és influenza – ezt a két megnevezést igen gyakran halljuk a betegségekkel tarkított őszi-téli időszakban. Ugyan mindkettőt vírus okozza, egyáltalán nem szabad összetéveszteni őket, hiszen lefolyásuk és esetleges szövődményeik is eltérőek lehetnek. De mégis hogyan dönthetjük el, hogy egy egyszerű náthával van dolgunk, vagy influenzásak lettünk?

influenza korai tünetei

Az influenza 6 korai tünete

Az influenza korai tüneteinek időben való felismerése megakadályozhatja a vírus terjedését, és elősegítheti a betegség kezelését, mielőtt rosszabbodna. Minden évben heteket vesz el az életünkből, idén ne hagyja, hogy az influenza győzzön!

A legfontosabb teendők stroke esetén

A legfontosabb teendők stroke esetén

Stroke esetén minden másodperc számít, ezért nagyon fontos a mielőbbi felismerés és az elsősegélynyújtás. Ezért alább összegezzük a legfontosabb tudnivalókat erről.

Hogyan csillapítható az erős fejfájás?

Hogyan csillapítható az erős fejfájás?

A fejfájás az egyik leggyakoribb fájdalom, amit az életünk során tapasztalunk. Zömében teljesen ártalmatlan okai vannak, így a megfelelő kezeléssel hamar el is múlik. Alábbiakban összegezzük, mit tehetünk, hogy minél előbb csillapodjon a fájdalom.

Mit tegyünk, ha karácsonykor betegszik le valaki a családból

Karácsonykor beteg a családban? Ezt tegyük!

Az ünnepek alatt is előfordul, hogy megbetegszünk, legyen szó megfázásról, influenzáról vagy éppen egy kellemetlen gyomorrontásról. De hogyan lehet ezt kezelni úgy, hogy a család nyugalma is megmaradjon, és a beteg is hamar rendbe jöjjön és élvezhesse az ünnepi hangulatot?

Összes cikk Egészség A-Z témában