Mozgás cukorbetegen? 5 tanács, hogyan érdemes!

2016. augusztus 15.

Kapcsolódó tünetek:

magas vércukorszint

A mozgás akár önmagában is képes normalizálni a vércukorértékeket, mindössze pár dologra kell odafigyelni, hogy az edzés valóban egészséges és hatékony legyen.

Fontos az orvosi háttér

A diabétesz terápiájának fontos része az „életmódkezelés”, amely magában foglalja az étrendi változtatásokat, és a beteg állapotától függően a fizikai aktivitás növelését is. A rendszeres mozgás javítja a vércukorszintet, ami nagyon kedvező, de kezdetben kellemetlen tüneteket – vércukorszint ingadozást, a mozgás után vércukorszint csökkenést – is okozhat. Annak érdekében, hogy ezt elkerüljük, a beállított gyógyszeres kezelést módosítani szükséges. A mozgás megkezdése előtt elsőként konzultáljon kezelőorvosával, aki a vércukorszint stabilan tartásához táplálkozási tanácsokkal is ellátja, így nyugodtan sportolhat akkor is, ha cukorbetegségben szenved.

Teljes körű kivizsgálás

A betegek terhelhetősége a korábbi életmódjuk, életkoruk, egyéb betegségeik, a cukorbetegség esetleges szövődményeinek függvényében változhat. A biztonságos sportoláshoz szükség van egy általános kivizsgálásra, amely után személyre szabott mozgásprogramot lehet összeállítani, személyi edzővel, szükség szerint gyógytornásszal együttműködve.

Cape Town, South Africa

BENU Online Gyógyszertár ajánlata:

  • Futuro Comfort Lift bokarögzítő S 1x

    Futuro Comfort Lift bokarögzítő S 1x

    <p><span>Megbízhatóan rögzíti a gyenge vagy sérült bokát. Légáteresztő, kettős szövésű anyag a kényelemért. Kényelmesen belefér a cipőbe.</span></p>

    4 199 Ft
  • Futuro Comfort Lift könyökrögzítő M 1x

    Futuro Comfort Lift könyökrögzítő M 1x

    <p><span>Segít biztosítani a megfelelő nyomást és tartást.Légáteresztő, duplaszövésű anyag, mely könnyű és kellemes, így egész nap viselhető. Egyszerű le -és felvenni, követi a könyök formáját, és diszkréten hordható a ruházat alatt is.</span></p>

    4 199 Ft
  • Futuro Comfort Lift térdrögzítő S 1x

    Futuro Comfort Lift térdrögzítő S 1x

    <p><span>Segít megbízható tartást biztosítani a gyenge vagy sérült térdnek. Légáteresztő, diszkrét, kettős szövésű anyag. Kényelmesen hordható ruha alatt.</span></p>

    6 199 Ft
  • Futuro Sport csuklórögzítő hüvelykujj 1x

    Futuro Sport csuklórögzítő hüvelykujj 1x

    <p><span>Állítható pántokkal a kényelmes, személyre szabható illeszkedésért. hüvelykujj-hurokkal, mely megkönnyíti a fel-és levételt. Leveszi a terhet a gyenge vagy fájó csuklóról. Tartós neoprén-keverék anyag az erős tartás érdekében. Szorítást és kellemesen megnyugtató melegséget biztosít.</span></p>

    4 999 Ft

Kezdje sétával!

Az edzések megkezdésekor a legfontosabb a fokozatos terhelés. Kezdetben heti háromszor, 15-20 perces, közepes intenzitású mozgás javasolható. Erre a legkézenfekvőbb eszköz a séta, amihez az időjárásnak megfelelő öltözéken és egy kényelmes cipőn kívül nincs másra szükség. Az inaktív életet élők már a hétköznapi szokásaik megváltoztatásával is hozzászoktathatják a szervezetüket egy kis mozgáshoz, ha a lift helyett például lépcsőn közlekednek. A cél, hogy a terhelést folyamatosan növeljük, míg elérjük a heti 3-5 alkalommal, 30-60 percen keresztül végzett mozgást.

5 tanács az edzésekhez

  • Az edzések előtt, közben és után nagyon fontos a vércukor-önellenőrzés. Ha az edzés előtti vércukor érték kevesebb, mint 6,5 mmol/l, akkor terhelés előtt – hosszabb fizikai aktivitás során terhelés közben is – javasolt plusz szénhidrát bevitele. Nagyon magas, 15-16 mmol/l érték esetén a testmozgás elhalasztása javasolt.
  • Bármilyen mozgásformát is választ, biztonságérzetet adhat és átsegíthet az esetleges mélypontokon, ha nem egyedül kezd neki a testedzésnek.
  • Kerülje azokat a sportágakat – például ejtőernyőzés, búvárkodás – ahol a vércukorszint hirtelen lecsökkenése életveszélyes lehet.
  • Kerülje a túlzott vagy hirtelen megerőltetéssel járó sportokat!
  • Edzés során ügyeljen az elvesztett folyadékmennyiség pótlására!