Mit takarnak az E-számok?

2016. április 25.

Kapcsolódó tünetek:

elhízás

Legfőképpen a készételek tartalmaznak adalékanyagokat.

Minden egyes adalékanyag bekategorizálható egy nagyobb osztályba, van, amely egyszerre többe is.

Bizonyos adalékokat három-négy számjeggyel látják el.. Jelenleg hozzávetőlegesen háromszáz adalékanyagot tartanak nyilván az élelmiszeriparban.

Az E-számok csoportosítása

e-szamok226E 100-tól 199-ig: színanyagok – az élelmiszerekhez adják őket, vagy a felületüket kezelik velük.

E-200-tól 299-ig: tartósítószerek – megakadályozzák a káros mikroorganizmusok szaporodását.

E 300-tól 321-ig: antioxidánsok – az élelmiszerek eltarthatóságának idejét növelik.

E 322-től 399-ig: savanyúságot szabályozók – savanyú ízt kölcsönöznek az élelmiszereknek, tartósítják is azokat.

E 400-tól 429-ig: zselésítő anyagok, sűrítő anyagok, nedvesítőszerek – az élelmiszerek viszkozitását növelik, azaz felszívják és magukban raktározzák a vizet.

E 430-tól 499-ig: emulgeáló szerek – egymással nem keveredő anyagok elegyedését szolgálják, segítségükkel simává, habossá vagy krémessé válnak az élelmiszerek.

E 500-tól 949-ig: különböző adalékanyagok – ide tartoznak a térfogatnövelők, szilárdítók, töltőanyagok, ízfokozók, komplexképző anyagok, módosított keményítők, hajtógáz, habzásgátlók, stabilizátorok, hordozó anyagok, szétválasztó szerek, csomósodást gátlók, bevonó szerek

E 950-től 1518-ig: édesítőszerek – édes ízt kölcsönöznek az élelmiszereknek, de nem tartoznak a cukrok közé.

Ártanak-e az adalékanyagok?

Megkérdőjelezhető,  valóban ártalmatlanok-e a napi szinten bevitt adalékanyagok. Tény, hogy a boltok polcain alig találunk olyan terméket, meléyben ne lenne élelmiszeradalék.

Néhány adalékanyag allergiás reakciót válthat ki az arra érzékenyeknél, különösen a tartósítószerek, a színanyagok és az ízfokozók.

A ketogén diéta 6 aranyszabálya

A ketogén diéta 6 aranyszabálya

A ketogén diéta egy szénhidrátokban szegény, zsírban gazdag fogyókúra. Annak érdekében, hogy valóban sikereket érjünk el ezzel a módszerrel, be kell tartanunk néhány alapszabályt. Cikkünkből kiderül, hogy mire kell fokozottan figyelnünk.

Egészséges karácsonyi menü dietetikusok szemével

Egészséges karácsonyi menü dietetikusok szemével

Mennyire táplálkozunk helyesen az ünnepek alatt, és mit kell tennünk azért, hogy ne plusz kilókkal indítsuk a következő évet? Íme, a fő elvek.

Hogyan ne legyen káros a fogyókúra?

Hogyan ne legyen káros a fogyókúra?

Életében minimum egyszer mindenki megpróbálkozik a diétázással, hogy megszabaduljon a plusz kilóktól. Ezzel nincs is semmi baj, viszont annak érdekében, hogy ne károsítsuk a fogyókúra során a szervezetünket, oda kell figyelnünk néhány fontos dologra.

Kerülje őket! Ez az 5 leghizlalóbb nyári étel

Nyáron sokszor észre sem vesszük, hogy több kalóriát viszünk be, mint általában. Íme, a nyár 5 leghizlalóbb étele!

5 életmódváltó tanács, amivel a nyáron fogyhatunk

5 életmódváltó tanács, amivel a nyáron fogyhatunk

Egyre csak közeledik a nyári kánikula, amikor az idő nagy részét legszívesebben a strandon töltenénk. Ehhez azonban sokan még meg szeretnénk szabadulni a plusz kilóktól.