Karácsony veszekedés nélkül! 7 tanács a békés ünnepekhez

2016. október 28.

Kapcsolódó tünetek:

nyugtalanság, fáradtság, zaklatottság

A karácsony a szeretet és a béke ünnepe, ehelyett a valóság valami egészen más: idegesség, boltokból boltokba rohangálás, állandó időzavar és veszekedések.

Karácsony veszekedés nélkül! 7 tanács a békés ünnepekhez

A veszekedések leggyakoribb okai

Az egyik leggyakoribb vitaindító a másikkal szembeni elvárások tömkelege. Karácsonykor mindenki szeretné, ha a családtagjai tekintettel lennének rá, levennének a válláról feladatokat. Ugyanakkor, ha ezt nem mondjuk ki, a családtagok nem fogják tudni, pontosan miben lehetnek a segítségünkre.

Sok helyen nem tudnak megegyezni abban, hol töltsék a szentestét, kinek a rokonaihoz menjenek másnap és harmadnap, emiatt tüske marad valamelyikükben. Éppen ezért érdemes jó előre egyeztetni az igényeket és menetrendet készíteni. A legfontosabb, hogy ne rohanás legyen az ünnepből, legyen idő egymásra is. Sokan ezt úgy oldják meg, hogy karácsony másnapján elutaznak pihenni.

Karácsony veszekedés nélkül! 7 tanács a békés ünnepekhez

Karácsony veszekedés nélkül – Hasznos tanácsok a békés ünnepekért

1. Élvezzük a pillanatot!

Ha mindig a jövőre gondolunk, az elvégzendő feladatokra, a sok tennivalóra, arra, hogy még mi mindent kell megcsinálnunk, elfelejtjük élvezni azt a pillanatot, amelyben éppen vagyunk. Próbáljuk a karácsonyt úgy várni, hogy közben élvezzük a készülődés minden pillanatát, éljük át gyermekeinkkel azt, milyen jó dolog valamire várni.

2. Csökkentsük az elvárásokat!

Sokan a tökéletesség illúzióját kergetik. Azt gondolják, hogy a karácsonyi idill attól függ, hány fogás kerül az asztalra, vagy hogy csillogjon-villogjon a lakás. Közben pont az vész el, ami ilyenkor a lényeg lenne: az egymásra fordított, minőségi idő, a közös élmények, a készülődés izgalma. Szabja személyre az ünnepet! Amit korábban elvárások és megfelelés végett csinált, abból vegyen vissza, amit pedig szeret, azt csinálja, legyen az egy spontán program, vagy egy jó ünnepi film.

3. Figyeljünk önmagunkra is!

Törődjön önmagával, szánjon időt lazításra és olyan tevékenységekre, amelyek örömet okoznak: mozogjon, menjen el masszázsra, találkozzon a barátaival, menjen a gyerekeivel kirándulni! Aki feltöltődve várja a karácsonyt, kevésbé lesz feszült és nem fog ugrani az első rossz szóra, amelyből aztán hatalmas vita kerekedik. Előzze meg ezt azzal, hogy pozitív élményekkel vértezi fel magát!

4. Pihenjünk!

a úgy érzi, nagyon fáradt, tartson szünetet! Az ünnepet sokan fárasztónak élik meg, és nem pihennek eleget, pedig ilyenkor is fontos, hogy ha kimerültnek érezzük magunkat, napközben egy óra pihenést, sétát vagy szunyókálást beiktassunk. A fáradtság és a kialvatlanság feszültséget, idegességet okoz és nagyobb az esélye, hogy veszekedés alakul ki.

5. Változtassunk!

Nem kell mindig ugyanazokat az embereket meghívni, nem kell minden évben ugyan azt a karácsonyi menüsort végig főzni. Szakítsunk bátran a hagyományokkal, készítsünk másfajta, de az ünnephez illő ételeket. A változatosság elvonja a figyelmet a fáradtságról, a gondokról, témát ad a beszélgetéshez.

6. Ne halogassunk, tervezzünk!

Tervezze meg a teendőket, már novemberben kezdjen el ajándékokat vásárolni és ossza el a feladatokat a család tagjai között! Ne akarjon mindent egy napba sűríteni, amit lehet, intézzen el, akár hetekkel az ünnepek előtt!

7. A tabu az legyen tabu!

A karácsony nem alkalmas arra, hogy korábbi sérelmeinket tisztázzuk családtagjainkkal, ismerőseinkkel, ezért meg se kíséreljük azt! Kerüljük a kellemetlen témákat, hagyjuk azokat az ünnepek utánra!

 

Kulcsszavak: ,