A jetlag tüneteinek enyhítése

2017. április 10.

Kapcsolódó tünetek:

fáradtság, alvászavar

10 tipp az átállás megkönnyítésére, avagy így enyhítse a jetlag kellemetlen tüneteit!

A hosszú, több időzónán átívelő repülőutak, a távoli, egzotikus tájakra utazás komolyan felboríthatja testünk természetes bioritmusát. Míg más járművek esetében működnek a kompenzációs mechanizmusok, illetve az átállás folyamatos, hiszen az indulástól a megérkezésig eltelt idő elegendő ehhez, addig a viszonylag rövid idő alatt, nagy sebességgel, több időzónán áthaladás kihívások elé állítja szervezetünket. Vannak azonban bevált módszerek, melyekkel az átállás megkönnyíthető.

  1. Utazás előtt egy héttel változtassunk alvásritmusunkon! Ha nyugatra megyünk, feküdjünk később a megszokottnál, ha keletre utazunk, akkor pedig érdemes korábban nyugovóra térni.
  2. Viseljünk napszemüveget! A napszemüveg segít a cirkadián ritmust kordában tartani az erős fények kiszűrésével. Az út során használjunk szemfedőt, füldugót, hogy nyugodtan pihenhessünk!
  3. Ha tehetjük, osszuk fel a hosszú repülőutat kisebb szakaszokra és iktassunk be egy-két napos megállókat! Így a szervezet fokozatosan alkalmazkodik az időeltolódáshoz.
  4. Utazás közben már az új úticél szerint étkezzünk, aludjunk, így könnyebb lesz megérkezéskor alkalmazkodni.
  5. Kerüljük a gyógyszereket! Ha eddig nem használtuk, ne repülőúton kezdjük el az altató szedését, hiszen nem tudhatjuk, ránk milyen hatással van! Ha mindenképpen szeretnénk valamilyen szert, válasszuk a természetes összetevőjű, gyógynövényes hatóanyagúakat!
  6. Folyamatosan hidratáljuk szervezetünket! Igyunk sok vizet, a dehidratáció ugyanis – különösen hosszú repülőutak alkalmával – súlyosbítja a jetlag tüneteit.
  7. Figyeljünk oda testünk átmozgatására! Az aktivitás hosszú repülőutaknál elengedhetetlen. Érdemes időről időre nyújtózkodni, guggolni egyet-kettőt, és sétálni a fedélzeten.
  8. A célállomáson érdemes minél több időt a szabadban tölteni, így az átállás gyorsabb és zökkenőmentesebb.
  9. Bármennyire nem érezzük magunkat álmosnak, próbáljunk a helyi időnek megfelelően nyugovóra térni! Legalább négy óra éjszakai alvásra szükség van, méghozzá helyi idő szerint. Ha ez nem megy, pótoljuk az éjszakai alvást kisebb pihenőkkel, rövid szunyókálásokkal!
  10. Ha nyugatra megyünk, a reggeli fényt érdemes kiélvezni, míg a délutáni fényt kerüljük, hogy cirkadián ritmusunk át tudjon állni. Ha keletre utazunk, akkor pedig a délutáni fényeket keressük!

BENU Online Gyógyszertár ajánlata:

+1 tipp: Ha 4 napnál rövidebb az út, az otthoni idő szerint éljünk. Egyszerűen nem érdemes átállni a helyi időre.

A megfázás tünetei

A megfázás tünetei

Ha folyik az orra és rossz a közérzete, sokan megfázásra gyanakszanak és egy meleg teával és néhány nap pihenéssel kúrálják ki magukat. Milyen tünetek igazolják ezt és mik azok, amikkel már orvoshoz kell fordulni?

influenza korai tünetei

Az influenza 6 korai tünete

Az influenza korai tüneteinek időben való felismerése megakadályozhatja a vírus terjedését, és elősegítheti a betegség kezelését, mielőtt rosszabbodna. Minden évben heteket vesz el az életünkből, idén ne hagyja, hogy az influenza győzzön!

Teendők agyvérzés esetén

Teendők agyvérzés esetén

Ha tanúi vagyunk egy stroke-nak, azonnali cselekvésre van szükség, mert minden másodperc számít! Megtudhatja, mit tegyen és mit ne tegyen, ha segíteni szeretne.

Népszerű tévhitek az influenzáról 750

Népszerű tévhitek az influenzáról

Van, aki antibiotikumokat követel, amint kiderül, hogy influenzás, mások rettegnek a fertőzés elleni védőoltásoktól és egyesek szerint pedig ez a betegség egyáltalán nem is veszélyes. Az influenzával kapcsolatban számos tévhit terjed, össze is gyűjtöttük, melyek ezek!

wilson kór

A Wilson-kór

A Wilson-kór viszonylag ritka, örökletes betegség, amit nem is olyan régen, az 1900-as évek elején írtak le először. Elnevezését S.A.K. Wilsonról kapta, aki először határozta meg ezt a jelenséget. A kór nevét sokszor halljuk, ám csak kevesen vannak tisztában azzal, mit is jelent ez a betegség és hogyan lehet kezelni.

Összes cikk Egészség A-Z témában