A jetlag tüneteinek enyhítése

2017. április 10.

Kapcsolódó tünetek:

fáradtság, alvászavar

10 tipp az átállás megkönnyítésére, avagy így enyhítse a jetlag kellemetlen tüneteit!

A hosszú, több időzónán átívelő repülőutak, a távoli, egzotikus tájakra utazás komolyan felboríthatja testünk természetes bioritmusát. Míg más járművek esetében működnek a kompenzációs mechanizmusok, illetve az átállás folyamatos, hiszen az indulástól a megérkezésig eltelt idő elegendő ehhez, addig a viszonylag rövid idő alatt, nagy sebességgel, több időzónán áthaladás kihívások elé állítja szervezetünket. Vannak azonban bevált módszerek, melyekkel az átállás megkönnyíthető.

  1. Utazás előtt egy héttel változtassunk alvásritmusunkon! Ha nyugatra megyünk, feküdjünk később a megszokottnál, ha keletre utazunk, akkor pedig érdemes korábban nyugovóra térni.
  2. Viseljünk napszemüveget! A napszemüveg segít a cirkadián ritmust kordában tartani az erős fények kiszűrésével. Az út során használjunk szemfedőt, füldugót, hogy nyugodtan pihenhessünk!
  3. Ha tehetjük, osszuk fel a hosszú repülőutat kisebb szakaszokra és iktassunk be egy-két napos megállókat! Így a szervezet fokozatosan alkalmazkodik az időeltolódáshoz.
  4. Utazás közben már az új úticél szerint étkezzünk, aludjunk, így könnyebb lesz megérkezéskor alkalmazkodni.
  5. Kerüljük a gyógyszereket! Ha eddig nem használtuk, ne repülőúton kezdjük el az altató szedését, hiszen nem tudhatjuk, ránk milyen hatással van! Ha mindenképpen szeretnénk valamilyen szert, válasszuk a természetes összetevőjű, gyógynövényes hatóanyagúakat!
  6. Folyamatosan hidratáljuk szervezetünket! Igyunk sok vizet, a dehidratáció ugyanis – különösen hosszú repülőutak alkalmával – súlyosbítja a jetlag tüneteit.
  7. Figyeljünk oda testünk átmozgatására! Az aktivitás hosszú repülőutaknál elengedhetetlen. Érdemes időről időre nyújtózkodni, guggolni egyet-kettőt, és sétálni a fedélzeten.
  8. A célállomáson érdemes minél több időt a szabadban tölteni, így az átállás gyorsabb és zökkenőmentesebb.
  9. Bármennyire nem érezzük magunkat álmosnak, próbáljunk a helyi időnek megfelelően nyugovóra térni! Legalább négy óra éjszakai alvásra szükség van, méghozzá helyi idő szerint. Ha ez nem megy, pótoljuk az éjszakai alvást kisebb pihenőkkel, rövid szunyókálásokkal!
  10. Ha nyugatra megyünk, a reggeli fényt érdemes kiélvezni, míg a délutáni fényt kerüljük, hogy cirkadián ritmusunk át tudjon állni. Ha keletre utazunk, akkor pedig a délutáni fényeket keressük!

BENU Online Gyógyszertár ajánlata:

  • NATURLAND nyugtató filteres tea 25x

    NATURLAND nyugtató filteres tea 25x

    <p>A teakeverék fogyasztása javasolt különböző okokból fellépő nyugtalanság, idegesség, alvászavarok, szorongás és depresszió csökkentésére, megszüntetésére.</p>

    1 549 Ft

+1 tipp: Ha 4 napnál rövidebb az út, az otthoni idő szerint éljünk. Egyszerűen nem érdemes átállni a helyi időre.

influenza korai tünetei

Az influenza 6 korai tünete

Az influenza korai tüneteinek időben való felismerése megakadályozhatja a vírus terjedését, és elősegítheti a betegség kezelését, mielőtt rosszabbodna. Minden évben heteket vesz el az életünkből, idén ne hagyja, hogy az influenza győzzön!

megfázás elleni tippek

6 tanács, hogy NE fázzunk meg

Íme a leghasznosabb megfázás elleni tippek!

gigantizmus

Gigantizmus – Ha hirtelen túl nagyot nő a gyerek

A gigantizmus, vagy óriásnövés egy gyerekkorban előforduló betegség, amit a növekedési hormon túlzott termelődése okoz. A betegség miatt a gyerekek hirtelen és nagyon megnőnek, aminek kellemetlen következményei is lehetnek. De hogyan állapítható meg ez a jelenség és lehet-e kezelni?

Megfázás gyerekkorban – Fő a megelőzés!

Megfázás gyerekkorban – Fő a megelőzés!

Ahogy beköszönt az ősz, egyre gyakoribbá válnak a felső légúti megbetegedések. Ez nem véletlen, hiszen a nyirkos, hűvös környezet jót tesz a kórokozók szaporodásának és terjedésének. Ráadásul fogékonyabbak is vagyunk a fertőzésekre, hiszen kevesebbet mozgunk és kevesebb vitaminhoz jutunk. Így vannak ezzel a gyerekek is, akiknél nem is olyan nehéz megelőzni a náthát, kezelni pedig szintén könnyű lehet!

A 3 leggyakoribb autoimmun betegség nőknél2

A 3 leggyakoribb autoimmun betegség nőknél

Az autoimmun betegségek olyan gyulladásos betegségek, melyeknél a kialakult gyulladásért az immunrendszer hibás működése tehető felelőssé. Most a három, nőket érintő leggyakoribb kórképet mutatjuk be.

Összes cikk Egészség A-Z témában