Így tartsuk fenn gyermekünk energiaszintjét iskolaidőben

2019. szeptember 18.

Kapcsolódó tünetek:

fáradtság

A gyerekek kevésbé tudják kiereszteni a feszültséget az iskolaidő alatt, sőt tovább erősödhet a feszültségük a magas óraszám, az elvárások, a magas nyomás miatt. Ezek pedig kifáraszthatják őket. Azonban szülőként tehetünk ez ellen.

Így tartsuk fenn gyermekünk energiaszintjét iskolaidőben

Így tartsuk fenn gyermekünk energiaszintjét iskolaidőben

Ha gyermekünket huzamosabb ideig érik hasonló negatív hatások, az kimerültséghez, kedvetlenséghez, hangulatingadozáshoz, de akár agresszív viselkedéshez is vezethet. Érdemes emiatt erőn felül is tennünk azért, hogy oldani tudjuk a gyermekeben felgyülemlett frusztrációt és stresszt.

Egyik legjobb módja a stressz kezelésének a játék. A kortalan játék öröme mindenki számára fontos, legyen szó egy családi labdajátékról, társasjátékról vagy logikai feladatokról. A játék hatására számtalan érzés tör elő a gyermekből – például izgalom, öröm és sikerélmény –, ami pozitív hatással van az energiaszintjére (is). A kikapcsolódáson felül a közös programok elősegítik a kötődés és a bizalom erősítését, ami szintén nyugtató hatással van a kicsikre.

A testmozgás kifejezetten fontos egy fiatal szervezet számára, függetlenül attól, hogy valamilyen szervezett edzésről vagy egy egyszerű játszótéri rohangálásról van szó. A mozgás hatására nő a  szervezet vízigénye is, ami szintén energiával tölt fel. Ösztönözzük és támogassuk a gyerek mozgását családi séták, biciklitúrák vagy akár közös edzések segítségével. A rendszeres testmozgás hatására jobban fogja érezni magát a testében, kiegyensúlyozottabb lesz, illetve estére lefáraszthatja magát annyira, hogy mélyen tudjon aludni.

Figyeljünk oda a megfelelő táplálkozásra is. A magas cukortartalmú ételek energialöketet adnak a fiatal szervezetnek, amitől kezelhetetlenné válhat a gyerek, majd gyorsan elfárad. De a zsíros, gyorséttermi fogások is rossz hatással vannak gyermekeinkre. Érdemes sok zöldséget és gyümölcsöt beiktatni az étrendjébe, illetve nagy hangsúlyt fektetni a kiegyensúlyozott, változatos táplálkozásra.

Töltsünk sok időt a szabadban. A modern eszközök és az azokkal járó függőség leküzdésében sokat segíthet a természet közelsége. A friss levegő, a kellemes testmozgás, illetve a váratlan, pozitív ingerek mind jó hatással lesznek gyermekünkre.

5 tipp, hogy ne őrüljünk bele az ünnepi időszakba

5 tipp, hogy ne őrüljünk bele az ünnepi időszakba

A karácsony a legtöbb embernél egyet jelent a stresszel, ami a rengeteg tennivalónak és a tökéletesség utáni vágynak köszönhető. Ha idén változtatni szeretnénk ezen, fogadjuk meg az alábbi tanácsokat.

24 egészségtipp advent 24 napjára

24 egészségtipp advent 24 napjára

Az adventi időszak legtöbbünknek a karácsonyi készülődésről és a családunkkal töltött időről szól, miközben észrevétlenül eluralkodik felettünk a stressz. Az alábbi tippek segítségével azonban vidámabban készülhetünk az ünnepekre.

Az őszi fáradtság okai

Az őszi fáradtság okai

A hosszú nyári napok után a legtöbben rendkívül nehezen viseljük a borongós, hideg ősz eljövetelét. Gyakran fáradtnak és kimerültnek érezzük magunkat, viszont nem tudjuk az okát. Az alábbi magyarázatok állhatnak a háttérben.

Ezért álmosodunk el evés után

Ezért álmosodunk el evés után

Jól ismerjük azt a bizonyos belebegő álmosságot, ami egy igazán jó ebéd elfogyasztását követi. Nos, kiderült, ez nem csak az embereket érinti, de számos állatfaj esetében is működésbe lép a ’kaja-kóma’. De mi is ez az álmosító biológiai reakció?

Tényleg létezik tavaszi fáradtság?

Tényleg létezik tavaszi fáradtság?

Biztosan hallottuk már a ’tavaszi fáradtság’ kifejezést. De miközben minden ébredezik és életre kel, mi miért érezzük ennek az ellenkezőjét? És ami még fontosabb: tehetünk valamit a jelenség ellen?

Összes cikk Aktuális, érdekességek témában