Fogyás, de hogyan?

2016. november 3.

Kapcsolódó tünetek:

elhízás

Hazánkban is egyre több a túlsúlyos és elhízott egyén, közülük sok a gyermek.

Fogyás, de hogyan?

fogyas_dehogyan301A mozgásszegény életmód, az ülőmunka, a sok tv-nézéssel és számítógépezéssel töltött idő, a gyorsételek fogyasztása nem könnyíti meg a fogyni akarók dolgát. Ilyen körülmények között hogyan lehet egészségesen ledobni a fölös kilókat?

Ami a lényeg, hogy több kalóriát égessünk el, mint amennyit beviszünk a szervezetünkbe. Ez azonban csak akkor működhet, ha változtatunk az étkezési szokásainkon és többet mozgunk. Az egészséget nem károsító fogyáshoz napi 500, legfeljebb 1000 kilokalóriával fogyaszthatunk kevesebbet napi szükségletünknél. Ezzel a „technikával” hetente 0,5-1 kg testzsírtól szabadulhatunk meg.

Hol rontjuk el?

A gyors(nak kikiáltott), hirtelen felbuzdulásból végzett diéták és az éhezés nem vezetnek tartós eredményre, csak azt érjük el velük, hogy a leadott kilók hamar visszaugorjanak, sőt, még nagyobb súlyfeleslegre teszünk szert.

Ha a szükséges napi kalóriaigénynél 1000 kilokalóriával kevesebbet juttatunk szervezetünkbe, akkor azt kockáztatjuk, hogy nem jut kellő mennyiségű létfontosságú tápanyaghoz, másrészt fennáll a veszélye, hogy az alapanyagcsere lecsökkenése miatt a diéta végeztével fellép a jojó effektus. A jojó effektus a testsúly leadásának és a kilók visszatérésének többszöri váltakozása, melynek számtalan káros egészségügyi következménye lehet: 2-es típusú diabétesz. Magas koleszterinszint. Nő az epehólyag bántalmak kockázata. Az ismétlődő súlyvisszanyerés szorongást, depressziót válthatnak ki.

Legyünk türelmesek önmagunkkal!

Az egészséges fogyáshoz nagy türelemre van szükségünk. Nem szabad, hogy a kalóriatáblázatok rabjává váljunk és időnként igenis belefér a „bűnözés”, különben az önsanyargatás egyszercsak átcsap egy féktelen lakomába és oda lesz minden, amit addig elértünk.

Át kell, hogy gondolnunk táplálkozási szokásainkat, és ha kel, változtatni kell azokon. Táplálkozzunk kiegyensúlyozottan, együnk sok gyümölcsöt és zöldséget, sovány húsokat.

Miért olyan fontos a mozgás?

A mozgás égeti a kalóriákat, már napi félórányi tempós sétával is felvehetjük a harcot az elhízás ellen.

Azt azért nem árt tudni, hogy a legjobb eredményt a kardiomozgás és a rezisztencia edzés kombinálásával érhetjük el. Előbbi során megemelkedik a pulzus, szaporábbá válik a légvétel – ilyen sport a futás, a biciklizés és az úszás egyaránt. A rezisztenciaedzés nem csupán súlyemelést jelent, de minden olyan tréninget, ami anaerob módon edzi az izmokat.

A mozgás nem csak a súlyvesztés miatt fontos, hanem az egészségi állapotot is jelentősen javítja. A rendszeresen mozgóknak fele akkora az esélyük a szív- és érrendszeri betegségekre, mint az inaktív életmódot folytatóknak.

Ne feledje, a fogyással nem az a célunk, hogy soványakká váljunk, hanem, hogy egészségesek legyünk!

Stop a nassolásnak – Így küzdd le a nassolás elleni vágyat!

Megebédelünk, de kis idő múlva ránk tör a sóvárgás, a vágy egy léleksimogató íz után. Egy ideig parancsolunk a késztetésnek, ellenállunk, amely aztán fölényes győzelemmel leteper bennünket. Az áhított örömérzet azonban pár perc múlva elillan, s nem marad más, csak a bűntudat.

Készüljön a bikiniszezonra! Így hozhatja formába magát!

Megmutatjuk, hogyan hozhatja magát csúcsformába a strandszezonig!

Diétázók tízparancsolata – A 10 legfontosabb szabály!

10 szabály, amelyek betartásával nyárra elérheti az álomalakot.

5 diétás étel, amely valójában hizlal

Ezek az ételek jelentik a legnagyobb mellényúlást, ha diétázik!

Ezeket a zöldségeket és gyümölcsöket egye, ha fogyni szeretne

A leghatékonyabb, fogyókúrát segítő zöldségek és gyümölcsök