6 fitt nassolnivaló

2017. december 17.

Kapcsolódó tünetek:

elhízás

Az evés élvezetét diéta alatt sem kell megtagadnunk, de fontos, hogy olyan fitt nassolnivalók mellett döntsünk, amiket bűntudat nélkül fogyaszthatunk.

fitt nassolnivalók

fitt nassolnivalók

Vigyázat, nem varázsszereket gyűjtöttünk, hanem egészséges ételeket, így korlátlan fogyasztása ezeknek sem javasolt! Jöjjenek most a legegészségesebb, fitt nassolnivalók!

1. Magvak és diófélék

A dió ideális, mert nem csak kellemes, édeskés ízű, de egyben értékes táplálék is. Ugyanígy a csonthéjasok és diófélék mindegyike alkalmas lehet egy bűntudat mentes nassolásra. Kalória tartalmuk ugyan általában magas, de szénhidrát tartalmuk alacsony, így cukorbetegek is fogyaszthatják nassolnivalóként. Mivel hűtést nem igényelnek és könnyen tárolhatóak, útravalónak is kiválóak lehetnek! Csökkentik a szívbetegség kockázatát, és elősegíthetik bizonyos rákos megbetegedések, a depresszió és egyéb betegségek megelőzését.

2. Pirospaprika guacamoléval

A pirospaprika rendkívül egészséges. Bár minden paprika tápláló, a pirospaprika (trikolorpaprika) az antioxidánsokban leggazdagabb. Magas a béta-karotin, a capsanthin és a quercetin tartalma. Gazdag C-vitaminban is. Valójában 1 nagy pirospaprika a C-vitamin szükségletünk több, mint 300% -át tartalmazza. A guacamole pedig fűszeres mégsem hízlal, így remek kiegészítője lehet a paprikának. Aki nem szereti a fűszereset, annak a paprikába töltött túrót, vagy sonkát ajánljuk!

3. Görögjoghurt bogyós gyümölcsökkel

A sima görögjoghurt hozzáadott bogyósgyümölcsökkel finom, tápanyagban gazdag snacket alkot. Amellett, hogy jó kalcium és kálium forrás, a görög joghurt fehérjében is gazdag. A bogyós gyümölcsök pedig az antioxidánsok legjobb forrásai. A különböző antioxidánsok jó elegyét viheti be szervezetébe, ha különböző színű bogyók keverékét fogyasztja! 100 gramm görögjoghurt 10 gramm áfonyával 150 kalória.

4. Alma szeletek mogyoróvajjal

Az alma és a mogyoróvaj íze fantasztikusan élvezhető együtt. Az alma magas rost, polifenol és antioxidáns tartalma javítja a bél egészségét és csökkenti a szívbetegségek kockázatát. A mogyoróvajnak további előnyei lehetnek a szív egészségének megőrzésében. Kimutatták, hogy növeli a HDL-koleszterinszintet és csökkenti az LDL koleszterinszintet és a triglicerideket. A mogyoróvaj viszont, igen magas a kalóriákban, így inkább mérsékelten fogyasszuk! Egy közepes alma, 1 evőkanál természetes mogyoróvajjal maximum 200 kalória lesz.

5. Friss sajt (cottage cheese) lenmaggal és fahéjjal

A túró és a friss sajt, a lenmag és a fahéj egyedülálló egészségügyi előnyökkel jár. Együtt szuper egészséges ételek és kellemes, könnyű köztes étkezés válik belőlük. Magas fehérjetartalmú étel, amely tápláló, és a teljes zsírtartalmú fajták, konjugált linolsavat tartalmaznak, ami csökkentheti a testzsírt. A lenmag is kedvező a testsúlycsökkenéshez, a vércukorszint szabályozásához, és csökkentheti az emlőrák kockázatát. A fahéj segít a vércukorszint csökkentésében, és javíthatja a bél egészségét.

6. Krémsajtos szárzeller

A krémsajtos szárzeller klasszikus, alacsony szénhidráttartalmú snack. A zeller luteint tartalmaz és antioxidánsokat, melyek csökkentik a szervezetben az esetleges gyulladásokat és elősegíthetik a rák megelőzését is. 60 gramm zeller és némi krémsajt kevesebb mint 200 kalóriát tartalmaz.

Egészséges és diétás köretek karácsonyra

Egészséges és diétás köretek karácsonyra

Előzzük meg a karácsonyi plusz kilókat egy olyan menüvel, melynek legfontosabb elemei az egészséges és diétás köretek, ugyanis a hagyományos köretek azok, melyek a legtöbb problémát okozzák.

élelmiszer függőség

Élelmiszer-függőség

Az élelmiszer-függőségről keveset beszélünk, pedig ez is egy létező dolog, ami evési rohamokhoz és általában súlyos elhízáshoz is vezet. Viszont jó hír, hogy odafigyeléssel kezelhető.

fogyókúra c-vitaminnal

Így segít a C-vitamin a fogyásban

Ha C-vitaminban gazdag ételeket fogyaszt, már a nap elején is, azzal felgyorsítja anyagcseréjét és így a fogyókúra C-vitaminnal sikeres lehet.

Túl kevés vagy túl sok – Számít, mennyit alszunk!

Túl kevés vagy túl sok – Számít, mennyit alszunk!

Legtöbbször vagy túl sokat alszunk vagy túl keveset. Általábban utóbbi a jellemző. Pedig az alvás mennyisége kimondhatatlanul fontos.

Ezek a leggyakoribb függőségek

Szinte bármi képes függőséget okozni, legyen az étel, ital, tevékenység, vagy bármi más. Léteznek fizikai és szellemi függőségek, és sajnos mindkét kategória nagyon veszélyes lehet.

Összes cikk Életmód témában