A szellemi frissességért

2016. szeptember 14.

Kapcsolódó tünetek:

memóriazavar

Mi az, amit magunk megtehetünk agyunk karbantartásáért?

A mozgás, az intellektuális tevékenységek, a társas kapcsolatok és az egészséges táplálkozás csökkenti a demencia kialakulásának esélyét.

Már heti három alkalommal végzett 50 perces séta is jelentős javulást eredményezett az enyhe kognitív zavarban szenvedő betegeknél.

Egyes tanulmányok szerint a rendszeres testmozgás még az Alzheimer-kór kezelésére jelenleg elérhető gyógyszeres kezelésnél is hatékonyabban segítheti az agyi folyamatok megfelelő működését. A hatás hosszútávon tapasztalható, a rendszeres mozgást végző csoport tagjai a vizsgálat után egy évvel elvégzett teszteken jobb eredményt értek el, mint az aktív életmódot nem folytató társaik.

Fontos az étkezés

Az egészséges táplálkozás nem csak a túlsúly elkerülésében segít, de mentális egészségünkre is jó hatással van. A mediterrán diétáról korábban lehetett tudni, hogy hatékonyan segít megelőzni a szív-és érrendszeri betegségek és a diabétesz kialakulásának rizikóját.IMG_29082016_095107

Az elmúlt néhány évben három, egymástól független vizsgálat igazolta, hogy a kedvező hatások mellett a mediterrán diéta meghatározó szerepet játszik a mentális egészség megtartásában is, sőt az Alzheimer-kór megjelenésében is.

A mediterrán diéta szerint előnyben kell részesíteni a gyümölcs- és zöldségféleségeket, teljes kiőrlésű gabonából készült termékeket kell fogyasztani, s az ételek elkészítéséhez olívaolajat érdemes használni. Vörös húsokat és telített zsírsavakat mértékkel kell fogyasztani, s mértekkel ugyan, de lehet fogyasztani vörösbort is.

Szánjunk időt a társas kapcsolatok ápolására

Noha nem könnyű vizsgálni, a kutatók a rendszeres testedzéshez, agytornához, vagy az egészséges táplálkozáshoz hasonlóan nagy jelentőséget tulajdonítanak a társas kapcsolatok jelentőségének a szellemi frissesség megőrzésében. A washingtoni egyetem kutatói többféle fizikai tevékenységet és társas érintkezést építő programot dolgoztak ki enyhe kognitív zavarban lévő betegek részére.

Megfigyeléseik alapján a társas interakciók alkalmával a betegek párbeszédeket hallgatnak, majd bekapcsolódnak a beszélgetésekbe, véleményt alkotnak, tehát a kellemeset a hasznossal összekötve, mindeközben kognitív képességeiket is fejlesztik.

A ginkgo biloba és a magnézium kedvező hatásai

  • a ginkgo biloba hozzájárul az agy egészséges vérkeringéséhez
  • a ginkgo biloba szerepet játszik a memória és a koncentráló képesség megőrzésében
  • a ginkgo biloba hozzájárul a szellemi frissességhez
  • a magnézium részt vesz az idegrendszer megfelelő működésében
  • a magnézium szerepet játszik a normál pszichológiai funkció fenntartásában
  • a magnézium hozzájárul a fáradtság és a kifáradás csökkentéséhez.

A GinkoPrim MAX 100 100 mg ginkgo bilobát és 150 mg magnéziumot tartalmazó étrend-kiegészítő a szellemi frissességért!