6 immunrendszer-romboló rossz szokás

2016. december 4.

Kapcsolódó tünetek:

immunrendszer gyengesége, fáradtság

Ezeket ne tegye, mert gyengítik immunrendszerét!

Immunrendszer romboló szokások

Az immunrendszer a szervezet védekező rendszere, melyet szokásainkkal erősíthetünk, de ugyanúgy gyengíthetünk is.  Felsoroljuk, mely tevékenységekkel gátoljuk egészséges működését.

1. Rendszeres alkoholfogyasztás

A rendszeres alkoholfogyasztás épp úgy károsítja az immunrendszert, mint az alkalmanként, nagyobb mennyiségben fogyasztott szeszes ital. A nagyobb mennyiségű alkohol hatására a szervezet fogékonyabbá válik a fertőzésekre és a szív- és érrendszeri, máj, és hasnyálmirigy betegségekre.

2. Magas zsírtartalmú ételek

A magas zsírtartalmú étrend hatására szintén romlik az immunrendszer működése. Számos kutatás bizonyítja, hogy a kevesebb zsírt tartalmazó étrend hatására javul a T-sejtek, vagyis a fehérvérsejtek bizonyos típusának működése, így a fertőzések elleni védekezésben játszott fontos szerepüket jobban el tudják látni.

3. Egészségtelen életmód

Az egészségtelen táplálkozás, mozgásszegény életmód következtében jelentkező túlsúly szintén fogékonyabbá tehet a fertőzésekre. A test zsírszövetei ugyanis olyan hormonokat állítanak elő, melyek aktiválják az immunrendszer gyulladásos válaszát. Hatására csökken a T-sejtek működése és megnő az olyan súlyos betegségek, mint a szív-és érrendszeri betegségek, a daganatos megbetegedések valamint a diabétesz kockázata.

4. Folyamatos stressz

A folyamatos stressz és annak fel nem dolgozása előbb-utóbb megbosszulja magát. Az állandó nyugtalanság, idegesség alvászavart okoz. A stressz és az alvászavar együtt akár a hormonháztartás felborulásához is vezethet, mely szintén gyengíti az immunrendszerünket.

5. Túl kevés alvás

A túl kevés alvás önmagában is kockázati tényező. Alváshiány esetén megemelkedik a stressz hormon – a kortizol – szintje, mely az immunrendszerben gyulladásos választ provokál. A gyulladás az immunrendszer láncreakción alapuló válasza egy fertőzésre vagy irritációra. Tartós fennállása azonban már a saját szövetek károsodását is okozhatja.

6. Vitamin- és ásványianyag hiány

Az immunrendszer megfelelő működéséhez fontos a nélkülözhetetlen vitaminok, így az A, C, B6, D és E vitaminok és a folsav pótlása. Az ásványi anyagok közül a fertőzések elleni védekezés hatékonyságát szelén, réz, cink és vas segítségével növelhetjük. Ha a szükséges mennyiséget étrendünk nem tartalmazza, azt javasolt külső forrásból, táplálékkiegészítők segítségével biztosítani.

Parkinson-kór – A 6 legfontosabb tudnivaló!

Összeszedtük azokat a dolgokat, amikkel mindenkinek tisztában kell lennie a Parkonson-kórról.

Gond van a veséjével? Ezeket kerülje!

Mit ehet és mit nem ajánlott fogyasztani veseprobléma esetén?

5 jel, ami a nem megfelelő D-vitamin szintre utal

Íme néhány árulkodó jel és eset, amikor érdemes ellenőriztetni a D-vitamin szintjét.

Idegrendszer erősítő vitaminok és ásványi anyagok

Ezeket a vitaminokat és ásványi anyagokat fogyassza, ha erősíteni szeretné idegrendszerét!

A testmozgás 14 bizonyított előnye

Ezért érdemes minden nap legalább 30 percet mozogni!

Összes cikk Megfázás, influenza témában