5 étel, ami segít megelőzni a rákot!

2017. január 28.

Kapcsolódó tünetek:

daganat

Ezzel az étrenddel megelőzheti a rosszindulatú daganatokat.

rák megelőzés

 Gyümölcsök, zöldségek

Kutatások igazolják, hogy a zöldségfélék és gyümölcsök gyakori és bőséges fogyasztása csökkenti az emlő- és vastagbélrák, sőt a szájüregi- nyelőcső- gége- és gyomorrák kialakulásának kockázatát. A gyümölcsök és zöldségfélék a bennük magas koncentrációban előforduló vitaminoknak és nyomelemeknek köszönhetően és antioxidáns, azaz a szervezetben képződő szabad gyököket semlegesítő hatásuk révén fejtik ki a rákképződéssel szembeni védőhatásukat. Ez azonban főként a nyers formában történő fogyasztás esetén igaz, megfőzve, vagy konzervált formában már veszítenek értékes tulajdonságaikból.

A rákmegelőző diétában kiemelt szerepe van a következő zöldségeknek és gyümölcsöknek: piros szőlő, brokkoli, lila hagyma, fokhagyma, spárga, bimbóskel, kelkáposzta, petrezselyemzöld, zeller, sárgarépa, cékla (nyersen) kipréselt leve, feketeribizli, áfonya, fekete szeder, lila szilva, málna, cseresznye, meggy.

Magas C-, és E-vitamin tartalmú ételek

A C-vitamin antioxidáns hatású: gátolja a karcinogén metabolitok képződését a gyomorban és a bélcsatornában. Rajta kívül az E- és az A-vitamin, valamint a retinoidszármazékok és a karotinoidok is csökkentik számos kémiailag indukált daganat kialakulását. A zöldség- és főzelékfélék, valamint gyümölcsök E-vitamin-tartalma nagy, az olajos magvaké, dióféléké kiemelkedő, de kitűnő forrás a búzacsíra, a teljes őrlésű gabonafélék és a növényi olajok is, a hüvelyesek közül pedig a sárgaborsó.

A flavonoidok

Egyes flavonoidok, például a fisetin, apigenin, luteolin hatásosan gátolják a daganatos sejtszaporodást. Fisetin a citrusfélékben, az apigenin az alma héjában, a luteolin a zellerben, resveratrol a szőlőben, likopin pedig a paradicsomban található nagyobb mennyiségben.

Teljes értékű gabonafélék

A daganatpreventív táplálkozásban a teljes értékű gabonaféléknek van helye, elsősorban azok magas rost- és ásványi anyag tartalma miatt: barna és magvakat tartalmazó, magokkal megszórt teljes kiőrlésű pékáruk, müzli, köretként pedig barna rizs, bulgur, köles naponta többszöri fogyasztása javasolt.

Fűszerek

Nemcsak a csili és a curry, de a szerecsendió, a fahéj és a szegfűszeg is jótékony hatásúak, mivel serkentik a vérkeringést, így elősegítik a káros anyagok távozását, de vértisztító hatásuk mellett rákmegelőző fitovegyületeket is tartalmaznak. A fűszerek gyógyító hatóanyagai az antioxidáns hatású polifenolok, amiből legtöbb a szegfűszegben, legkevesebb pedig a feketeborsban található. A csilipaprika azonban nagy mennyiségben tartalmaz karotinoidokat is, amelyek szervezetünk számára nélkülözhetetlenek a rákmegelőző A-vitamin előállításához.

betegségek lelki okai

Betegségek lelki okai

Cikkünkben összegyűjtöttük a leggyakrabban előforduló tüneteket és betegségeket és azt, mi állhat a hátterükben. Lássuk, melyek ezen betegségek lelki okai.

tüdőrák jelei

A tüdőrák korai jelei

Korai stádiumban nem észrevehetőek a tüdőrák jelei, és a betegség előrehaladtával sem sikerül sokaknak helyes diagnózisban részesülni. Tudjon meg többet a tünetekről és arról, hogyan figyelje önmagát!

övsömör kezelése

Az övsömör tünetei és kezelése

A kellemetlen és fájdalmas tüneteket produkáló övsömör hirtelen jelentkezik, ám kellő odafigyeléssel az övsömör kezelése után teljesen eltűnhet minden jel és tünet.

tüdőszűrés

Tüdőszűrés – minden, amit tudni kell róla

A tüdőszűrés korábban nagyon fontos volt a tbc elleni harcban, amióta azonban a betegség hazánkban kordában tartható, már általánosan nem kötelező, hanem önkéntes alapon működik. Pedig napjainkban is rendkívül fontos például azért is, hogy egy másik pusztító betegséget, a tüdőrákot időben észrevehessük. De mi történik a tüdőszűrés során és mennyire hatékony?

Ételek, melyek segíthetnek a daganatos betegségek megelőzésében

A helyes táplálkozás egészségünk alapja, így természetesen a rákos megbetegedések megelőzésében is központi szerepet játszik. Sajnos mégsem figyelünk rá oda eléggé, pedig sok olyan étel van, melyek segíthetik testünk védekezőképességét. És nem is olyan nehéz akár minden nap fogyasztani őket!

Összes cikk Daganatos betegségek témában