24 egészségtipp advent 24 napjára

2019. november 28.

Kapcsolódó tünetek:

fáradtság

Az adventi időszak legtöbbünknek a karácsonyi készülődésről és a családunkkal töltött időről szól, miközben észrevétlenül eluralkodik felettünk a stressz. Az alábbi tippek segítségével azonban vidámabban készülhetünk az ünnepekre.

24 egészségtipp advent 24 napjára

24 egészségtipp advent 24 napjára

Ahogy a gyermekek sorra nyitják majd ki az adventi kalendáriumok ablakait édességek reményében, úgy mi is szenteljünk minden nap időt magunkra, a testi és lelki egyensúlyunk megőrzése érdekében.

  1. Ne vállaljuk túl magunkat az ünnepek alatt, kérjünk segítséget, illetve osszuk meg a feladatokat szeretteinkkel.
  2. Igyekezzünk kerülni a stresszes feladatokat, hiszen az advent a béke időszaka.
  3. Tervezzünk előre a bevásárlással és a készülődéssel, ezzel az utolsó napokat nem kell majd rohanással töltenünk.
  4. Szenteljünk időt magunkra! Már napi 1-1 óra pihenés is felkészíthet minket az ünnepekre, illetve ne feledjük, hogy ez nemcsak a gyerekeknek, hanem számunkra is a pihenés időszaka.
  5. Ne hasonlítsuk a saját életünket, dekorációnkat vagy pénztárcánkat mások szokásaihoz, élvezzük a saját életünk nyújtotta boldogságot.
  6. Mozogjunk az adventi időszakban is, hiszen erősítjük ezzel az immunrendszerünket és javítjuk a koncentrációképességünket is.
  7. Együnk egészségesen, hiszen az ünnepek alatt különösen nehéz betartani bármilyen fogadalmat, diétát.
  8. Legyünk mértékletesek az alkohollal, ezzel is támogatva magunkat testileg és szellemileg.
  9. Aludjunk eleget, hiszen a téli hidegben a szervezetünknek létfontosságú a megfelelő minőségű pihenés.
  10. Töltsünk több időt szeretteinkkel, ezzel is erősítve a családi kötelékeket.
  11. Főzzünk és süssünk közösen.
  12. Szép idő esetén töltsünk néhány órát a szabadban.
  13. Ügyeljünk az megfelelő, meleg öltözködésre.
  14. Ügyeljünk az influenza elleni védekezésre idősebb és betegebb szeretteinknél.
  15. A munkánkat igyekezzünk befejezni, így gondtalanul kezdhetjük meg a karácsonyi ünneplést.
  16. Figyeljünk oda az ünnepi menü összeállítására, hiszen több étel is megterhelheti szervezetünket.
  17. Vigyázzunk testünk épségére, ha a szabadban vagyunk, hiszen a jeges utcákon könnyen balesetet szenvedhetünk.
  18. Vezessünk óvatosan mind a rossz időjárási körülmények, mind a megnövekedett forgalom miatt.
  19. Vegyük elő a hóláncot, mert ebben az időszakban már várható havazás, és sok kellemetlenségtől kímélhet meg bennünket.
  20. Óvatosan bánjunk a karácsonyfa mozgatása és faragása közben, hiszen minden évben sok sérülést okoznak a hirtelen mozdulatok.
  21. Ellenőrizzük az izzósorokat, mert minden évben sok lakástüzet okoznak a hibás égők.
  22. Figyeljünk oda idős rokonainkra és szomszédjainkra, hiszen sok baleset történik az adventi időszakban.
  23. Töltsük fel az otthoni elsősegély dobozunkat, mert az ünnepek alatt kevesebb gyógyszertár tart nyitva.
  24. Zárjuk ki a negatív gondolatokat az ünnepek előtt, de probléma vagy egyedüllét okozta depresszió esetén ne féljünk segítséget kérni.
5 tipp, hogy ne őrüljünk bele az ünnepi időszakba

5 tipp, hogy ne őrüljünk bele az ünnepi időszakba

A karácsony a legtöbb embernél egyet jelent a stresszel, ami a rengeteg tennivalónak és a tökéletesség utáni vágynak köszönhető. Ha idén változtatni szeretnénk ezen, fogadjuk meg az alábbi tanácsokat.

Így tartsuk fenn gyermekünk energiaszintjét iskolaidőben

Így tartsuk fenn gyermekünk energiaszintjét iskolaidőben

A gyerekek kevésbé tudják kiereszteni a feszültséget az iskolaidő alatt, sőt tovább erősödhet a feszültségük a magas óraszám, az elvárások, a magas nyomás miatt. Ezek pedig kifáraszthatják őket. Azonban szülőként tehetünk ez ellen.

Az őszi fáradtság okai

Az őszi fáradtság okai

A hosszú nyári napok után a legtöbben rendkívül nehezen viseljük a borongós, hideg ősz eljövetelét. Gyakran fáradtnak és kimerültnek érezzük magunkat, viszont nem tudjuk az okát. Az alábbi magyarázatok állhatnak a háttérben.

Ezért álmosodunk el evés után

Ezért álmosodunk el evés után

Jól ismerjük azt a bizonyos belebegő álmosságot, ami egy igazán jó ebéd elfogyasztását követi. Nos, kiderült, ez nem csak az embereket érinti, de számos állatfaj esetében is működésbe lép a ’kaja-kóma’. De mi is ez az álmosító biológiai reakció?

Tényleg létezik tavaszi fáradtság?

Tényleg létezik tavaszi fáradtság?

Biztosan hallottuk már a ’tavaszi fáradtság’ kifejezést. De miközben minden ébredezik és életre kel, mi miért érezzük ennek az ellenkezőjét? És ami még fontosabb: tehetünk valamit a jelenség ellen?

Összes cikk Aktuális, érdekességek témában