Természetes fájdalomcsillapítás

2016. október 26.

Ha fájdalomcsillapításról van szó, a természet segít.

Gyógynövények, hatóanyagok sokasága áll rendelkezésünkre, ha valamilyen fájdalom kínoz bennünket. Íme, néhány a teljesség igénye nélkül.

Teák

A sokféle zsályafaj közül gyógyításra leginkább alkalmas az orvosi zsálya. Néhol növényi aszpirinnek is nevezik.

A zöld, fekete, csipkebogyó- és a rooibos teát javasolt fogyasztani köszvény, fibromyalgia vagy ízületi panaszok esetén is. Ezek a teák nagy mennyiségben tartalmaznak antioxidánst, melyek visszaszorítják szervezetünkben a gyulladásos folyamatokat. A fekete tea egyébként érösszehúzó hatású is.

Hatalmas hasznát vehetjük a kamillateának is: nemcsak a depresszió és az idegesség kezelésében és eltüntetésében segít, hanem a népi gyógyászat például emésztési problémák esetén is nagy hasznát veszi gyulladáscsökkentő, görcsoldó, nyugtató és izomlazító hatása miatt.

BENU Online Gyógyszertár ajánlata:

Ételek fájdalom ellen

termeszetes-fajdalomcsillapitas301

Gondolhatnánk, hogy a leggyorsabb módja a fej- és nyakfájás enyhítésének, ha bekapunk egy pirulát, de más módszerek is léteznek, íme a hat legjobb természetes gyógyír:

Cseresznye: izom- és ízületi fájdalmakra kiváló, tele van antioxidánssal. Javasolt dózis:45 friss szem, naponta

Joghurt: a joghurtban található lactobacillusok segítik az emésztést, enyhítik a gyulladást és a gyomorgörcsöket. Javasolt dózis: 1 csészényi, naponta.

Gyömbér: hatékony a köhögés, megfázás ellen. Kutatások igazolják, hogy a gyömbér teaként fogyasztva jelentősen csökkenti az émelygést, a tengeribetegséget és az izomfájdalmakat. Javasolt dózis: negyed teáskanál, naponta.

Kurkuma: naponta 1-2 gramm kurkuma segíti az idegsejtek működését, és csökkenti az ízületi gyulladást. Javasolt dózis: egyharmad teáskanál, naponta.

Makréla, tonhal: a halak gazdagok az alapvető tápanyagokban, a makréla és a tonhal például segíthet enyhíteni a hátfájást, és javítja a hangulatot. Javasolt dózis: 2-3 adag (30 g), naponta

Vitaminok, ásványi anyagok fejfájás ellen

Ha csak néhányszor kínoz minket fejfájás egy hónapban, érdemes inkább a megelőzésre figyelni és a vitamin-, táplálék kiegészítőkre koncentrálni.

Magnézium: javasolt a napi 400 milligrammos bevitel magnéziumhiány esetén, vesebetegek előtte konzultáljanak az orvosukkal.

Acsalapu gyökér: vizsgálatok szerint, akik napi kétszer 75 milligrammnyit vittek be szervezetükbe, azoknál felére csökkent a migrének száma. Terhesség és májbetegség esetén nem javasolt a fogyasztása.

Koenzim Q10: megtalálható húsokban és a tengeri „herkentyűkben”. Fokozza az agy anyagcserét. Javasolt 100 milligramm bevitele, naponta háromszor.

B-vitamin: felgyorsítja az agy anyagcseréjét és hatásos a migrén ellen. Naponta 400 milligramm szedése ajánlott.

Fejfájás gyerekeknél

Fejfájás gyerekeknél

A gyerekkori fejfájás hátterében számos ok állhat.

Én bírom a fájdalmat! De kell ez nekem? Meddig érdemes tűrni a fejfájást?

Én bírom a fájdalmat! De kell ez nekem? Meddig érdemes tűrni a fejfájást?

Fáj a feje? Hasogat, szúr, nyilall? Nem tud már másra koncentrálni, de mégsem vesz be gyógyszert? Meddig akar várni vele? És főként: miért?

A migrén típusai

A migrén típusai

Ahogy a legtöbb betegségnek, a sokakat érintő migrénnek is léteznek különféle típusai. Ezeket eltérő tünetek kísérik, illetve megjelenésül más és más korosztályra jellemző.

Gyors tippek fejfájásra, ha nincs nálunk gyógyszer

Gyors tippek fejfájásra, ha nincs nálunk gyógyszer

Fáj a feje, de épp nincs Önnél gyógyszer? Akkor próbálja ki az alábbi tippeket, hogy megszabaduljon a fájdalomtól.

Mitől van gyakrabban migrénjük a nőknek?

Mitől van gyakrabban migrénjük a nőknek?

Az amerikai Migrén Kutató Alapítvány felmérései szerint a krónikus migrénben szenvedők 85 százaléka nő, a statisztikai adatokat látva pedig kutatók most vizsgálni kezdték azt is, vajon mi az oka a jelenségnek.