Mozgás túlsúllyal – Így kezdjen neki!

2017. március 11.

Kapcsolódó tünetek:

elhízás

A fogyás elősegítésében a megfelelő diéta mellett kiemelt szerepe van a rendszeres, személyre szabott mozgásnak, ami nem csupán a súlyfelesleg leadására kínál megoldást, de a túlsúlyból adódó egészségi problémák gyógyítására is alkalmas.

Kérjen szakmai segítséget!

A legtöbben hirtelen ötlettől vezérelve, a kelleténél nagyobb intenzitással és súlyokkal kezdenek neki az edzéseknek, ami nemcsak megnöveli a sérülésveszélyt, de a fogyást is hátráltatja. Sokan ugyanis nem tudják, hogy a testsúlycsökkentés szempontjából a mozgásmennyiség fontosabb, mint a mozgásintenzitás. Ráadásul túlsúly esetén a szervezet már alapból le van terhelve, ezért fontos, hogy ha jelentős túlsúlya van, amit le szeretne adni, forduljon személyi edzőhöz ahelyett, hogy magától kezdene neki az életmódváltásnak.

Első lépés: Vizsgáltassa ki magát!

A túlsúly bizony több egészségügyi problémát von maga után, ezért még a sportos életmód megkezdése előtt vizsgáltassa ki magát, hiszen egyrészt nem mindegy, milyen egészségi állapotban vág neki a mozgásnak, valamint az edző számára is hasznos információkkal szolgálhat. Ugyanis más típusú mozgásprogram és odafigyelés szükséges magas vérnyomás, cukorbetegség vagy kardiovaszkuláris betegségek esetén.

BENU Online Gyógyszertár ajánlata:

  • XLS (XL-S) Medical Direct por 90x

    XLS (XL-S) Medical Direct por 90x

    <p>Az XL-S Medical por természetes és klinikailag igazolt hatóanyaga képes megkötni a táplálékkal bevitt zsír 28%-át, valamint csökkenti az étvágyat és a nassolási vágyat.</p>

    17 990 Ft

Második lépés: állapotfelmérés

Még mielőtt bárki is rendszeres mozgásra adná a fejét, érdemes azt megelőzően egy állapotfelmérésen részt venni. Ez a túlsúllyal rendelkezők esetében kiemelten fontos, hiszen egy ilyen vizsgálat alkalmával lehet csak tisztába kerülni a pontos és részletes egyéni paraméterekkel (zsigeri zsír aránya, fittségi állapot, keringési rendszer erőssége, izomerő). Ezek ismeretének azon túl, hogy a személyre szabott mozgásprogram összeállításában van nagy szerepe, az utánkövetésben, a fejlődés mértékének megállapításában van jelentősége.

Fő a fokozatosság!

A nagyobb súlyfelesleggel rendelkezőknek fokozott óvatossággal szabad mozogniuk a rosszullét elkerülésé érdekében, valamint az esetleges sérülésveszély miatt. Ennek oka, hogy a túlsúlyosak erőnléte és állóképessége sem megfelelő, ráadásul a zsírfelesleg már önmagában is extra terhet ró a szívre, az ízületekre és az egész keringési rendszerre. Éppen ezért érdemes személyi edző segítségét kérni, aki olyan fokozatos terhelésű edzéstervet állít össze, melynek betartásával nem fog lesérülni.

Ajánlott és nem ajánlott mozgásformák

Túlsúly esetén nem ajánlott a kocogás, mivel amellett, hogy túlterheli a térdízületet, ami sérüléshez, ízületi problémákhoz vezethet, túl fárasztó is, és hirtelen túl magasra emelheti a pulzusszámot. Helyette a kerékpár sokkal praktikusabb. A fogyásban a súlyzós edzéseknek is nagy szerepük van, mivel izomépítéssel a szervezet kalória-felhasználása és zsírégető képessége is nő. A kardio és súlyzós edzések váltogatásával csökkenthető a 2-es típusú cukorbetegség, a csontritkulás, a daganatos megbetegedések, az elhízás kialakulásának kockázata. A rendszeres, változatos mozgás a testi folyamatok befolyásolásán felül oldja a stresszt, emellett a szellemi funkciókat is javítja. Fokozza továbbá az ízületek stabilitását, gyorsítja az anyagcserét, csökkenti a vérnyomást, valamint javítja a testtartást is.

Tényleg hízunk menstruáció előtt és alatt?

Tényleg hízunk menstruáció előtt és alatt?

Valójában számos fiziológiai és pszichológiai oka van annak, hogy a menstruáció súlygyarapodással járhat és ezekkel jobb tisztában lenni.

A diétás étrend aranyszabályai

A diétás étrend aranyszabályai

Annak érdekében, hogy a szervezetünk egészséges legyen, energiára és számos tápanyagra van szüksége. Mindegy, hogy fogyni szeretnénk vagy egyszerűen jobban szeretnénk táplálkozni, az alábbi szabályokat kell hozzá betartanunk.

Egészséges és diétás köretek karácsonyra

Egészséges és diétás köretek karácsonyra

Előzzük meg a karácsonyi plusz kilókat egy olyan menüvel, melynek legfontosabb elemei az egészséges és diétás köretek, ugyanis a hagyományos köretek azok, melyek a legtöbb problémát okozzák.

6 étel, ami segít fogyni karácsonykor

6 étel, ami segít fogyni karácsonykor

Valószínűleg sokan esünk kétségbe karácsonykor, mondván „kukába dobhatom az eddigi diétám” Persze nem alaptalan a félelem, de következzen 6 étel, ami kordában tarthatja az ünnepi kilókat.

A ketogén diéta 6 aranyszabálya

A ketogén diéta 6 aranyszabálya

A ketogén diéta egy szénhidrátokban szegény, zsírban gazdag fogyókúra. Annak érdekében, hogy valóban sikereket érjünk el ezzel a módszerrel, be kell tartanunk néhány alapszabályt. Cikkünkből kiderül, hogy mire kell fokozottan figyelnünk.

Összes cikk Életmód témában