Mire jó a spinning?

2021. május 12.

Kapcsolódó tünetek:

elhízás

A spinning egy tökéletes sport bárki számára. Hatása az edzés típusától és intenzitásától függ, így azok számára is jó választás, akik fogyni szeretnének, az állóképességükön javítanának vagy a lábizmaikat erősítenék.

Mire jó a spinning?

Mire jó a spinning?

Így működik a spinning

Mi egyáltalán a spinning kerékpár? A legnagyobb különbség a hagyományos biciklihez képest, hogy csak egy kereke, pontosabban lendkereke van, nincs biztonsági üresjárat, és fék sincs rajta, viszont sokkal fárasztóbb a hagyományos kerékpározáshoz képest. Aki ezt az edzésformát választja, rövid időn belül szuper eredményeket érhet el, hiszen nem csak kalóriaégetésre jó, hanem többek közt izomépítésre és alakformálásra is.

A spinning jótékony hatásai

#1 – Megedzi a keringési rendszert

Az egyénileg beállítható intenzitás és a pulzusmérési lehetőségnek köszönhetően rendkívül egészségtudatosan tudunk edzeni, ezen kívül a spinning az egyenletes terhelés miatt egy nagyon kíméletes módja a tüdőkapacitás és a szívfrekvencia optimalizálására.

#2 – Óvja az ízületeket

Azoknak, akiknek problémájuk van a térdükkel, a hátukkal, esetleg a csípőjükkel, zömében le kell mondaniuk az olyan mozgásformákról, melyek megterhelik az ízületeiket. Ilyen esetben is tökéletes választásnak bizonyul a spinning, mely sokkal hatékonyabb a sima utcai biciklizésnél. Ez a spinning kerékpárok különleges kialakításának köszönhető, amitől sokkal folyékonyabb mozgásokat végzünk, így a tekerés nem erőlteti meg az ízületeket, viszont erősíti az izomzatot.

#3 – Kalóriaégetésre tökéletes

Azok számára, akik fogyni szeretnének, tökéletes választás a spinning, hiszen rendkívüli módon égeti a zsírt. Az intervallum edzésekhez hasonló módon szabadulunk meg a kalóriáktól, így intenzitástól függően akár 500-700 kalóriát is elégethetünk egy óra alatt.

#4 – Alakformálás

Nagyon sokan azért kezdenek sportolni, mert formálni szeretnék a testüket. Erre is tökéletesen megfelel a spinning, hiszen többek közt a lábakat és a feneket is edzi, aminek köszönhetően jelentős izomnövekedés érhető el. Ez a tény többek közt a zsírégetésre és az egyidejű izomépítésre vezethető vissza.

#5 – Törzsizmok erősítése

Ki gondolná, de a spinning az elülső és az oldalsó hasizmokat is erősíti, továbbá a hátunkat is, leginkább abban az esetben, ha növeljük a tempót és állva tekerünk, ugyanis a törzsünknek ilyenkor rengeteget kell kompenzálnia. Ennek a következménye, hogy javul a tartásunk, a hasunk pedig egyre laposabb lesz.

#6 – Javítja a hangulatunkat

Sokan nem tudják elképzelni, mi lehet élvezetes az egy helyben történő tekerésben, de a sebesség állandó változtatása, a csapatban edzés, a zenére történő tekerés és az edző motivációja mind szórakoztatóvá és változatossá teszi ezt az edzésformát.

#7 – Stresszoldás

Ha egy fárasztó és stresszes nap után ki szeretnénk szellőztetni a fejünket, akkor a spinning erre teljesen megfelel, hiszen az intenzív tekerésnek köszönhetően feloldjuk a bennünk rejlő feszültséget, és az edzés után egy óriási adag endorfin szabadul fel a szervezetünkben.

Kevés szabadidő? Így mozogjon eleget a mindennapokban!

Egészségünk szempontjából nagyon fontos, hogy rendszeres mozgással is karban tartsuk a testünket. Ez nem csak megjelenésünk miatt lehet fontos, hanem sokféle betegség és mozgásszervi probléma megelőzésének szempontjából is elengedhetetlen. De mit tegyünk, ha alig akad időnk rá? Olyan tippeket gyűjtöttünk, melyek segítségével belecsempészhetjük a mozgást mindennapjainkba.

Mozgás túlsúllyal – Így kezdjen neki!

Mozgás túlsúllyal – Így kezdjen neki!

A fogyás elősegítésében a megfelelő diéta mellett kiemelt szerepe van a rendszeres, személyre szabott mozgásnak, ami nem csupán a súlyfelesleg leadására kínál megoldást, de a túlsúlyból adódó egészségi problémák gyógyítására is alkalmas.

Felkészülés a bikiniszezonra

A nyári bombaformához nem divatdiéta kell, hanem szemlélet- és életmódváltás!

Aerob? Anaerob? Melyik mi?

Aerob és anaerob jelentése, az edzések közötti különbség.

Kímélő zsírégetés

A rendszeres mozgás a legjobb módja a testzsír-százalék csökkentésének

Összes cikk Sport, Mozgás témában

Kulcsszavak: , ,