Hogyan készíthet egészséges és finom ünnepi menüt?

2016. november 16.

Kapcsolódó tünetek:

elhízás

Hasznos tanácsok a karácsonyi súlygyarapodás megelőzésére. Az ünnep a hagyományokról is szól, s ez alól az étkezési szokások sem jelentenek kivételt.

Hogyan készíthet egészséges és finom ünnepi menüt?

A legtöbb családban karácsonykor mindig van bejgli, töltött káposzta és még számos ínycsiklandozó, ámde nehéz és kalóriadús fogás. Készítsük el ezek egészségtudatosabb változatát és teremtsünk új hagyományokat!

Finom ételek egészséges verzióban

Az alábbi konyhatechnikai eljárásokkal jóval egészségesebbé és „alakbarátabbá” tehetők az ételek:

  • A teflonos vagy kerámia serpenyőkben, fólia alatt vagy cserépedényben alig kell zsiradékot használni.
  • Főzés helyett pároljuk a zöldségeket! Hagyjuk roppanósan a répát, a brokkolit, amelyek így nem veszítik el teljes vitamin- és ásványi anyag tartalmukat.
  • Inkább süssük a húst panírozás helyett! Ahhoz, hogy „ledolgozzunk” egy szelet rántott sertéskarajt, majdnem kétszer annyit kell sportolnunk, mint ha natúrszeletként lett volna elkészítve!
  • Ha mégis rántott ételeket sütünk, panírként használjunk darált zabpelyhet vagy mandulát!
  • A töltött káposztát készítsük soványabb húsból!
  • A hagyományos karácsonyi sütemények mellett készítsünk gyümölcs alapú finomságokat! A desszerteket készíthetjük olyan édesítőszerrel is, amelyet a fogyókúrázók, illetve a cukorbetegek is nyugodt szívvel fogyaszthatnak.

Hogyan készíthet egészséges és finom ünnepi menüt?

Minőségi alapanyagok

  • A karácsonynak ma már elengedhetetlen kellékei a csokoládéfigurák és a különféle ízesítésű szaloncukrok. Válasszunk minőségi alapanyagokból készült édességet! Olvassuk el figyelmesen az összetevők listáját, és válasszuk a valódi csokoládéból, magas kakaótartalommal készült finomságokat! A bevonómasszából készült termékek esetén a kakaóvajat egyéb, olcsóbb növényi zsírokkal helyettesítik, ezek nem csak hizlalnak, de rendkívül károsak is az egészségre.
  • Vásároljunk friss, helyi alapanyagokat! Igaz ez a zöldségekre, gyümölcsökre és a húsokra is. Ha lehet, piacon szerezzük be a hozzávalókat és ne a nagy kereskedelmi láncok boltjaiban!

Megfontolt fogyasztás

  • Ne tömjük degeszre magunkat, inkább többször együnk kevesebbet!
  • Ne érezzük úgy, hogy minden ünnepi finomságot el kell fogyasztanunk egy-két nap alatt! Bizonyos típusú ételekből le is fagyaszthatjuk a maradékot, később is jól fog jönni.
  • Ne tespedjünk el! Nem terheli meg a gyomrunkat annyira a sok evés, nem maradnak rajtunk plusz kilók, ha minden nap mozgunk is.
  • Mértékkel fogyasszunk alkoholt! Ha ugyanis egyszerre nagyobb mennyiségű alkoholt fogyasztunk, a máj nem képes rögtön az egészet lebontani: a szesz bizonyos százaléka a vérben marad, kitágulnak a bőrben lévő hajszálerek, csökken a testhőmérséklet, fokozódik az étvágy, romlik a mozgáskoordináció, növekszik a reakcióidő. Ráadásul az alkohol igen kalóriadús is!

Stop a nassolásnak – Így küzdd le a nassolás elleni vágyat!

Megebédelünk, de kis idő múlva ránk tör a sóvárgás, a vágy egy léleksimogató íz után. Egy ideig parancsolunk a késztetésnek, ellenállunk, amely aztán fölényes győzelemmel leteper bennünket. Az áhított örömérzet azonban pár perc múlva elillan, s nem marad más, csak a bűntudat.

Készüljön a bikiniszezonra! Így hozhatja formába magát!

Megmutatjuk, hogyan hozhatja magát csúcsformába a strandszezonig!

Diétázók tízparancsolata – A 10 legfontosabb szabály!

10 szabály, amelyek betartásával nyárra elérheti az álomalakot.

5 diétás étel, amely valójában hizlal

Ezek az ételek jelentik a legnagyobb mellényúlást, ha diétázik!

Ezeket a zöldségeket és gyümölcsöket egye, ha fogyni szeretne

A leghatékonyabb, fogyókúrát segítő zöldségek és gyümölcsök

Összes cikk Fogyókúra, egészséges táplálkozás témában