Fejfájás ellen ezek a leghatásosabb módszerek

2017. május 15.

Kapcsolódó tünetek:

fejfájás

Összeszedtük a legjobb tippeket, melyekkel enyhítheti vagy akár meg is szüntetheti a panaszokat!

Hideg borogatás

Egyik legrégebbi módszer a hasogató fejfájás enyhítésére a hideg borogatás, amely leginkább a homlok tájékáról kiinduló, általában lüktető fájdalom ellen hatásos. A hideg ezekben az esetekben igen kellemes, szűkíti a tágult ereket, csökkenti a lüktetést.

BENU Online Gyógyszertár ajánlata:

  • Cataflam Dolo Rapid 25mg kapszula 20x

    Cataflam Dolo Rapid 25mg kapszula 20x

    <p>Cataflam Dolo Rapid, gyorsan felszívódó lágy kapszula<sup>1</sup>, mely hatékonyan enyhíti a fejfájást, fogfájást és menstruáció következtében fellépő fájdalmat. <sup>1</sup>Diklofenák-kálium tablettához képest.</p>

    2 399 Ft

Együnk rendesen!

Sokunkkal megesik, hogy napközben elfelejtkezünk az evésről és csak azt vesszük észre, hogy kimerültek vagyunk és fáj a fejünk. Agyunknak két dologra van igazán szüksége: glükózra és oxigénre. A fejfájás akkor jelentkezik, ha a kettő valamelyikéből nem kap eleget. Mindegy, milyen elfoglaltak vagyunk, ne engedjük, hogy ingadozzon a vércukor-szintünk! Mindig legyen nálunk egészséges nasi: banán, alma, mazsola, kétszersült, egy müzliszelet vagy kifli, amelyekkel akkor is biztosíthatjuk a kiegyensúlyozott vércukorszintet, ha nem sok időnk van enni. Persze az a legjobb, ha naponta legalább egyszer tartalmasabb, meleg ételt is fogyasztunk!

Hidratáljunk belülről!

A rendszeres evés és a tudatos táplálkozás mellett nagyon fontos az is, hogy szervezetünket ellássuk megfelelő mennyiségű és minőségű folyadékkal. Víz nélkül a vér besűrűsödik, a véredények beszűkülnek, csökken az agy oxigénellátása. A szervezet dehidratáltságának egyik jele a fejfájás, melyet óránként egy nagy pohár víz elfogyasztásával megelőzhetünk.

Tiltólistás ételek

Bizonyos érlelt sajtokban – pl. Cheddar, Brie-, kék sajtok – olyan aminosav van, a tyramine, mely leszűkíti a véredényeket, így migrént válthat ki. De némelyik készétel – többnyire a vagdalt húsok és a bolognai szószok – a bennük található élelmiszer adalékoknak köszönhetően szintén tartalmazza ezt az aminosavat. Ha fejfájósak vagyunk, inkább kerüljük ezeket az ételeket!

Mozogjunk!

A rendszeresen jelentkező fejfájás egyik kiváltó oka lehet a mozgáshiány is. Mozogjunk sokat a friss levegőn! Már napi 30 perc sétával biztosítjuk a szervezetünk számára szükséges oxigén-mennyiséget, a mozgás hatására pedig endorfin szabadul fel a testünkben, ami hatékonyan csillapítja a fájdalmat.

Fogyasszunk magnéziumban gazdag ételeket!

Tudományos tény, hogy a migrénben szenvedők nagy hányadának alacsony a magnéziumszintje. A magnézium a fejfájás ellenszere, oldja a görcsöket. Fogyasszunk magnéziumban gazdag ételeket: spenótot, teljes kiőrlésű magokat, tofut, halat és avokádót.

Aludjunk napi 8 órát!

Bizonyított tény, hogy aki legalább napi nyolc órát alszik, azt ritkábban keríti hatalmába a fejfájás, az alvás ugyanis segíti a szervezet, így az agy regenerálódását, a napközben felhalmozódott feszültség oldását.

Fürdőzés, váltózuhany, szaunázás

A meleg enyhíti a tenziós, a feszült, merev izmok okozta fejfájást. Engedjük tele a kádat forró vízzel, csepegtessünk a fürdővízbe rozmaring- vagy levendula olajat! A váltott hideg-meleg lábfürdő enyhíti a migrénes panaszokat és érdemes kipróbálni a váltózuhanyt is. A szaunázásnak nyugtató és immunrendszer-erősítő hatása van. Egy egyszerű fejfájás esetén igazi segítség lehet, a migrénesek azonban lehetőleg kerüljék, ugyanis kiváltó ok lehet.

5 természetes fájdalomcsillapító

5 természetes fájdalomcsillapító

Mutatunk néhány természet nyújtotta fájdalomcsillapítót, melyet bármikor használhat, és nagy valószínűséggel otthonában is megtalál.

Mennyi fájdalomcsillapító szedhető

Mennyi fájdalomcsillapító szedhető?

A fájdalomcsillapítókat – legyen vény nélküli vagy receptre kapható – meghatározott mennyiségben szabad csak fogyasztani, hiszen mindegyik túladagolható. Fontos tudni tehát, hogy melyiket mikor és mire szabad használni.

Fájdalomcsillapítás krém vagy tabletta

Fájdalomcsillapítás: krém vagy tabletta?

Gyakran nyúlunk fájdalomcsillapító krémek után, ha valami sajog. Jól tesszük, hiszen nem kell elviselnünk a fájdalmat. Az ízületi panaszok esetében pedig fontos is a fájdalomcsillapítás. De ha a krém nem elég hatékony, váltsunk-e gyógyszerre?

A migrén okai, tünetei és kezelése

A migrén okai, tünetei és kezelése

Fejfájás és fejfájás között hatalmas különbség lehet. Bizonyos típusú fejfájás már önmagában betegségnek számít és számos további tünetet okoz, vagy utalhat a háttérben húzódó problémákra! Lássuk, mik lehetnek a migrén okai!

Az ülőmunka egészségügyi hatásai

Az ülőmunka egészségügyi hatásai

Egyre több egészségügyi problémát okoz az, hogy ülő munkát végzünk és nem mozgunk eleget napközben, míg a munkahelyünkön vagyunk. Elhízás, rossz testtartás, mozgásszervi problémák – de mit tehetünk ellenük?

Összes cikk Egészség A-Z témában