Egészséges karácsonyi menü – 1. rész: Előételek és desszertek

2016. december 14.

Kapcsolódó tünetek:

elhízás, magas vércukorszint

Így tegye egészségessé a karácsonyi menüsort! Ínycsiklandó és alakbarát desszertek, egészséges előételek.

egészséges karácsonyi menü előételek és desszertek

Ne hanyagoljuk az előételeket!

Az előételeket jogtalanul hanyagoljuk, mivel hatékony segítői lehetnek az egészségtudatos táplálkozásnak. A levesek egyrészt nagyszerű folyadékpótlók, másrészt zöldségekkel gazdagon elkészítve rendkívül finomak és táplálóak. Egy csésze leves a főétel előtt sokat segít abban, hogy kevesebbet együnk, mivel teltségérzetünket fokozza. Ne hagyjuk ki a menüsorból, legyen akár húsleves, akár valamilyen zöldségből készült krémleves! Arra figyeljünk, hogy a krémleves ne zsíros tejszínnel, hanem például kókusztejjel vagy zsírszegény tejföllel legyen felöntve, alapként használhatunk húslevest, zöldséglevet.

Az előételek nagyszerű alternatívái a saláták, a sajtok. A saláták, magas rosttartalmuknál fogva telítenek, ráadásul kellemes ízélményt adhatnak, ha nem csupán zöldekből állnak, hanem a tetejére szórunk szárított paradicsomot, parmezánforgácsot, pirított magvakat, zöldségchipseket. A félkemény és kemény, érlelt sajtok intenzív ízükkel hamar azt az érzetet keltik bennünk, hogy tele vagyunk, dióval, aszalt gyümölcsökkel párosítva remek ízharmóniát adnak.

Finom és egészséges desszertek

A hagyományos karácsonyi sütemények mellett vagy akár helyettük készíthetünk könnyedebb, gyümölcsös, pudingos édességeket. A desszerteket készíthetjük olyan édesítőszerrel is, amelyet a fogyókúrázók, illetve a cukorbetegek is nyugodt szívvel fogyaszthatnak. Léteznek olyan természetes édesítőszerek, amelyek élvezeti értéke megegyezik a cukoréval, mégis kevésbé terhelik meg a szervezetet, és emellett hasznos ásványi anyagokat, nyomelemeket és vitaminokat is tartalmaznak.

Édesítésre használhatunk természetes anyagokat is. Hazánkban is könnyen hozzáférhető a méz, a szárított gyümölcs és az alma-, szőlő-, és körtesűrítmény.

Legyen a süteményeknek intenzív íze! Használjunk olyan zamatos fűszereket, mint a fahéj, a szegfűszeg, gyömbér vagy igazi vanília!

Csak minőségi alapanyagokat használjunk! Csokoládéból válasszuk a magas kakaótartalmút, amely erős antioxidáns tulajdonságú polifenolokat tartalmaz. A fekete csokoládé antioxidáns hatása kétszer akkora, mint a tejcsokoládéé, és jobb antioxidáns forrás, mint a szőlő, a szilva vagy a földieper.

Lisztből is válasszunk egészségeset! Sütemények elkészítéséhez nagyszerű és ízletes alternatíva a dió-, a mandula- és a gesztenyeliszt is! Az ugyancsak alakbarát zabliszt már szinte mindenhol kapható, de akár mi magunk is készíthetünk zabpehely ledarálásával.

Kínáljunk többféle nyers salátát, és sok gyümölcsöt! Étkezések között csak a gyümölcstál kínáltassa magát, mert ha hajlamosak vagyunk a nassolásra, biztosan elcsábulunk. Jó lenne, ha a dió, kitűnő zsírsavösszetételére való tekintettel, nem csak karácsonykor, süteményekben kerülne elénk, hanem rendszeresen, naponta ennénk 1-2 szemmel!

BENU Online Gyógyszertár ajánlata:

  • XLS (XL-S) Medical Direct por 90x

    XLS (XL-S) Medical Direct por 90x

    <p>Az XL-S Medical por természetes és klinikailag igazolt hatóanyaga képes megkötni a táplálékkal bevitt zsír 28%-át, valamint csökkenti az étvágyat és a nassolási vágyat.</p>

    17 990 Ft

Az ételek elkészítésekor ne használjunk túl sok zsiradékot, s csökkentsük a só és a cukor mennyiségét is! A vajkrémes torták helyett készítsünk gyümölcstortát, s a süteményeket ne szórjuk be vastagon porcukorral!

Tényleg hízunk menstruáció előtt és alatt?

Tényleg hízunk menstruáció előtt és alatt?

Valójában számos fiziológiai és pszichológiai oka van annak, hogy a menstruáció súlygyarapodással járhat és ezekkel jobb tisztában lenni.

A diétás étrend aranyszabályai

A diétás étrend aranyszabályai

Annak érdekében, hogy a szervezetünk egészséges legyen, energiára és számos tápanyagra van szüksége. Mindegy, hogy fogyni szeretnénk vagy egyszerűen jobban szeretnénk táplálkozni, az alábbi szabályokat kell hozzá betartanunk.

Egészséges és diétás köretek karácsonyra

Egészséges és diétás köretek karácsonyra

Előzzük meg a karácsonyi plusz kilókat egy olyan menüvel, melynek legfontosabb elemei az egészséges és diétás köretek, ugyanis a hagyományos köretek azok, melyek a legtöbb problémát okozzák.

6 étel, ami segít fogyni karácsonykor

6 étel, ami segít fogyni karácsonykor

Valószínűleg sokan esünk kétségbe karácsonykor, mondván „kukába dobhatom az eddigi diétám” Persze nem alaptalan a félelem, de következzen 6 étel, ami kordában tarthatja az ünnepi kilókat.

A ketogén diéta 6 aranyszabálya

A ketogén diéta 6 aranyszabálya

A ketogén diéta egy szénhidrátokban szegény, zsírban gazdag fogyókúra. Annak érdekében, hogy valóban sikereket érjünk el ezzel a módszerrel, be kell tartanunk néhány alapszabályt. Cikkünkből kiderül, hogy mire kell fokozottan figyelnünk.

Összes cikk Életmód témában