Egészséges karácsonyi menü – 1. rész: Előételek és desszertek

2016. december 14.

Kapcsolódó tünetek:

elhízás, magas vércukorszint

Így tegye egészségessé a karácsonyi menüsort! Ínycsiklandó és alakbarát desszertek, egészséges előételek.

egészséges karácsonyi menü előételek és desszertek

Ne hanyagoljuk az előételeket!

Az előételeket jogtalanul hanyagoljuk, mivel hatékony segítői lehetnek az egészségtudatos táplálkozásnak. A levesek egyrészt nagyszerű folyadékpótlók, másrészt zöldségekkel gazdagon elkészítve rendkívül finomak és táplálóak. Egy csésze leves a főétel előtt sokat segít abban, hogy kevesebbet együnk, mivel teltségérzetünket fokozza. Ne hagyjuk ki a menüsorból, legyen akár húsleves, akár valamilyen zöldségből készült krémleves! Arra figyeljünk, hogy a krémleves ne zsíros tejszínnel, hanem például kókusztejjel vagy zsírszegény tejföllel legyen felöntve, alapként használhatunk húslevest, zöldséglevet.

Az előételek nagyszerű alternatívái a saláták, a sajtok. A saláták, magas rosttartalmuknál fogva telítenek, ráadásul kellemes ízélményt adhatnak, ha nem csupán zöldekből állnak, hanem a tetejére szórunk szárított paradicsomot, parmezánforgácsot, pirított magvakat, zöldségchipseket. A félkemény és kemény, érlelt sajtok intenzív ízükkel hamar azt az érzetet keltik bennünk, hogy tele vagyunk, dióval, aszalt gyümölcsökkel párosítva remek ízharmóniát adnak.

Finom és egészséges desszertek

A hagyományos karácsonyi sütemények mellett vagy akár helyettük készíthetünk könnyedebb, gyümölcsös, pudingos édességeket. A desszerteket készíthetjük olyan édesítőszerrel is, amelyet a fogyókúrázók, illetve a cukorbetegek is nyugodt szívvel fogyaszthatnak. Léteznek olyan természetes édesítőszerek, amelyek élvezeti értéke megegyezik a cukoréval, mégis kevésbé terhelik meg a szervezetet, és emellett hasznos ásványi anyagokat, nyomelemeket és vitaminokat is tartalmaznak.

Édesítésre használhatunk természetes anyagokat is. Hazánkban is könnyen hozzáférhető a méz, a szárított gyümölcs és az alma-, szőlő-, és körtesűrítmény.

Legyen a süteményeknek intenzív íze! Használjunk olyan zamatos fűszereket, mint a fahéj, a szegfűszeg, gyömbér vagy igazi vanília!

Csak minőségi alapanyagokat használjunk! Csokoládéból válasszuk a magas kakaótartalmút, amely erős antioxidáns tulajdonságú polifenolokat tartalmaz. A fekete csokoládé antioxidáns hatása kétszer akkora, mint a tejcsokoládéé, és jobb antioxidáns forrás, mint a szőlő, a szilva vagy a földieper.

Lisztből is válasszunk egészségeset! Sütemények elkészítéséhez nagyszerű és ízletes alternatíva a dió-, a mandula- és a gesztenyeliszt is! Az ugyancsak alakbarát zabliszt már szinte mindenhol kapható, de akár mi magunk is készíthetünk zabpehely ledarálásával.

Kínáljunk többféle nyers salátát, és sok gyümölcsöt! Étkezések között csak a gyümölcstál kínáltassa magát, mert ha hajlamosak vagyunk a nassolásra, biztosan elcsábulunk. Jó lenne, ha a dió, kitűnő zsírsavösszetételére való tekintettel, nem csak karácsonykor, süteményekben kerülne elénk, hanem rendszeresen, naponta ennénk 1-2 szemmel!

BENU Online Gyógyszertár ajánlata:

  • XLS Medical Direct por 90x

    XLS Medical Direct por 90x

    <p>Az XL-S Medical por természetes és klinikailag igazolt hatóanyaga képes megkötni a táplálékkal bevitt zsír 28%-át, valamint csökkenti az étvágyat és a nassolási vágyat.</p> <div style="padding-top: 10px; clear: both;"> </div> <div style="display: table; width: 100%;"> <div style="display: table-row-group;"> <div style="display: table-row;"> <div style="display: table-cell; padding: 3px 0px;"><img src="../../../../../../../../../wp-content/uploads/img/mpl.jpg" border="0" width="30" /></div> <div style=";display: table-cell; padding: 6px 0 10px 0; vertical-align: middle;">Kiszállítás futárszolgálattal: ingyenes</div> </div> <div style="display: table-row;"> <div style="display: table-cell; padding: 3px 0px;"><img src="../../../../../../../../../wp-content/uploads/img/benu.jpg" border="0" width="30" /></div> <div style="display: table-cell; padding: 6px 0 10px 0; vertical-align: middle;">Személyes átvétel több, mint 100 gyógyszertárban: ingyenes</div> </div> </div> </div>

    16 490 Ft

Az ételek elkészítésekor ne használjunk túl sok zsiradékot, s csökkentsük a só és a cukor mennyiségét is! A vajkrémes torták helyett készítsünk gyümölcstortát, s a süteményeket ne szórjuk be vastagon porcukorral!

Ezek a sportok égetik a legtöbb kalóriát

Ezek a sportok égetik a legtöbb kalóriát

Sokan a hosszú távú súlyveszteségben reménykedve számolgatják a kalóriákat. Az egészséges étrenden kívül azonban tennünk is kell a szép alakért. Szerencsére a tudomány már kiderítette, melyek az erre leghatékonyabb mozgásformák.

A szénsavas víz közre játszhat az elhízásban

A szénsavas víz közre játszhat az elhízásban

A szénsavas víz sokak hidratáltságát menti meg: nem tartalmaz cukrot vagy édesítőszereket, mégis izgalmasabb a sima csapvíznél, amelyet többen nem is szeretnek igazán. De egészségünkre vajon milyen hatással van a szénsav?

Már a terhesség alatt eldőlhet a gyermek elhízása

Már a terhesség alatt eldőlhet a gyermek elhízása

A gyermekkori elhízás nem csak fizikailag egészségkárosító, hanem lelkileg is megterhelő lehet a fiatalok számára. Most kiderült: tinédzserkori elhízás kockázatát az anya már a terhesség alatt csökkentheti.

A sokat dolgozó nők hajlamosabbak a diabéteszre

A sokat dolgozó nők hajlamosabbak a diabéteszre

Egy kanadai kutatás eredményei újabb, a hosszú munkaórákhoz kapcsolódó egészségügyi kockázatra hívják fel a figyelmet: azok a nők, akik 45 óránál többet dolgoznak hetente, hajlamosabbá válnak a 2-es típusú cukorbetegségre.

Újabb ok, amiért félhetünk a légszennyezéstől

Újabb ok, amiért félhetünk a légszennyezéstől

A légszennyezés már így is rengeteg probléma kiváltója, de egy nemrégiben nyilvánosságra hozott kutatás annak újabb veszélyét fedezte fel: kiderült, hogy a 2-es típusú cukorbetegség kialakulásában is szerepet játszik.

Összes cikk Életmód témában