Cukormentes karácsony – Tippek cukorbetegeknek

2020. november 2.

Kapcsolódó tünetek:

magas vércukorszint

A cukorbetegeket nagy próbatétel elé állítja a karácsonyi időszak, hiszen mindenhol finomabbnál finomabb süteményekkel találkoznak. Az alábbi tippek azonban sokat segíthetnek, ha nem szeretnénk minden jóról lemondani.

Cukormentes karácsony – Tippek cukorbetegeknek

Cukormentes karácsony – Tippek cukorbetegeknek

  1. Bűntudat nélküli ünnepi vacsora

Még az is könnyen elcsábulhat az ünnepi ételek láttán, aki az év 365 napján odafigyel az étkezésére. Aki azonban 2-es típusú cukorbetegségben szenved, annak még nagyobb kihívásokkal van tele ez az időszak, így ők nyugodtan tűzzék ki célul maguknak, hogy az ünnepek során egyáltalán nem vagy csak nagyon kevés kilót fognak felszedni. Egy másik lényeges pont, hogy nem kell mindenből enni, de ha végig szeretnénk kóstolni az összes fogást, akkor valamennyiből csak keveset együnk. Aki ennek ellenére úgy érzi, hogy túlzottan elengedte magát, az menjen el sétálni. Ezáltal nem csak az elhízásnak megyünk az elébe, de még az esetlegesen megemelkedett vércukorszintünket is csökkenteni tudjuk.

  1. Mértékkel fogyasszunk alkoholt

Azoknak a cukorbetegek, akik inzulininjekciót szoktak beadniuk maguknak, komoly problémát okozhat az alkoholfogyasztás. Épp ezért nagyon oda kell figyelni rá, pontosabban a mennyiségekre. Ha nem akarunk teljes mértékben lemondani egy kis pezsgőzésről, akkor ügyeljünk arra, hogy minden pohár mellé együnk egy kevés szénhidrátot is, és a normál értéknél egy picit magasabbal feküdjünk le aludni. Ember válogatja, hogy milyen hatással van a vércukorszintjére a sör és a bor, így fokozottan figyeljünk oda magunkra és szervezetünk jeleire.

  1. Figyeljük a vércukorszintünket

Az ünnepi időszakban sok mindent másképp csinálunk az átlagos hétköznapokhoz képest. Tovább alszunk, egész nap otthon vagyunk, pihenünk, tévézünk, többet eszünk, egészségtelenebb ételeket fogyasztunk, és gyakran késő este sem mondunk le egy kis nasiról. Ezek pedig befolyásolják a vércukorszintünket, így nagyon sok cukorbetegnek magasabbak az értékei karácsonykor. Gyerekeknél például az ajándékozással együtt járó izgatottság is csökkentheti a vércukorszintet, épp ezért inkább többször mérjük meg, nehogy baj legyen.

  1. Mozgás

A karácsonyi időszakra nem minden esetben a meghittség és a pihenés jellemző, hiszen gyakran egy merő stressz az egész. Utóbbi pedig megemeli a vércukorszintet, amit azonban egy kevés mozgással tudunk csökkenteni. Köztudott, hogy a stressz legjobb ellenszere a sport, sőt mi több, még kalóriaégetésre is jó. Ezen kívül figyeljünk arra, hogy sokat pihenjünk, olvassunk egy jó könyvet, hosszasakat fürödjünk. A lényeg, hogy szakítsunk időt a relaxálásra is, így nem csak a lelkünkkel teszünk jót, hanem a vércukorszintünkkel is.

Ezért jó nekünk a chiamag

Ezért jó nekünk a chiamag

Az utóbbi évek egyik legismertebb szuperélelmiszere a chiamag, ennek ellenére kevesen tudják, pontosan milyen pozitív hatásai is vannak. Alább összegezzük ezeket.

Ennyi mindenre jó a hajdina

Ennyi mindenre jó a hajdina

Egyre gyakrabban hallani, hogy a hajdina nagyon egészséges. Nem csupán a szervezetünk sav-bázis egyensúlyára van jótékony hatással, hanem még a vércukorszintet is képes csökkenteni. Cikkünkből kiderül, hogy még milyen további pozitív hatásai vannak.

Tudjon meg mindent az inzulinrezisztencia kezeléséről

Tudjon meg mindent az inzulinrezisztencia kezeléséről

Az inzulinrezisztencia egyre elterjedtebb betegség, ami többek közt arra vezethető vissza, hogy világszerte nő az elhízottak száma. Azért nagyon veszélyes, mert a legtöbb esetben csak akkor diagnosztizálják, amikor már komolyabb panaszaink vannak.

Egészséges karácsonyi menü – 2. rész: Főételek és italok

Egészséges karácsonyi menü – 2. rész: Főételek és italok

Így tegye egészségessé a karácsonyi menüsort! Alakbarát főételek, emésztéssegítő italok.

Egészséges karácsonyi menü – 1. rész: Előételek és desszertek

Egészséges karácsonyi menü – 1. rész: Előételek és desszertek

Így tegye egészségessé a karácsonyi menüsort! Ínycsiklandó és alakbarát desszertek, egészséges előételek.

Összes cikk Fogyókúra, egészséges táplálkozás témában