Alvás

Az alvás alapvető szükséglet, melynek zavarai jelentősen rontják az életminőséget. Alvási szokásaink, alvásunk mintázata a korral és életciklusonként is változik, számos külső és belső tényező befolyásolja, hogy a rendelkezésre álló alvásidő alatt szervezetünk képes-e a valós pihenésre, regenerálódásra.

Az alvásnak meghatározott szerkezete van, melybe beletartoznak különböző szakaszok, így az NREM és a REM-alvás. Különféle mélységű alvások vannak, az egészen mélytől odáig, amikor az ember valójában csak éberen fekszik, és próbál aludni.

Alvás

Mennyi alvásra van szüksége egy egészséges szervezetnek a különböző életkorokban? Milyen az egészséges alvás? Mikor gyanakodjunk alvási zavarra? Az alvási zavarok típusai és kezelésére keressük a választ cikkeinkben és adunk hasznos tanácsokat.

mikor feküdjön le aludni a gyerek

Igenis számít, mikor fekszik le a gyerek aludni

A legújabb gyermek-alvás kutatások alapján kiderült, hogy az alvási szokások nagyon is befolyásolják a gyermek kognitív fejlődését és teljesítőképességét a későbbiekben.

ásítás okai

Miért ásítunk?

Az ásítás általános és természetes jelenség, szinte észre sem vesszük, ha megtörténik. Ez egy reflex, ami valóban ragadós, ám sok legenda kering az okaival kapcsolatban. Ráadásul van pár betegség, aminek a gyakori ásítás a jele is lehet.

Túl kevés vagy túl sok – Számít, mennyit alszunk!

Túl kevés vagy túl sok – Számít, mennyit alszunk!

Legtöbbször vagy túl sokat alszunk vagy túl keveset. Általábban utóbbi a jellemző. Pedig az alvás mennyisége kimondhatatlanul fontos.

Füldugó: mikor és miért érdemes használni?

Füldugó: mikor és miért érdemes használni?

A füldugó egy nagyon egyszerű és okos találmány, aminek kezdetleges változatait az emberiség már nagyon-nagyon régóta használja. Leginkább azért alkalmazzuk, hogy a kellemetlen zajokat kiszűrjük vele, de nem csak a hallás, hanem a fül védelmének szempontjából is nagyon hasznos lehet.

Tippek a mély és pihentető alvásért

Íme néhány tipp a mély és pihentető alvás érdekében!