Alvás

Az alvás alapvető szükséglet, melynek zavarai jelentősen rontják az életminőséget. Alvási szokásaink, alvásunk mintázata a korral és életciklusonként is változik, számos külső és belső tényező befolyásolja, hogy a rendelkezésre álló alvásidő alatt szervezetünk képes-e a valós pihenésre, regenerálódásra.

Az alvásnak meghatározott szerkezete van, melybe beletartoznak különböző szakaszok, így az NREM és a REM-alvás. Különféle mélységű alvások vannak, az egészen mélytől odáig, amikor az ember valójában csak éberen fekszik, és próbál aludni.

Alvás

Mennyi alvásra van szüksége egy egészséges szervezetnek a különböző életkorokban? Milyen az egészséges alvás? Mikor gyanakodjunk alvási zavarra? Az alvási zavarok típusai és kezelésére keressük a választ cikkeinkben és adunk hasznos tanácsokat.

Ez a legjobb alvópóz

Ez a legjobb alvópóz

Azt már mindannyian tudjuk, hogy a napi alvás hossza és minősége különösen fontos testi és lelki egészségünk szempontjából egyaránt. Most pedig kiderült, hogy a legpihentetőbb éjszakához bizony az alvási pozíciónk is nagymértékben hozzájárul.

A délutáni szieszta előnyei

A délutáni szieszta előnyei

Egy kutatásnak szerint nem kell, hogy lelkiismeret-furdalásunk legyen, ha délután szeretünk egy keveset aludni. A sziesztával ugyanis jót teszünk az egészségünknek.

Miért vannak visszatérő rémálmaink?

Miért vannak visszatérő rémálmaink?

A rémálmok nem csupán az éjszakáinkat, de akár az egész napunkat tönkretehetik, sőt mi több, hosszú távon az egészségünkre is negatív hatással lehetnek. Épp ezért nagyon fontos, hogy kiderítsük, mik lehetnek a kiváltó okok.

Nő a szívroham esélye, ha keveset alszunk?

Nő a szívroham esélye, ha keveset alszunk?

Egy nemrégiben készült kutatás során a tudósok több mint 4.000 résztvevő adatait elemezve jutottak arra: nagyban megnő a szív- és érrendszeri problémák kockázata azoknál, akik kevesebb mint 6 órát alszanak.

4 tipp a gyorsabb elalvásért

4 tipp a gyorsabb elalvásért

Az alvás testünk egyik legfontosabb szükséglete, azonban sokan vannak olyanok, akik a századik bárányka számlálásakor is éberen forgolódnak minden este. Nézzünk most 4 tippet, ami segíthet rajtuk.