Alvás

Az alvás alapvető szükséglet, melynek zavarai jelentősen rontják az életminőséget. Alvási szokásaink, alvásunk mintázata a korral és életciklusonként is változik, számos külső és belső tényező befolyásolja, hogy a rendelkezésre álló alvásidő alatt szervezetünk képes-e a valós pihenésre, regenerálódásra.

Az alvásnak meghatározott szerkezete van, melybe beletartoznak különböző szakaszok, így az NREM és a REM-alvás. Különféle mélységű alvások vannak, az egészen mélytől odáig, amikor az ember valójában csak éberen fekszik, és próbál aludni.

Alvás

Mennyi alvásra van szüksége egy egészséges szervezetnek a különböző életkorokban? Milyen az egészséges alvás? Mikor gyanakodjunk alvási zavarra? Az alvási zavarok típusai és kezelésére keressük a választ cikkeinkben és adunk hasznos tanácsokat.

A kialvatlanság tünetei és veszélyei

A kialvatlanság tünetei és veszélyei

Rengeteg ember szenved alvászavarban. Utóbbiról akkor beszélünk, ha valamilyen oknál fogva nem tudunk eleget aludni, illetve nem pihentető az alvás. Hosszú távon ez akár komoly panaszokhoz is vezethet, így fontos tisztában lennünk a tünetekkel.

Így szoktassuk hozzá a picit az egyedül alváshozű

Így szoktassuk hozzá a picit az egyedül alváshoz

Tény, hogy egy gyermek számára nincs kényelmesebb a szülők ágyánál, viszont egy idő után eljön az a pillanat, amikor anya és apa inkább gyerekük nélkül aludna. Annak érdekében, hogy ez ne okozzon túl nagy törést a gyermek lelkében, ajánlott az alábbi tippeket megfogadni.

A pihentető alvás jót tesz a szívünknek

A pihentető alvás jót tesz a szívünknek

Az alvás fontosságáról és jótékony hatásáról már több tanulmány is készült, azonban amerikai kutatók most rájöttek, hogyan tudja az éjszakai pihenés megvédeni a szív egészségét.

7 tipp álmatlanság ellen

7 tipp álmatlanság ellen

Rengetegen szenvedünk álmatlanságban. Ilyenkor ide-oda forgolódunk az ágyunkban, folyamatosan kattog valamin az agyunk, és egyszerűen nem tudunk elaludni. Szerencsére vannak trükkök, melyek segítségével ez nem okoz akkora problémát.

Ezért jobb, ha a bal oldalunkon alszunk

Ezért jobb, ha a bal oldalunkon alszunk

Mindenkinek megvan a kedvenc alvópozíciója, legyen az háton, hason vagy valamelyik oldalon. Utóbbi esetében már jó úton haladunk, hiszen kiderült, hogy az a legegészségesebb, ha a bal oldalunkon pihenünk.