Alvás

Az alvás alapvető szükséglet, melynek zavarai jelentősen rontják az életminőséget. Alvási szokásaink, alvásunk mintázata a korral és életciklusonként is változik, számos külső és belső tényező befolyásolja, hogy a rendelkezésre álló alvásidő alatt szervezetünk képes-e a valós pihenésre, regenerálódásra.

Az alvásnak meghatározott szerkezete van, melybe beletartoznak különböző szakaszok, így az NREM és a REM-alvás. Különféle mélységű alvások vannak, az egészen mélytől odáig, amikor az ember valójában csak éberen fekszik, és próbál aludni.

Alvás

Mennyi alvásra van szüksége egy egészséges szervezetnek a különböző életkorokban? Milyen az egészséges alvás? Mikor gyanakodjunk alvási zavarra? Az alvási zavarok típusai és kezelésére keressük a választ cikkeinkben és adunk hasznos tanácsokat.

5 hibás alvási szokás, amit a legtöbben elkövetünk 750

5 hibás alvási szokás, amit a legtöbben elkövetünk

Ezek a leggyakoribb, alvással kapcsolatos rossz szokások és a megoldások, hogyan változtathatunk rajtuk!

Mindig fáradt Íme 5 hatásos tipp fáradtság ellen! 750

Mindig fáradt? Íme 5 hatásos tipp fáradtság ellen!

Az első, aminek érdemes utánajárni, hogy a fáradtságot mi okozza, hiszen ennek ismeretében veheti fel ellene a harcot. Vannak azonban olyan módszerek, amelyek mindig segítenek.

Az alvászavarok típusai, jelei és kezelése

Az alvászavarok típusai, jelei és kezelése

A mennyiségileg és minőségileg kielégítő alvás a szervezet alapvető szükséglete. Nélkülözhetetlen a regenerálódáshoz, a szellemi munkához és a fizikai tevékenységek végzéséhez.

Állandó fáradtság gyötri?

Állandó fáradtság gyötri? Íme az okai és a megoldások!

Nem mindig csupán az alváshiány a felelős a fáradtságért! Ezek az okok állhatnak a krónikus fáradtság hátterében.