Kímélő zsírégetés

2015. április 22.

Kapcsolódó tünetek:

elhízás

A rendszeres mozgás a legjobb módja a testzsír-százalék csökkentésének

A  fogyásban is nagy szerepe van, emellett segít megőrizni a megfelelő testsúlyunkat, elősegíti a vázrendszere szilárdságának megtartását. A szakemberek naponta rendszeresen 30 percnyi aktív testmozgást ajánlanak, ami részletekben is elvégezhető.

Mi történik, ha a test mozgásba lendül?

Rendszeres mozgás hatására a szív ellenállóbbá válik, a légzés erőteljesebb lesz, több vér áramlik az izmokba és a test többi pontjára, megerősödnek a csontok és az ízületek, valamint az anyagcsere felgyorsul. Az alvás pihentetőbbé válik, az immunrendszer erősödik.

A zsír elégetéséhez elegendő mennyiségű oxigén szükséges, tehát felhasználását az aerob mozgásformák segítik elő. Az aerob tartományban a pulzus megemelkedik, de fontos, hogy ne annyira, hogy kapkodnunk kelljen a levegőt. Zsírégető edzést hetente legalább 2-3-szor érdemes végezni, minimálisan 20-30 perc időtartammal. Edzés közben javallott a pulzus mérésére, mellyel kontrollálhatjuk a zsírégetéshez kellő pulzustartományt. A legalkalmasabb erre az edzéstartomány (max. pulzus – nyugalmi pulzus) 50-70%-os intenzitásával edzenünk.

BENU Online Gyógyszertár ajánlata:

  • XLS (XL-S) Medical Direct por 90x

    XLS (XL-S) Medical Direct por 90x

    <p>Az XL-S Medical por természetes és klinikailag igazolt hatóanyaga képes megkötni a táplálékkal bevitt zsír 28%-át, valamint csökkenti az étvágyat és a nassolási vágyat.</p>

    16 490 Ft

A legjobb sportok zsírégetéshez

zsiregetes301Kocogás, futás: az egyik leghatékonyabb zsírégető edzés, mert a terhelés szabályozható és szép környezetben talán nem annyira unalmas, illetve viszonylag hamar látványos javulás érhető el.

Túrázás: A jó tempóban, terepen megtett túrák kellően megemelik a pulzusszámot, ezáltal a zsírfelhasználás arányát, de a megfelelő kalóriafelhasználás érdekében hosszabb ideig kell végeznünk a futásnál. Futással kombinálva különösen hatékony.

Lépcsőzés: Panelban élők előnyben: egy lépcsőházában felgyalogolunk a legfelső szintre, majd onnan lekocogunk a legaljára. Fölfelé nem érdemes túl nagy tempót diktálni, ne fussunk, mert akkor nem a zsír fog égni, hanem a szénhidráttartalék az izmokból.

Kerékpározás: jó zsírégető edzésforma, a legnagyobb izmainkat veszi igénybe, így fokozott a kalória felhasználás. Nagy előnye a biciklizésnek, hogy olyanok is végezhetik, akik ízületi problémáik miatt nem tudnak futni, vagy nagyon túlsúlyosak, ennél a mozgásformánál ugyanis nem terhelődik rá a teljes testsúly a lábakra. A megfelelő zsírégetés eléréséért legalább egy-másfél órát érdemes egyhuzamban tekerni.

Úszás: kellemes időtöltés lazító és pihentető mozgásforma, nagyobb túlsúllyal rendelkezőknek különösen ajánlott. Zsírégető hatás akkor érhető el, ha az intenzitás kicsit erőteljesebb. Az úszás kíméli az ízületeket, de oda kell figyelni a megfelelő úszásnem kiválasztására, illetve a helyes kivitelezésre.

Lehetne sorolni még a jó zsírégető sportokat, a legfontosabb, hogy mindenki az életkorának, testalkatának és súlyának megfelelő mozgást válassza.

Kevés szabadidő? Így mozogjon eleget a mindennapokban!

Egészségünk szempontjából nagyon fontos, hogy rendszeres mozgással is karban tartsuk a testünket. Ez nem csak megjelenésünk miatt lehet fontos, hanem sokféle betegség és mozgásszervi probléma megelőzésének szempontjából is elengedhetetlen. De mit tegyünk, ha alig akad időnk rá? Olyan tippeket gyűjtöttünk, melyek segítségével belecsempészhetjük a mozgást mindennapjainkba.

Mozgás túlsúllyal – Így kezdjen neki!

Mozgás túlsúllyal – Így kezdjen neki!

A fogyás elősegítésében a megfelelő diéta mellett kiemelt szerepe van a rendszeres, személyre szabott mozgásnak, ami nem csupán a súlyfelesleg leadására kínál megoldást, de a túlsúlyból adódó egészségi problémák gyógyítására is alkalmas.

Felkészülés a bikiniszezonra

A nyári bombaformához nem divatdiéta kell, hanem szemlélet- és életmódváltás!

Aerob? Anaerob? Melyik mi?

Aerob és anaerob jelentése, az edzések közötti különbség.