Immunrendszerünk erősítése

2016. november 3.

Kapcsolódó tünetek:

orrfolyás

A szervezet védekezőrendszerének feladata a káros hatások kiszűrése és semlegesítése.

Immunrendszerünk erősítése

A megfelelően működő immunrendszerrel a szervezet felismeri a külső fertőzéseket és saját beteg sejtjeit is, ezen kívül számos, különböző funkciójú sejtje segítségével vezérli a gyulladásos és védekező funkciókat is.

Az immunerősítés fontos része a helyes táplálkozás. A bélrendszerben dől el, hogy szervezetünk mennyi vitamint, ásványi anyagot képes majd hasznosítani. A bélflóra nemcsak a táplálékok lebontásában vesz rész, hanem véd a nemkívánatos baktériumokkal, gombákkal és vírusokkal szemben is, illetve vitaminokat is termel. A bélflóra megóvása érdekében együnk naponta élőflórás joghurtot és rostban gazdag zöldséget, gyümölcsöt (cékla, retek, brokkoli, alma, déli gyümölcsök).

A növényekben lévő A-, B-, C-, és E-vitaminok és más antioxidánsok fokozzák a szervezet ellenállóképességét  (pl. megfázás ellen) csakúgy, mint a gyógyszertárakban kapható vitaminkomplexumok.

Időszakonként ajánlatos valamilyen tisztítókúrát tartani, ha hosszú ideig szeretnénk egészségünket megőrizni. Legjobbak a léböjt-kúrák és a különféle zöldségekben, gyümölcsökben gazdag diéták betartása, akár heti egy alkalommal is.

A rendszeres mozgás is sokat segít

immunrendszerunk_erostese_nkMerjünk minél több időt tölteni a friss levegőn, mozogjunk (séta, kocogás, biciklizés) a szabadban, ügyelve a megfelelő, réteges öltözködésre. A zene stimuláló és relaxáló hatása is érvényesül a tánc és a torna testmozgások esetén, melyekkel az állóképességünket is növeljük.

Emellett fontos az egész test lazítása, mellyel a stressz ellen küzdhetünk. Érdemes rendszeresen szaunába járni, ami nagyon hatékony salaktalanító, immunerősítő és értorna.

Manapság egyre közkedveltebb az infraszauna, amely a salaktalanító hatás mellett feltankolja szervezetünket éltető fénnyel, mellyel oldja az emberi szervezetben felhalmozódott  feszültséget. Az infravörös sugarak összetétele azonos a napsugáréval, azonban nem tartalmaz károsító UV-fényt.

Népszerű tévhitek az influenzáról 750

Népszerű tévhitek az influenzáról

Van, aki antibiotikumokat követel, amint kiderül, hogy influenzás, mások rettegnek a fertőzés elleni védőoltásoktól és egyesek szerint pedig ez a betegség egyáltalán nem is veszélyes. Az influenzával kapcsolatban számos tévhit terjed, össze is gyűjtöttük, melyek ezek!

Így vihet be influenzaszezon alatt több C-vitamint

Így vihet be influenzaszezon alatt több C-vitamint

Ha a közelgő influenzaszezonban az influenzát meg is ússzuk, akkor is könnyen megfázhatunk. De hogyan lehet ezt elkerülni? Például a megfelelő vitaminbevitellel, aminek egyik alapja a C-vitamin!

Házi praktikák megfázás ellen

Házi praktikák megfázás ellen

A megfázás kezelésére szinte minden családban van egy titkos recept, vagy jól bevett szokás, melyet hagyományként örökítünk tovább. Mi összeszedtünk néhány praktikát, amivel nagyanyáink és jelen korosztályunk is hatékonyan küzd a mindenkit ledöntő megfázás ellen!

megfázás elleni tippek

6 tanács, hogy NE fázzunk meg

Íme a leghasznosabb megfázás elleni tippek!

influenza idején ezekre van szükség otthon

5 termék, amire szükséged van otthon az influenza időszakban

Itt az ősz, lassan nyakunkon az influenza szezon, amit nem árt felkészülten várni. A megfelelő termékek segítségével ugyanis időben enyhíthetjük a tüneteket, és akár a betegség lefolyását is meggyorsíthatjuk. Összeállítottunk egy listát teli olyan készítményekkel, melyek jól jönnek majd betegség idején!