2020. szeptember 7.
Életünk napjai – Bemutatkozik a PatikaPartner Kft.

Adószakértők, munkaügyi specialisták, könyvelők és bérszámfejtők is dolgoznak a PatikaPartnerben. Hányan gondoskodnak a gyógyszertári partnerekről?
Kőhegyi Péter: A PatikaPartner 2004 óta működik. Jelenleg több mint 30 munkatársunk van, akik két telephelyünkön – Budapesten és Zalaegerszegen –, illetve otthonukban többek között Balassagyarmaton, Dunakeszin, Dányon, Kiskunlacházán és Veszprémben dolgoznak. Jelen pillanatban 188 patikát könyvelünk.
Hogyan épül fel a cégvezetés?
Kőhegyi Péter: A munkaügyi osztályvezetőnk Teszákné Páhány Mónika. Tíz főt foglalkoztató zalaegerszegi telephelyünk vezetője Kaczor Éva, munkaügyi csoporvezetője Berényi Andrea. Katával pedig ügyvezetőként mi vagyunk a kétfejű sárkány. (nevet)
Mi különbözteti meg a PatikaPartnert egy átlagos könyvelő cégtől?
Kőhegyi Péter: Három dolgot emelnék ki. Az egyik, hogy kizárólag patikákat könyvelünk, ennek a területnek a szakértőjévé váltunk az elmúlt 16 év alatt. Ismerjük az LX-Line, a Novodata, a Daxa, a Quadrobyte, a HC Pointer vagy a Primula gyógyszertári készletnyilvántartó rendszereket, a jelentősebb gyógyszertári szolgáltatókkal napi kapcsolatban állunk. Számunkra nem idegenek ezek a szavak, hogy officina, tára vagy éppen NEAK-elszámolás. A másik különlegességünk, hogy nálunk havi zárás van. Minden egyes gyógyszerész, aki hozzánk jön könyvelni, az aktuális hónapot követő tizedik munkanapon már tudni fogja az eredményét – mintha egy éves zárásról lenne szó. A standard vagy személyre szabott jelentést igény szerint, papír alapon, speciális riport formátumban vagy akár mobiltelefonon is megkaphatja, megkönnyítve a vezetők döntéshozatali folyamatait. A harmadik különbség pedig – és nem tudok róla, hogy ilyet egyéb hazai könyvelő cég vállalna –, hogy mi költség- és adócsökkentési tanácsadást is nyújtunk a patikáknak.
Kuklisné Bors Kata: Nem könyvelőirodaként tekintek magunkra, komplex szolgáltatást nyújtunk partnereinknek, biztos hátteret nyújtva munkájukhoz. Nem csak könyveléssel kapcsolatos problémákkal kereshetnek bennünket a gyógyszertárvezetők, rengeteg egyéb területen tudunk nekik segíteni, legyen ez akár bankkártyával, banki ügyintézéssel, egészségpénztárral vagy biztosítással kapcsolatos kérdés. Komoly kihívást jelent, hogy gyorsan és pontosan reagáljunk a szabályozó környezet gyakori változására. Igazi motivációt jelent számunkra a papírmentes iroda megteremtése, a magasfokú digitalizáció. Az automatizálások, fejlesztések a gyorsaságon túl a minőségbiztosításban is sokat segítenek.