5 étel, amivel megelőzhető a csontritkulás

2017. január 26.

Kapcsolódó tünetek:

ásványianyag-hiány

Szuperételek, melyek segítenek csontjaink egészségének megőrzésében.

csontritkulás megelőzése

Csontjaink egészségének megőrzéséhez nélkülözhetetlen ásványi anyag a kalcium, amelyből egy átlagos felnőttnek naponta 1000 mg-ra lenne szüksége. A sovány tej- és tejtermékek (a sajt és a joghurt), az olajos magvak és a sötétebb színű, leveles zöldségek, hüvelyesek, tofu tartalmazzák a legtöbb kalciumot, ezért jótékonyan hatnak a csontképződésre és a csontállomány egészségének megőrzésében is kiemelkedő szerepet kapnak. A túl sok só, a dohányzás és a túlzott alkoholfogyasztás viszont fokozza a kalcium-kiválasztódást, és akadályozza a kalcium hasznosulását a szervezetben, ezért ezeket a káros szokásokat érdemes elhagyni.

A kalciumon kívül ugyancsak fontos a megfelelő D-vitamin bevitel is, hiánya ugyanis felgyorsítja a csontritkulás folyamatát. A halak és a tojássárga ugyan tartalmaz D-vitamint, de az leginkább napfény hatására szintetizálódik az emberi szervezetben, ezért legalább húsz percet töltsünk minden nap a szabadban, hogy ezt a folyamatot elősegítsük!

BENU Online Gyógyszertár ajánlata:

Ezen kívül az alábbi ételek segítenek még csontjaink egészségének megőrzésében:

1. Zöldborsó

A zöldborsó rendkívül gazdag K-vitaminban, amely közvetve aktiválja a kalciummolekulákat serkető osteocalcin nevű fehérje működését. Ezen kívül tartalmaz még folátot és B6-vitamint, amelyek segítenek a kollagénnek beépülni a csontokba.

2. Brokkoli

Gazdag kalcium-, magnézium-, K-vitamin-, B6-vitamin-, C-vitamin és folátforrás. Csontjaink egészsége érdekében fogyasszuk rendszeresen!

3. Káposzta

K- és B6-vitaminban, valamint folátban gazdag növény. Emellett nagy mennyiségű kalciumot és C-vitamint is tartalmaz.

4. Spenót

Kalcium-, magnézium-, K- és B6-vitamin- valamint foláttartalma miatt nélkülözhetetlen alkotórésze kell legyen a táplálkozásunknak. Az ásványi anyagok hatékony felszabadulása érdekében fogyasztás előtt facsarjunk rá kis citromot!

5. Spárga

A spárga A-, B1-, B2-, C- és E-vitaminban, folsavban gazdag, és sok értékes aminosavat, köztük aszparaginsavat tartalmaz. Bővelkedik kalciumban, foszforban, vasban és káliumban.

+1 szuper étel: Zab

A zab az idegrendszer, a fogak, a csontok és az erek egészségéhez szükséges fehérjéket, vitaminokat (B-komplex, E) és ásványi anyagokat (kálium, kálcium, magnézium, fluor, szilícium) tartalmazó gabonaféle.

A vashiány tünetei és kezelése

A vashiány tünetei és kezelése

A vashiány vérszegénységet okoz, ami súlyos problémákhoz is vezethet. A vas a vörösvérsejtek hemoglobinjában és több enzimünkben is jelen van, így alacsony szintje az egész szervezetet érinti.

Vitaminkisokos – Mit, mennyit, mire?

Vitaminkisokos – Mit, mennyit, mire?

A vitaminok olyan anyagok, amelyek elengedhetetlenek szervezetünk mindennapi egészséges működéséhez. Cikkünkben összeszedtük, melyek közülük a legfontosabbak, mire használja őket testünk, és mennyi az ajánlott mennyiség belőlük.

A zsírban oldódó vitaminok szerepe

A zsírban oldódó vitaminok szerepe

A vitaminokat két különböző csoportba soroljuk. Vannak a vízben, illetve a zsírban oldódók. Lássuk, hogy pontosan melyek a zsírban oldódó vitaminok, és mik a jellemzőik.

Vastartalmú ételekkel elkerülhető a vashiány

Vastartalmú ételekkel elkerülhető a vashiány

A vas elengedhetetlen nyomeleme a szervezetünknek, melyet állati és növényi vastartalmú ételekből is fedezhetünk. Tudjon meg cikkünkből mindent a vasról.

A vashiány veszélyei

A vashiány veszélyei

A vashiány világszerte az egyik leggyakoribb egészségügyi probléma. Tünetei a fáradékonyságtól kezdve az étvágytalanságon át a koncentrációs zavarokig terjedően rendkívül sokrétűek.

Összes cikk Csontritkulás témában