7 karácsonyi táplálkozási tipp dietetikusoktól

2016. december 15.

Kapcsolódó tünetek:

elhízás, felfúvódás

Így étkezzen karácsonykor, ha nem akar hízni! 6+1 hasznos tanács dietetikusoktól az ünnepekre.

táplálkozási tippek dietetikusoktól karácsonyra

1. Karácsonykor a legnagyobb probléma abból származik, ha naponta nem csak egyszer eszünk nehéz, zsíros, nehezen emészthető, kalóriadús ételt, hanem akár többször is, emellett pedig folyamatosan nassolunk. A megoldás az lehet, ha ebédidőben fogyasztjuk el a gyomrunk számára megterhelőbb ételeket, vacsorára pedig már csak valami könnyűt veszünk magunkhoz, például görög salátát vagy egy szelet teljes kiőrlésű pirítóst főtt tojással.

2. Az emésztés könnyítésére étkezzünk lassan és rágjunk meg alaposan minden falatot! Étkezés előtt tíz perccel igyunk meg egy nagy pohár vizet, ami eltelít, ezért kevesebb étellel is beérjük majd. Fokozhatjuk a hatást, ha néhány búzakorpa tablettát is lenyelünk a nagy pohár vízzel. Délután készítsünk magunknak teát! A csipkebogyó- és csalántea keverék magas C-vitamin tartalma mellett segíti a méregtelenítést, a borsmenta tea pedig a gyomrot nyugtatja és támogatja az emésztést.

3. Karácsonykor is igaz, hogy érdemes naponta többször, kis adagokat enni, hogy elkerüljük a vércukorszint ingadozását. Ne essünk azonban abba a csapdába, hogy nem számoljuk étkezésnek a csokit, sütit! Már egy kis szelet édes finomság is számít! Ha pedig egészségesebb alternatívát keresünk, fogyasszunk inkább gyümölcsöket: az alma, a narancs, a banán kifejezetten segítenek, ha rendetlenkedik a gyomrunk.

4. Ne engedjük el magunkat az ünnepek alatt sem! Figyeljünk ilyenkor is az adagokra és a mennyiségekre! Kóstoljuk meg a finomságokat, de csak mértékkel fogyasszunk mindenből!

5. Nemcsak finom, de egészséges is, ha a kalóriadús köreteket zöldségekkel, salátákkal helyettesítjük. Az édesburgonya, a sült cékla, a szárított paradicsommal megbolondított zöldsaláta, a savanyúságok ízletes alternatívái a sült krumplinak és a rizsnek.

6. A tévé előtt ücsörgés helyett válasszuk a mozgást a jó levegőn! Minden nagy étkezést követően menjünk ki a szabadba és sétáljunk egy nagyot! Fél óra intenzív séta sokat segít a testünknek a nehéz falatok megemésztésében.

BENU Online Gyógyszertár ajánlata:

+1 tipp: Az ünnepi menü tartalmazzon halat is! A dietetikusok szerint a bőséges halfogyasztás hozzájárul egészségünk megőrzéséhez. Bőven tartalmaznak fehérjét és omega 3- és 6 zsírsavakat, valamint ásványi anyagokban is gazdagok, nem utolsósorban pedig – főként a kevésbé zsíros fajták- nem terhelik meg az emésztőrendszert.

Mire jó a spinning?

Mire jó a spinning?

A spinning egy tökéletes sport bárki számára. Hatása az edzés típusától és intenzitásától függ, így azok számára is jó választás, akik fogyni szeretnének, az állóképességükön javítanának vagy a lábizmaikat erősítenék.

Tényleg hízunk menstruáció előtt és alatt?

Tényleg hízunk menstruáció előtt és alatt?

Valójában számos fiziológiai és pszichológiai oka van annak, hogy a menstruáció súlygyarapodással járhat és ezekkel jobb tisztában lenni.

A diétás étrend aranyszabályai

A diétás étrend aranyszabályai

Annak érdekében, hogy a szervezetünk egészséges legyen, energiára és számos tápanyagra van szüksége. Mindegy, hogy fogyni szeretnénk vagy egyszerűen jobban szeretnénk táplálkozni, az alábbi szabályokat kell hozzá betartanunk.

Gluténmentes karácsony – 10 tipp gluténérzékenyeknek!

Gluténmentes karácsony – 10 tipp gluténérzékenyeknek!

A karácsonyi időszak igazi kihívást jelenthet azok számára, akiknek a családjában gluténérzékeny személy van, hiszen a diétát olyankor is be kell tartani ahhoz, hogy ne legyen probléma. Következő tippjeink abban segítenek, hogy az ünnepek ne a nehézségekről szóljanak.

Egészséges és diétás köretek karácsonyra

Egészséges és diétás köretek karácsonyra

Előzzük meg a karácsonyi plusz kilókat egy olyan menüvel, melynek legfontosabb elemei az egészséges és diétás köretek, ugyanis a hagyományos köretek azok, melyek a legtöbb problémát okozzák.

Összes cikk Életmód témában