5 hatásos étkezési szokás, amely megerősíti immunrendszerét!

2016. november 18.

Kapcsolódó tünetek:

émelygés, hasfájás, akut has

Mikor, mit és milyen színűt együnk az egészségünk megőrzése érdekében?

5 hatásos étkezési szokás, amely megerősíti immunrendszerét!

Az őszi-téli időszakban érdemes fokozottan odafigyelni az immunrendszer erősítésére, melynek hatékony működését nagymértékben befolyásolja a táplálkozás. Ha az immunrendszerünk nem kap elég tápanyagot, amiből építkezhet, akkor sokkal hamarabb megbetegszünk. Mit tehetünk ennek elkerüléséért?

5 hatásos étkezési szokás, amely megerősíti immunrendszerét!

BENU Online Gyógyszertár ajánlata:

  • Huminiqum kapszula 120x

    Huminiqum kapszula 120x

    <p>Ásványi anyagokat, mikro- és nyomelemeket, C-vitamint, huminsavat, fulvosavat, máriatövist tartalmaz.Huminsavat, fulvosavat és mikroelemeket tartalmazó étrend-kiegészítő** kapszula. A védekezőképesség javítására, betegségek utáni lábadozáshoz, ásványi anyagok és nyomelemek pótlására, a szervezet tisztítására, a szellemi és fizikai teljesítőképesség javítására.</p>

    6 499 Ft
  • 1. A naponta ötszöri zöldségekben, gyümölcsökben gazdag étkezéssel egyenletesen látjuk el szervezetünket a megfelelő tápanyagokkal, azaz fehérjékkel, vitaminokkal, ásványi anyagokkal, fitonutriensekkel. Ideális esetben naponta 60-80 dkg gyümölcsöt, zöldséget kellene elfogyasztanunk. A hazai táplálkozási felmérések szerint azonban ennek a mennyiségnek kevesebb, mint felét esszük meg, ami nagyon kevés.
  • 2. Ha tehetjük, válasszuk az igazoltan bio módon termesztett zöldséget, gyümölcsöt, vagy igyekezzünk ne mindig ugyanarról a helyről vásárolni, hogy az esetlegesen a termékben lévő idegen anyagok (xenobiotikumok) minél kisebb mennyiségben kerüljenek szervezetünkbe!
  • 3. Válasszuk az ép, sérülésmentes termékeket, mert ezeknek a vitamin tartalma jelentősebb, mint a sérülteké! Érdemes figyelmet fordítani arra is, hogy a gyümölcsöt, zöldséget vásárlás után lehetőleg azonnal használjuk fel, mert minél tovább tároljuk azokat, annál többet veszítenek C-vitamin tartalmukból!
  • 4. Ha naponta kétszer nyersen is fogyasztunk belőlük (pl. a reggeli szendvicshez zöldpaprikát, tízóraira almát, kivit, vagy az ebédhez friss salátát) szintén sokat teszünk a megfelelő C-vitamin ellátásunkért. Hiszen ez az immunrendszer működéséhez fontos vitamin nem csak a tárolás idejére érzékeny, hanem hőre, a levegő oxigénjével érintkezve is könnyen bomlik. Figyeljünk ezért arra, hogy csak a lehető legrövidebb ideig főzzük, roppanósra hagyva pároljuk vagy hirtelen süssük a zöldségeket! A nátha, influenza megelőzéséhez használjuk ki azt is, hogy ilyenkor sokféle C-vitaminban gazdag déli gyümölcs (pl. citrom, narancs, mandarin, pomelo, grapefruit, kivi) is elérhető.
  • 5. Válasszuk gyakran az idény zöldségeket, gyümölcsöket is, amelyek sokkal hamarabb jutnak az asztalunkra, így friss, jó minőségű terméket fogyaszthatunk. Figyeljünk arra, hogy minél színesebb egy zöldség (például a padlizsán, sütőtök, brokkoli, lila káposzta) vagy gyümölcs (vörös szőlő, szilva, kökény) annál több benne a színét adó fitonutriens (például többféle polifenol). Ezek olyan antioxidáns anyagok, melyek hozzájárulnak a túl zsíros táplálkozás vagy stressz miatt túlzott mértékben képződő szabadgyökök semlegesítéséhez, az immunrendszer normális működéséhez.
Milyen szövődményei lehetnek a hasnyálmirigy gyulladásnak?

Milyen szövődményei lehetnek a hasnyálmirigy gyulladásnak?

A hirtelen fellépő felső hasi fájdalom a hasnyálmirigy gyulladás egyik legismertebb tünete. Ez a betegség nem megfelelő kezelés esetén akár halálos is lehet. Alábbiakban közelebbről bemutatjuk ennek a kórképnek a lehetséges szövődményeit és veszélyeit.

Az alhasi fájdalom tünetei és háttere

Az alhasi fájdalom tünetei és háttere

Az alhasi fájdalom mögött állhat szervi elváltozás, így többek között gyulladás, fertőzés, daganat, de előfordulhat a háttérben funkcionális ok is, mint például irritábilis colon. Fontos, hogy komolyan vegyük a tüneteket, amelyeket az alábbiakban ismertetünk.

5 tipp puffadás ellen

5 tipp puffadás ellen

Fiatal vagy idős, férfi vagy nő, a puffadás kellemetlen érzését mindannyian tapasztaltuk már életünk során. A fokozott gázképződés számos tényező miatt kialakulhat. Mutatunk 5 tippet, amelyekkel elkerülhetjük a kényelmetlenségeket.

Hogyan kezelhető és előzhető meg a hasnyálmirigy gyulladás?

Hogyan kezelhető és előzhető meg a hasnyálmirigy gyulladás?

A hasnyálmirigy gyulladás évente több ezer magyar nőt és férfit érint. A kezelés, illetve megelőzés lehetőségeit cikkünkben mutatjuk be.

Így jelentkezik a hasnyálmirigy gyulladás

Így jelentkezik a hasnyálmirigy gyulladás

A hasnyálmirigy gyulladás heveny és krónikus formája is komoly fájdalommal járó, súlyos betegség. A mielőbbi diagnózis érdekében bemutatjuk a betegség legjellemzőbb tüneteit.