5 hatásos étkezési szokás, amely megerősíti immunrendszerét!

2016. november 18.

Kapcsolódó tünetek:

émelygés, hasfájás, akut has

Mikor, mit és milyen színűt együnk az egészségünk megőrzése érdekében?

5 hatásos étkezési szokás, amely megerősíti immunrendszerét!

Az őszi-téli időszakban érdemes fokozottan odafigyelni az immunrendszer erősítésére, melynek hatékony működését nagymértékben befolyásolja a táplálkozás. Ha az immunrendszerünk nem kap elég tápanyagot, amiből építkezhet, akkor sokkal hamarabb megbetegszünk. Mit tehetünk ennek elkerüléséért?

5 hatásos étkezési szokás, amely megerősíti immunrendszerét!

  • 1. A naponta ötszöri zöldségekben, gyümölcsökben gazdag étkezéssel egyenletesen látjuk el szervezetünket a megfelelő tápanyagokkal, azaz fehérjékkel, vitaminokkal, ásványi anyagokkal, fitonutriensekkel. Ideális esetben naponta 60-80 dkg gyümölcsöt, zöldséget kellene elfogyasztanunk. A hazai táplálkozási felmérések szerint azonban ennek a mennyiségnek kevesebb, mint felét esszük meg, ami nagyon kevés.
  • 2. Ha tehetjük, válasszuk az igazoltan bio módon termesztett zöldséget, gyümölcsöt, vagy igyekezzünk ne mindig ugyanarról a helyről vásárolni, hogy az esetlegesen a termékben lévő idegen anyagok (xenobiotikumok) minél kisebb mennyiségben kerüljenek szervezetünkbe!
  • 3. Válasszuk az ép, sérülésmentes termékeket, mert ezeknek a vitamin tartalma jelentősebb, mint a sérülteké! Érdemes figyelmet fordítani arra is, hogy a gyümölcsöt, zöldséget vásárlás után lehetőleg azonnal használjuk fel, mert minél tovább tároljuk azokat, annál többet veszítenek C-vitamin tartalmukból!
  • 4. Ha naponta kétszer nyersen is fogyasztunk belőlük (pl. a reggeli szendvicshez zöldpaprikát, tízóraira almát, kivit, vagy az ebédhez friss salátát) szintén sokat teszünk a megfelelő C-vitamin ellátásunkért. Hiszen ez az immunrendszer működéséhez fontos vitamin nem csak a tárolás idejére érzékeny, hanem hőre, a levegő oxigénjével érintkezve is könnyen bomlik. Figyeljünk ezért arra, hogy csak a lehető legrövidebb ideig főzzük, roppanósra hagyva pároljuk vagy hirtelen süssük a zöldségeket! A nátha, influenza megelőzéséhez használjuk ki azt is, hogy ilyenkor sokféle C-vitaminban gazdag déli gyümölcs (pl. citrom, narancs, mandarin, pomelo, grapefruit, kivi) is elérhető.
  • 5. Válasszuk gyakran az idény zöldségeket, gyümölcsöket is, amelyek sokkal hamarabb jutnak az asztalunkra, így friss, jó minőségű terméket fogyaszthatunk. Figyeljünk arra, hogy minél színesebb egy zöldség (például a padlizsán, sütőtök, brokkoli, lila káposzta) vagy gyümölcs (vörös szőlő, szilva, kökény) annál több benne a színét adó fitonutriens (például többféle polifenol). Ezek olyan antioxidáns anyagok, melyek hozzájárulnak a túl zsíros táplálkozás vagy stressz miatt túlzott mértékben képződő szabadgyökök semlegesítéséhez, az immunrendszer normális működéséhez.

Mi az a bélpolip?

A polipnak nevezett furcsa kis képződmények szervezetünkben jellemzően nyálkahártyán alakulnak ki, azon belül is gyakran fordulnak elő a bélrendszerben. Megjelenésük okairól túl sokat nem tudni, de azért segítünk megfejteni azt, mik is ezek és miért érdemes odafigyelni rájuk.

Amit feltétlenül tudnia kell a laktóz intoleranciáról!

Amit feltétlenül tudnia kell a laktóz intoleranciáról!

5 fontos tudnivaló, ha érzékeny a tejcukorra!

A leggyakoribb emésztőrendszeri problémák karácsonykor

A leggyakoribb emésztőrendszeri problémák karácsonykor

7 tipp a puffadtság, a gyomorrontás, hasmenés és a pluszkilók elkerüléséhez

Ezeket igya, hogy erős legyen az immunrendszere!

Ezeket igya, hogy erős legyen az immunrendszere!

Az őszi, téli fertőzéses időszakban nem mindegy, hogy mennyit és mit iszunk, de még az sem, hogy mikor, hiszen mindez hatással van immunrendszerünkre.

Megy a hasa a gyereknek? Így kezelje!

Megy a hasa a gyereknek? Így kezelje!

7 bevált módszer a hasmenés kezelésére.