Kímélő étkezési tippek az ünnepekre

2017. december 11.

Kapcsolódó tünetek:

felfúvódás

Nem csak a plusz kilók szaladnak fel karácsonykor könnyen, hanem a féktelen habzsolással szervezetünket is megterheljük. De hogyan kerülhetjük ezt el?

Kímélő étkezési tippek az ünnepekre

Kímélő étkezési tippek az ünnepekre

A nagyobb ünnepek rendre arról szólnak, hogy végre összejön a család és ilyenkor finom falatokkal, az átlagosnál nagyobb vacsorákkal és ebédekkel várjuk egymást. Persze ezzel nincs is semmi baj, hiszen együtt lenni és közösen falatozni jó, ez a karácsonyhoz is hozzá tartozik. Probléma akkor van, ha túlesszük magunkat, odafigyelés nélkül habzsolunk és az ünnepi időszakban ezzel nem csak a plusz kilókat szedjük fel, hanem a szervezetünket is terheljük vele. De hogyan lehet ezt elkerülni?

Kevesebb vendégváró falatka

A vendégségekben a túlevést legtöbbször a vendégváró falatkák okozzák. Ezek ugyanis általában sós finomságok, melyek tényleg etetik magukat és egyszerűen nem lehet abbahagyni a fogyasztásukat. Pedig muszáj lenne, ám nem könnyű. Az emberek ugyanis nem tudják pontosan felmérni azt, mennyit ettek már meg belőlük, és rendre úgy vannak vele, hogy még biztosan nem túl sokat. Ha vendégeket várunk, találjunk ki ezek helyett inkább zöldséges mártogatós megoldásokat vagy gyümölcsfalatkákat és más könnyebb, egészségesebb vendégvárókat. És ha van rá módunk, válasszuk mi is ezeket a kínálatból.

Cukor helyett édesítő

A karácsony a süteményekről, kalácsokról és egyéb édességekről is szól, melyekkel rengeteg cukrot viszünk be a szervezetünkbe, amivel könnyen megterheljük a szervezetünket. Érdemes ilyenkor a hozzáadott cukrot édesítőkre cserélni, hogy ezzel is kíméljük magunkat és vendégeinket. Ezt az édesítést megoldhatjuk természetesen is, például aszalt gyümölcsökkel, mézzel, és édes érzetet adó karácsonyi fűszerekkel, mint a fahéj, vagy a vanília. És az sem baj, ha például az édes krémekkel, vagy a tejszínhabbal is óvatosan bánunk. Utóbbiból is van light verzió, használjuk inkább azt, ha tennénk egy kis plusz habot a sütire.

Fontosak az arányok

Nem mindegy, hogy milyen arányban szedünk köretet, húsokat, salátát a tányérunkra. Inkább a salátából, zöldségekből legyen több a húsfélék mellé, mint a nehéz köretekből. És ha van az asztalon hal, fogyasszuk azt a menüből. Legyen színes, amit lerakunk magunk elé az asztalra. Egyébként azt sem mindegy, hogy mekkora tányérra szedünk, hiszen könnyű túlzásokba esni, ha igazán nagyméretű tálat választunk.

Szünet a nagy étkezések között

Nem esik azért minden napra egy nagy vendégség, ezért érdemes kímélő szüneteket tartani a lakomák között. ilyen napokon fogyasszunk sovány húsokat, halakat, és sok zöldséget. Sőt, érdemes ilyenkor akár teljesen kerülni a húst, és csak a zöldségekre koncentrálni. Az édességeket pedig kerüljük, ha ilyen ízekre vágyunk, akkor inkább együnk gyümölcsöket, cukormentes finomságokat. És fogyasszunk sok folyadékot, hiszen ez az, amiről az ünnepi étkezések során sokszor megfeledkezünk, ezért nem árt pótolni azt, ami kimaradt.

A terhesség első jelei

A napjainkban patikában kapható terhességi tesztek meglehetősen érzékenyek, már a várható vérzés időpontjában kimutatják a terhességet. Szervezetünk várandósság miatt megváltozott működésének azonban más apró, de félreérthetetlen jelei is vannak.

Illóolajok emésztési zavarokra

Illóolajok emésztési zavarokra

Ezeket az illóolajokat használja, ha emésztési problémákkal küzd!

A leghatásosabb rostforrások diéta idején

Ezeket egye, ha éhezés nélküli diétára vágyik!

Gluténmentes karácsony – 10 tipp gluténérzékenyeknek!

Gluténmentes karácsony – 10 tipp gluténérzékenyeknek!

A karácsonyi időszak igazi kihívást jelenthet azok számára, akiknek a családjában gluténérzékeny személy van, hiszen a diétát olyankor is be kell tartani ahhoz, hogy ne legyen probléma. Következő tippjeink abban segítenek, hogy az ünnepek ne a nehézségekről szóljanak.

7 karácsonyi táplálkozási tipp dietetikusoktól

7 karácsonyi táplálkozási tipp dietetikusoktól

Így étkezzen karácsonykor, ha nem akar hízni! 6+1 hasznos tanács dietetikusoktól az ünnepekre.

Összes cikk Életmód témában